בחמישי שעבר הלכה לעולמה התכשיטנית ואשת החברה, איה עזריאלנט, כשהיא בת 74, לאחר שנלחמה בסרטן שתקף אותה לראשונה ב־2005. עזריאלנט, שסוקרה רבות על ידי ליאורה, הייתה דמות מסקרנת במיוחד וזאת לאור יופיה, עושרה, כישוריה החברתיים וגם חיי האהבה הסוערים שלה.

הקיבוצניקית מרמת יוחנן החלה את חיי האהבה שלה דווקא בתחום הפואמה. בעלה הראשון, אבי בתה הבכורה תמה, היה המשורר יחיאל חזק. לאחר שנפרדה ממנו היא הכירה את מי שיהיה בעלה השני ויהפוך אותה למפורסמת, עופר עזריאלנט. בימי הזוהר שלהם הוערכה חברת התכשיטים שלהם, אנדין אינטרנשיונל, ב־70 מיליון דולר, והיקף המכירות שלה עמד על כ־130 מיליון דולר.

השניים העבירו את זירת הפעילות לניו יורק, שם עשו חיל. אף על פי שעזריאלנט מעולם לא למדה תכשיטנות, היא נחשבה למזהת טרנדים גדולה. נישואיה לעזריאלנט הניבו שני ילדים, יונתן ולילי. לאחר שהתגרשו, עזריאלנט החלה לחלק את חייה בין ת"א לניו יורק. היא רכשה דירה מפוארת במגדלי אקירוב והייתה שכנה של שניים שהפכו עם הזמן לאקסים מפורסמים שלה, אהוד ברק ואפי ארזי (לשעבר נשיא סאיטקס).
הרומן שלה עם ברק היה ידוע רק ליודעי ח"ן, כי בסמוך אליו אהוד היה נשוי לנאוה ואיה לעופר. עם פרידתו של ברק מנאוה ב־2003 הוזכר שמה של עזריאלנט, והביצה געשה כשהשניים נראו בארוחת ערב אינטימית במסעדת “דניאל" בניו יורק, שאליה הסתנן צלם פפראצי שחשף את הרומן. מה רבה הייתה אכזבתה של עזריאלנט כשהתברר לה כי ברק שב לאהבת נעוריו, נילי פריאל.
ברק לא מסר תגובה עד לסגירת הגיליון.

אהבה גדולה נוספת של עזריאלנט הייתה עם אפי ארזי ז״ל, המיליארדר שהיה מחלוצי ההייטק בישראל והקים את חברת סאיטקס. השניים ניהלו קשר רומנטי בתקופה לא פשוטה, שבה ארזי התמודד עם מחלה קשה. גם הרומן הזה היה מסובך, שכן מיד עם פרידתם נישא ארזי לדליה בכר, שהייתה עובדת בכירה בסאיטקס. השבוע הסכימה דליה, שהתאלמנה מאפי ב־2013, לשתף בכרוניקה שמאחורי הרומנים החופפים.
דליה, שמעת שעזריאלנט נפטרה?
“כן, סיפרו לי, מסכנה".
היא הייתה בת הזוג של אפי לפנייך?
“זה לא נכון, לאפי ולי היה סיפור אהבה ארוך שנים. הוא עזב אותי אחרי שקנה לי טבעת אירוסין והתחיל עם איה. היה איתה שנתיים וחזר אליי, זה הסיפור האמיתי. היא לא הייתה לפניי, אני הייתי איתו אבל זה לא פורסם, אני לא הולכת עם שלטים עם מי אני חיה. אבל מה זה משנה, היא סבלה הרבה, שתנוח על משכבה בשלום. אני רוצה שתדעי את הסיפור האמיתי ושאנשים יידעו שאפי לא התחתן עם מישהי תוך חודש סתם ככה. זה סיפור של עשרות שנים".

