וואלה! שיווק ודיגיטל, ערוץ התוכן לאנשי שיווק, פרסום ודיגיטל, המקפיד על כתבות עומק וסקירות מקצועיות רחבות - העלה היום פרויקט עצום, יוצא דופן מסוגו - שבו נחשפים היחסים המורכבים בין משפיענים ויוצרי תוכן לבין המוצגים אותם הם מפרסמים, לרבות עניין השקיפות והאותנטיות סביב פרסום של מוצרים על ידי משפיענים ויוצרים שלהם מאות אלפי עוקבים, ההתאמה שלהם לקהל הצופה בהמלצות, וכן עד כמה מאמינים המשפיענים עצמם במוצר עליו הם ממליצים לעוקביהם.

הפרויקט, בהיקף של 3 כתבות עומק גדולות (המובילות מאחת לשניה, כאשר כל אחת מהן סוקרת מספר נושאים חשובים הנוגעים לאושיות הרשת), עמוסות פרטים, תמונות או קטעי וידאו של מאחורי הקלעים - לא פסח, כך נראה, על שום גוף או פיגורה חשובה בתעשייה.

דנה זרמון, אבישג נגר (צילום: אור גפן)
דנה זרמון, אבישג נגר (צילום: אור גפן)

בכירי עולם השיווק והפרסום ובהם מנכ"לים, סמנכ"לים, מנהלי סושיאל, תוכן וסוכנויות משפיענים - כולם התראיינו לפרויקט ושטחו את עמדותיהם באשר לצורך בשקיפות מצד המשפיען כלפי עוקביו, ובאשר למתרחש בענף באופן כללי. לא רק זאת, אלא שבכתבות ניתן לקבל הצצה נדירה אל איך מתנהלים הדברים בתעשיית ה"שיווק באמצעות משפיענים", הכסף הזורם, הדרישות מהמשפיען או התנאים שהוא/היא מציבה.

הפרויקט הוא ראשון מסוגו ומאפשר ממש מבט של "זבוב על הקיר" על מה שאתם (ואנחנו) זוכים לראות כהמלצות ברמה השוטפת, מאיפה זה בא, מי מניע את זה, ומה באמת עומד מאחורי זה. קליק כאן - וגם אתם תדעו :)