העונה הנוכחית של "האח הגדול" המשודרת ברשת 13 (משודר בימים ראשון, רביעי, חמישי ושבת), הביאה איתה סערות תקשורתיות רבות והדחות מפתיעות של דיירים דומיננטים. ההדחה האחרונה של העונה של הדיירת דינה ערמי שמחי בת ה-58 הייתה מפתיעה במיוחד. "הופתעתי בכלל שהועמדתי להדחה. ניחשתי מי העמיד אותי אבל מי שחשבתי זה בכלל לא היה הוא. קיבלתי את זה ממקום לא צפוי. דיי הופתעתי, אני בהתחלה חשבתי שזה בדיחה אבל התעשתתי על עצמי ואמרתי 'דיי, זה כנראה הזמן שלי ללכת'", סיפרה שמחי בראיון למעריב TMI.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>  

חשבת שתגיעי לגמר.
"הייתי בטוחה שאני לוקחת את המיליון וברור שמגיעה לגמר, מגיע לי להיות שם. אני הייתי מי שאני במלוא מובן המילה. כל תכונות האופי שלי, רובן טובות ואולי גם פחות טובות. אני הכנסתי מילים, משפטים, מסקנות. כל אחד שהיה שם או נמצא עדיין, לקח איתו משהו ממני. אני מאוד גאה בדרך שלי". 

מה לדעתך הוביל להדחה שלך?
"אולי פער הגילים השפיע. אני לא רואה טוקבקים בכוונה, אני בטוחה שיש טובים ומרושעים. אני מקבלת המון פרגונים ברחוב, באים אליי הבייתה ואומרים לי: 'אנחנו מאוכזבים, איך הוציאו אותך ויש אנשים אחרים שצריכים להיות בחוץ?'. אני לא יודעת להצביע למה הודחתי".

דנה אמסלם אמרה שטליה עובדיה הובילה להדחה שלה. גם לך היו קצרים עם טליה. יכול להיות שזו הסיבה?
"אף פעם לא העמדתי את טליה להדחה. לא היו בנינו קצרים, היא רגילה שמסכימים איתה, אז היא כנראה לא אהבה את האמת שלי. אני לא יודעת למה בכל מקום שואלים אותי עליה טליה כאילו היא גולת הכותרת של 'האח הגדול'. יש דמויות יותר דומיננטיות ממנה. טליה באה מאוד מוכנה למשחק, היא לא כמו שהיא נראית. היא משחקת את המשחק והיא באה מוכנה וערוכה. לדעתי היא מסודרת כלכלית ואולי אפילו יש לה יחצן שמנהל לה את העניינים בחוץ. המראה התמים שלה לא נכון. אומרים ש'דברים מכאן, לא רואים משם'. כל מי שחי בבית 'האח הגדול' רואה את הניואנסים הקטנים שמפריעים בה, יותר מהצופה שרואה את 'האח הגדול' במסך. אם בן אדם חכם רואה את ההתנהלות שלה, הוא יראה הרבה דברים אחרים. אני גיליתי שהרוע והקנאה באנשים עם אומץ כמוני, היא קנאה צרופה על אי יכולתם להיות במקומי. אני שומעת שלטליה יש כוח וכל מי שיתקרב אליה מודח, אני שומעת שיש בהם המון קנאה ורוע לאנשים כמוני שהיה להם אומץ להיכנס לבית 'האח הגדול'. אף אחד לא מושלם, לא אני ולא הם".