אחרי הפרידה הטראומתית מארזי הכירה עזריאלנט את שלמה כץ, שהיה מאוהב בה עוד מנעוריו וחיפש אותה שנים רבות. כץ לא היה בדיוק האבטיפוס שאליו הורגלה עזריאלנט, בטח לא כמו ברק או ארזי. הוא היה מדריך טיולי חמורים. השניים חיו לסירוגין בביתה המפואר ועמוס הפסלים ויצירות האומנות בת"א ובניו יורק.
הרומן הזה החזיק מעמד 14 שנים, והשניים נפרדו בטונים צורמים, כשכץ תובע את עזריאלנט על כך שמגיעות לו מניות בחברה שבה עבד ובעצם הקדיש את חייו אליה ולקריירה שלה. התביעה נחשפה במדור כאן, ועזריאלנט אמרה אז לליאורה: “לצערי אני עדיין בעיצומו של תהליך התביעה מול שלמה, איש החמורים מאילת שחי על חשבוני 14 שנה, אך תאוות הבצע גברה עליו וכעת עליי להתמודד מול תביעת הפיצויים שלו על כביכול קיפוח כמעסיקה שלו״.
גם כץ הגיע ביום ראשון להלווייתה של עזריאלנט. אנשים שהיו במקום סיפרו כי הוא מירר בבכי.
שלמה כץ, משתתפת בצערך.
״אין לי שום רצון לשתף איתך פעולה. כתבת עליי בעבר דברים לא מחמיאים, ואני מאוד אמביוולנטי כלפייך״.
היא בכל זאת הייתה אהבת חייך.
״זה מדויק. את זה את יכולה לכתוב. היא אכן הייתה אהבת חיי״.
את הדברים שכתבתי הבאתי כציטוט מפיה של איה ז״ל.
״אני לא רוצה להיכנס לזה, מה שהיה היה״.
אז למה תבעת אותה?
“כאמור, אין לי שום רצון לדבר על הנושא, מה גם שהיא הפסידה במשפט״.
איך תובעים אהבת חיים?
״לא תבעתי אותה אישית אלא את החברה שלה בבית דין לעבודה. היא הייתה חייבת לי כסף על עבודה שעשיתי".
קיבלת כתף קרה בהלוויה?
״הייתי מחובק על ידי כולם. כולם חיפשו את קרבתי, כולל הילדים שלה, שאני בקשר מצוין איתם״.
דיברתי עם אנשים שהזכירו אותך לא בדיוק לטובה.
״שיבושם להם״.

בשנתה האחרונה של עזריאלנט, כשהיא כבר חולה וסובלת ממחלת הסרטן, הייתה לה קצת נחת מחבר חדש שעזר לה להתאושש מסגירת החנות בקניון ג׳י. האירוע השאיר טעם מר בפיה של עזריאלנט, שסיפרה לפני כשנה לליאורה: ״אני עדיין מלקקת פצעים מטראומת סגירת החנות. לא עזרו התחינות, הקשיחות גברה, ארזתי הכל, חלומות והשקעות. מחכה לאיזה נס".
חבר קרוב מאוד של עזריאלנט, יוסי אורמן, סיפר השבוע: ״לאיה היה בשנה האחרונה בן זוג בשם מני, יזם הייטק מצליח. הם גרו בדירה של איה עד לפני כשלושה חודשים".
מי שהכירה את עזריאלנט מצוין, הייתה העיתונאית עדה הוז פלס, כיום בת 94. עזריאלנט חגגה לעדה יום הולדת 80 בשנת 2008 בניו יורק. ״היא עשתה לי מסיבת יום הולדת שכל ניו יורק דיברה עליה", מספרת עדה. “כל האוכל היה של מסעדה צרפתית גורמה שהעמיסו שם על חשבונה, ועוד כמה מתנות, תכשיטים שנתנה לי, חילקה שעונים שעיצבה לחברים רבים. היא לא הפסיקה לתת ולחלק ולהעניק ושרק לכולם יהיה קצת יותר טוב בחיים".
מה ייחד אותה?
“היא הייתה מעורבת ופעילה בפוליטיקה, הן הישראלית והן האמריקאית, ועזרה לקמפיינים של אהוד ברק וכאן - להילרי קלינטון. היא אספה והזמינה המון אנשים לביתה, לקבלות פנים עבור האישים האלה, וייחצנה אותם, שלא לדבר על תמיכתה הכספית בהם. ביתה היה המקום הרשמי למסיבות וקבלות פנים לכל האומנים הישראלים שהיו מגיעים לניו יורק. היו לה קשרים גם עם יהודים אמריקאים, שהניבו עבודה משותפת עם ישראלים ויצירות אומנותיות. שלא לדבר על מוזיאונים. היו לה פרסים ותודות ותעודות של שרי העבודה והכלכלה והאוצר האמריקאים על הישגיה כמנכ"לית מפעל התכשיטים שלה, שפרח ושגשג עד השמיים. אני חושבת שהיא הייתה האישה היחידה בניו יורק שהעיתונים כולם פרסמו כל פיפס שעשתה. לא במדורי הרכילות, אלא בעמודי הכלכלה, צרכנות וחדשות - כולל את תמונותיה".
עזריאלנט נטמנה ביום ראשון השבוע בקריית שאול. בתה תמה ביקשה לומר משפט קצר: “היא אהבה מאוד את החיים ואת בני האדם".