ביום שני השבוע, באולמי אלגריה בקריית עקרון, נערכה חתונתו של אלאור אזריה עם בחירת לבו, שקד אשר. בין האורחים נרשם הרכב כמעט מלא של צוות ההגנה שליווה את אזריה - עו"ד אילן כץ, עו"ד כרמית שחיבר, עו"ד בנימין מלכא וגם שחקן החיזוק, עו״ד יורם שפטל, שייצג אותו בערעור. עוד נכחו בשמחה הגדולה: עו"ד ארי שמאי, ח"כ איתמר בן גביר והשר לשעבר איוב קרא. לא נכח: עו"ד אייל בסרגליק, שהיה סנגורו של אזריה לאורך רוב הפרשה.

עו״ד בסרגליק, אייכה?

״בימים אלו אני מתרוצץ ברחבי הארץ מכנס לכנס ומאירוע לאירוע לקראת הפריימריז בליכוד שבהם אני מתמודד. העברתי לאלאור וזוגתו המקסימים איחולי מזל טוב ואני שמח מאוד בשמחתם״.

האורחים המכובדים בחתונה של אלאור אזריה (צילום: צילום פרטי)
האורחים המכובדים בחתונה של אלאור אזריה (צילום: צילום פרטי)

חילוץ הרואי מדובאי: איך הגיע איש העסקים הישראלי נתי מאיר, לשעבר מועמד לנשיאות רומניה, לכלא בדובאי ואיך השתחרר משם באורח נס? ליאורה עם הפרטים

בעוד הישראלית פידא כיואן מחיפה נידונה באבו דאבי לעונש מוות (שהומתק, בשלב זה לעונש מאסר עולם בזכות עורך הדין מרדכי ציבין), יש כאלו שהצליחו להימלט מגורל דומה. מדובר בנתי מאיר, הישראלי ששימש בעבר נציג מפלגת “רומניה הגדולה" בפרלמנט הרומני והיה בשלב מסוים גם מועמד לנשיאות המדינה. מאיר, למי שלא זוכר, גם נכלא ברומניה באשמה של עבירות מרמה שכנראה רודפות אותו עד לימים אלו, עד שלאחרונה הצליח להימלט מהכלא בדובאי.

מאיר, הרגעת אותי. אני נושמת לרווחה.

“זה סיפור מדהים שאף אחד לא יודע אותו חוץ מאנשים בודדים. מדינת ישראל מעורבת כאן וזה ממש סיפור מהסרטים. אולי רק ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט ושר החוץ וראש הממשלה עכשיו, יאיר לפיד, יודעים ומעורבים. אולי גם שר המשפטים גדעון סער ושני השגרירים".

על מה עצרו אותך?

“צו מעצר חדש מרומניה, שלא ידעתי עליו. הצו הוצא ב־2017. אם הייתי יודע, לא הייתי יוצא מהארץ. הייתי עצור שבעה ימים, קיבלתי אירוע מוחי במעצר והועברתי לבית חולים. הייתי שבוע בבית החולים של המשטרה בדובאי. בת הזוג שלי הייתה יחד איתי כשנעצרתי".

מי המאושרת?

“היא בכירה בליכוד, נמצאת בכל ההפגנות שלהם. מהיום שאני בארץ, כבר שבע שנים, אנחנו ביחד".

מה שמה?

“תמי כהן".

אז איך השתחררת?

“עורכי הדין ליאור קצב ושאדי עבאס, שהוא גם נוטריון, פעלו עבורי. כמו שאמרתי, אף אחד לא יודע מזה, זה סודי ביותר. לא האמנתי שמדינת ישראל תעשה את זה עבורי. ידעתי שעובדים על זה, אבל שתבוא הקונסולית לבית הסוהר ותיתן לי תעודת מעבר אחרי שאיבדתי את הדרכון, זה היה כמו חלום. טוב שמדינת ישראל יודעת מי אני וברוך השם אין לי קשר למשטרה ולאחרים - ולמרות זאת פעלו למעני".

עו"ד ליאור קצב, ברכות על הפעילות המהירה.

“אני שמח שהייתה לי הזכות, יחד עם גורמים נוספים, בעזרת השם, לסייע בשחרורו של נתי מאיר מהמעצר ההזוי. מהרגע הראשון שנודע לנו על המעצר בשדה התעופה בדובאי, לא חסכנו כל מאמץ, עד שהחזרנו את נתי הביתה לישראל".

תגובת משרד החוץ: “המקרה מוכר למשרד החוץ. קונסוליית ישראל בדובאי הייתה בקשר עם האזרח ובני משפחתו וביקרה אותו בעת שהאזרח היה מעוכב ועד שחרורו וחזרתו לישראל".

תמי כהן, באמת היית לידו כשהוא נעצר?

“נכון, אבל למה אני צריכה לספר?".

נתי מאיר השתחרר מהכלא בדובאי באורח נס (צילום: צילום פרטי)
נתי מאיר השתחרר מהכלא בדובאי באורח נס (צילום: צילום פרטי)

> בשורה ענקית לחובבי המוסיקה. שלום חנוך חוזר להופיע אחרי מספר חודשים באיצטדיון בכפר סבא בחמישי הקרוב ומארח את הזמרת נינט. ל-TMI נודע כי בין השאר השניים יבצעו ביחד את השיר ״בגלגול הבא״ ונותרו ממש כרטיסים אחרונים למופע.

נינט טייב, שלום חנוך (צילום: דוד גרנות)
נינט טייב, שלום חנוך (צילום: דוד גרנות)