דנה אמסלם על ההדחה מהאח הגדול: "אמרתי את דעתי על טליה ובגלל זה יצאתי"

דינה ערמי שמחי (צילום: רן יחזקאל)
דינה ערמי שמחי (צילום: רן יחזקאל)

ערמי-שמחי עובדת ברכבת ישראל, מתגוררת בראש העין והיא גרושה עם חמישה ילדים ביולוגיים ועוד שלושה ילדי אומנה. במהלך חייה אימצה שמחי מעל ל-20 ילדי אומנה ולדבריה זהו מפעל חייה. במהלך העונה עוררה הדיירת הרבה רעש בבית הסגור עם אמירות מעוררות מחלוקת ביניהן כשהתבטאה בעד טיפולי המרה. "בבית דיברו על 'טיפולי המרה' ולא ידעתי מה זה. אני חשבתי שטיפולי המרה זה טיפולים הומואופתים ופסיכולוגיים. אמרתי: 'למה לא? שיקחו אותו לטיפולים כאלה ואם זה לא עוזר, שישאר איך שהוא'. שמעתי על הטיפולים האלה לפני 15 שנים, אני מגיעה מבית דתי ושמרני ולא מדברים על דברים כאלה. קאזם הסביר לי מה זה טיפולי המרה והזדעזעתי. אמרתי ישר 'להט"בים יקרים, אני אוהבת אתכם, אני בכלל לא ידעתי מה זה. אני בכלל לא בקטע של המרה, מה אכפת לי? תעשו מה שאתם רוצים'. אני מאוד אוהבת את הקהילה הגאה, אני הייתי במצעד הגאווה בשנה שעברה. הם יפים וחתיכים ואני אומרת להם בפנים: 'אתם בזבוז לנשים שלנו'. הם אנשים טובים, הם אנשים רגילים חוץ מהנטייה שלהם. זה היה סך הכל רב שאמר ואני אישה דתייה שמקשיבה לרבנים ואני באמת לא ידעתי, מאז אני אומרת שהרב יהיה בריא, כבודו במקומו מונח אבל אני לא מסכימה איתו". 

קאזם התפרק כשעזבת. ספרי על החיבור איתו.
"קאזם הוא בחור מאוד חכם ולא מודגשת חוכמתו בחוץ, כפי שהוא באמת. הוא היה בגל"צ וייצג את מדינת ישראל בתפוצות. הוא שילם מחיר כבד מאוד על אהבתו ונאמונתו לארץ ישראל. הוא ערבי גאה והוא נאמן לארץ ישראל, זה לא מובלט מספיק בתכנית לצערי. הובלט שם ההתפרצויות שלו כי הוא אוהב צדק, הוא סקרן וחטטן ולא יודע כל כך לשמור סוד. הוא קסם של בחור, חכם ושנון ואני אוהבת אותו מעומק ליבי. הוא מצא לו אמא אומנת, אני אמרתי לו כשהוא יוצא שיש לו חדר אצלי עד שיסתדר כי אין לו דירה". 

מה היה לקאזם נגד שחף?
"קאזם בחור מאוד חכם והוא קלט את האופי הלא אמיתי של שחף. שחף לא בעניין של שרין אבל כשהוא צריך דברים ממנה הוא מאוד בעניין. זה לא חברות, זה נצלנות. שרין טובת לב ללא אבחנה ויש אנשים שמנצלים מצבים. הוא אסטרטג טוב. לקאזם אין חברים גייז בבית, הוא לא מאוהב בשחף אלא בגוף שלו. הוא מסתכל על החומר ולא על הפנים. אין לקאזם משהו רגשי לשחף, אולי משהו רגעי".

קאזם ודינה, האח הגדול (צילום: צילום מסך רשת 13)
קאזם ודינה, האח הגדול (צילום: צילום מסך רשת 13)

היית לך הרבה ביקורת על שרין למרות הקרבה ביניכן.
"שרין הייתה כמו בת בשבילי, גוננתי עליה הרבה אבל זה לא עזר לי ממש כי היא לא שיתפה איתי פעולה. היא רק שמעה אותי ולא הקשיבה. אמרתי לה שתמיד עדיף להיות נאהב מאשר אוהב - כשאתה אוהב אתה סובל וכשאתה נאהב אתה מרוויח. היא בחרה להיות אוהב וסובל ולא רציתי שהיא תהיה במצב הזה. היא הייתה צריכה לתת למשה צ'אנס אבל היא הייתה צריכה לנתק את עצמה משחף".

