רבות דובר בשבוע החולף על סיימון לבייב, או בשמו האמיתי שמעון חיות, לאחר שעלה בנטפיקס הסרט הדוקומנטרי "נוכל הטינדר". בסרט, הובאו עדויות של נשים שנעקצו על ידי הצעיר הישראלי, שהיו בטוחות שהוא מליונר, הלוו לו כסף ואיבדו את כל רכושן. פרנילה שויהולם, אחת הנשים שנפלו קורבן התראיינה ל- i24NEWS על קמפיין גיוס ההמונים שהושק השבוע במטרה להשיב מעט מהכספים שהוציא מהן חיות במרמה ועל ההתנהלות הבלתי פוסקת של לבייב ברשתות החברתיות למרות העדויות הקשות.

״לא יכולתי להרשות לעצמי לישון טוב בלילות בלי המחשבה שעשיתי כל שביכולתי לעצור את זה ולמנוע את זה, כדי שאף אחת אחרת לא תפגע. וזאת הסיבה שיצאתי למאבק״ אמרה והוסיפה בראיון לנטשה קירטצ׳יוק כי היא מקווה שהסרט יוביל לכך שחיות יישב בכלא מספר רב של שנים אך הוסיפה כי לדעתה הוא לא יחדל מהדפוסים הללו לעולם: ״הוא נידון למאסר בעבר והוא עדיין לא הפסיק, הוא רק השתכלל והשתפר״. 

למרות הניסיונות של טינדר ואינסטגרם לחסום את לבייב מהפלטרומות שלהם נראה שכל יום צץ עמוד חדש אותו הוא מתפעל, ותוך שעות מצליח לצבור קהל עוקבים רבים חדש. על ההתנהלות של חיות ברשתות החברתיות אומרת פרנילה כי היא יודעת שהוא ״קונה״ עוקבים ברשתות החברתיות ולכן לא בטוחה אם גל האהדה כלפיו לאחר יציאת הסרט הוא אמיתי או לא. ״אני חושבת שזה אומר יותר על האנשים שתומכים בו ואני לא חושבת שהעולם כולו כזה, אבל לצערי יש הרבה אנשים רעים שם בחוץ״. 

על קמפיין גיוס ההמונים שהשיקו שלשום הנפגעות במטרה להשיב מעט מהכספים שהוציא מהן חיות במרמה מספרת שויהולם: ״מה שאנחנו הולכים לעשות עם הכספים הללו זה לשלם את החובות שצברנו. אנחנו לא רוצות להרוויח מהסיפור הזה, הדבר היחיד שאנחנו מייחלות לו זה לקבל את החיים שלנו בחזרה. בכנות, אפילו לא חשבנו להקים את עמוד גיוס הכספים הזה, אבל מה שקרה זה שיצרו כל מיני עמודים על ידי מתחזים שטענו שהם אנחנו, ואנחנו לא רוצות שאף אחד ירוויח מהונאה נוספת. זו הייתה החלטה משותפת יחד עם אתר הגיוס כדי למנוע את זה״. 

סיימון לבייב (צילום: פרטי)
סיימון לבייב (צילום: פרטי)