את חושבת שיש סיכוי לקשר רומנטי בין שרין לשחף מחוץ לבית 'האח הגדול'?
"לא, בשום פנים ואופן. הוא אמר בפירוש, זה לא שהוא היטל בה או משהו, היא לא הסגנון והטעם שלו. מה שכן, כשהוא צריך אותה בבית הוא יודע לקחת את קרבתה וכשהוא לא צריך, הוא יודע גם להתרחק וללכת למקום אחר. הוא אוהב שדות זרים".

אז הוא אינטרסנט?
"זה את אמרת, אני רק אאשר את מה שאת אומרת". 

בזמן שהיית סגורה בבית, גם בתך אושר יצאה נגד טליה ואמרה שהיא מעבירה את אופק התעללות מינית. את מסכימה איתה?
"גיליתי על האמירה שלה רק כמה ימים אחרי שיצאתי מהבית. אני יכולה להגיד שביקשתי מהילדים שלי לא להגיב ברשת, אני עדיין לא דיברתי עם הבת שלי ואני לא יודעת מה הסיבה, זה שלה. זו זכותה להביע עמדה, אני אוהבת את הבת שלי וזה בסדר שיהיה לה דעות משלה. אופק התחבר אליי מאוד ואני הסכמתי כי הוא בן אדם חכם ושנון ויש הרבה מה ללמוד ממנו למרות גילו הצעיר. טליה שיחקה בו במידת מה, לא רק בו, בעוד מספר אנשים שם. לטליה אין חברות בבית, זה אומר דרשני. היא מעדיפה חברת בנים על בנות".

למה? את חושבת שבנות מקנאות לה?
"ממש לא, אין מה לקנא בה - בכלום. 

למה היא מעוררת אנטגוניזם בקרב נשות הבית? היא אמרה על עצמה שיכול להתפרש ממנה שהיא פלרטטנית אבל היא בסך הכל נחמדה.
"זה לא מתפרש, זה בפרוש פלרטננות. היא מנסה לעדן את זה. מהשהות שלה בבית היא כנראה מעדיפה את אהדת הגברים ולא אהדת הנשים. היא אמרה לשחף שהיא תצא איתו לדייט והיא אמרה לעוד כמה אנשים שם שהיא תצא איתם לדייט מחוץ לבית". 

טליה עובדיה, האח הגדול (צילום: רן יחזקאל)
טליה עובדיה, האח הגדול (צילום: רן יחזקאל)

הייתה לך הערה גזענית כלפי העדה האתיופית, כשאמרת שהציעו לך ילד אומנה אתיופי ולא רצית.
"אנשים לא ראו את הקטע המלא והסיקו מסקנות. סיפרתי לבר כהן שלפני 29 שנים, כשהתחלתי להיות אומנה שאלתי על כל המגזרים - האתיופים, הרוסים וכדומה, כי אני בכל זאת מכניסה אנשים הבייתה. יש לי ילדי אומנה מהעדה האתיופית שעברו בביתי, אין לי אף לא תימני אחד. הייתה לי ילדת אומנה מקסימה מהעדה האתיופית שהגיעה אליי בשבתות וחגים, היו לי כמה כאלה. אני עושה את זה כבר 30 שנים ואני גאה בעצמי, אני אוהבת את כל המגזרים וכל העדות. אנשים מחפשים נקודות להכפיש, במקום להעצים את הטוב שאני עושה".

את חושבת שהשהות בבית "האח הגדול" עשה לך שירות טוב?
"הציגו אותי כמו שאני - לטוב ולרע. מאוד רציתי להיות על העין הכחולה בכניסה, רציתי להרגיש כאילו אני בפסטיבל 'קאן', רציתי להרגיש את הזוהר והתהילה. אין בן אדם בחוץ שלא אומר את המשפטים שלי כמו 'נושבות כאן רוחות' ויצא לי אפילו סטיקר: 'עופו לי מארץ התקווה'. השארתי בבית 'האח הגדול' ערכים של צניעות, לא הסתובבו לידי ערומים. לקחו ממני את דרך הארץ שלי. אומרים שאני רכלנית - אף אחד לא צדיק, כולם מדברים על כולם".

כל חייך את בנתינה לאחרים, הרצון להגיע ל'האח הגדול' זה כדי שסוף סוף יראו את דינה בפרונט?
"הרגשתי שזה הזמן שלי מבחינת ילדים. הילדים שלי היו קטנים ולא יכולתי להרשות לעצמי לעזוב אותם. אמרתי שאתן לעצמי את זה כדי להוכיח לעצמי שאני אצליח להיכנס לבית 'האח הגדול' כי זו משימה לא קלה. רציתי שיראו מי זאת דינה האמיתית. אני מציבה לעצמי מטרות ומגישימה אותם. הגעתי מילדות של מצוקה ועוני ואמרתי לעצמי שאני בחיים לא אחזור לשם ותמיד אתן לאחרים כדי שלא יחווה את מה שאני חוויתי בילדות".

מה למדת על עצמך בבית "האח הגדול"?
"הרגשתי שהייתי פסיכולוגית שלהם, אמא שלהם. הרגשתי שהם לוקחים ממני הרבה כוחות ולא היה שם מי שיטעין אותי. לא הרגשתי שיש לי מישהו להישען עליו בבית. הייתה טעות שלא הכניסו אנשים בגילי, דוד היה שם רק שבועיים, 60 ימים עבדתי שם לבד. יש לי תובנות וגישה אחרת, הם יותר אימפולסיבים ממני וחושבים שהכל מגיע להם. הרגשתי מאוד צעירה ברוח והתאמתי לכולם, הם לא אמרו שאני מבוגרת חוץ מטליה שאמרה: 'היא מבוגרת ואני מכבדת אותה ולכן לא אגיב לה'. קאט דה בולשיט, הייתי צעירה יותר מכולם שם. אני מרגישה מאוד טוב עם עצמי". 

מה הצעד הבא?
"אני לא בת 17, אני צריכה לחזור למציאות ולפרנס 12 ילדים. רכבת ישראל מתקשרים אליי שאחזור, אני רוצה לחזור - רכבת ישראל זה חיי. אני אשמח לפינה ברדיו או לפרסם משהו כדי שאוכל להשפיע לטובה".

דינה ערמי שמחי (צילום: רן יחזקאל)
דינה ערמי שמחי (צילום: רן יחזקאל)

מה עם זוגיות?
"אזרחים יקרים, אם יש בנמצא בחור שצעיר ממני במידת מה, אפילו יום אחד פחות ממני, אבל לא יותר ממני. אני לא מעוניינת במישהו מבוגר ממני. אני לא אצא עם מישהו שלא צעיר ממני. אני מחפשת חבר לחיים, לא שיפרנס אותי או יגדל את הילדים שלי. חבר לחיים שידע לקבל אותי כמו שאני ואני אקבל אותו כמו שהוא - והכי חשוב, שלא נגור ביחד. לא משנה לי העדה - העיקר שיהיה יהודי, כי אני דתייה". 

מי הזוכה שלך העונה?
"העונה הזאת לא צפויה, עד עכשיו חשבתי שזו אני. הזוכים שלי הם קאזם או ריוואה. הם אנשים אמיתיים, אמיצים, טובי לב כשצריך ולא מתחנחנים ומגיע להם את זה. אם לא אני, אז הם".

מה עם שרין?
"מאוד קשה לי להאמין שהיא תזכה בגלל ההתנהגות שלה. אני מאוד אשמח שהיא תזכה כי אני אוהבת אותה אישית. התכונות של ריוואה וקאזם יכולות להשפיע בחוץ ולגרום לאנשים לבחור בהם". 

יש הרבה ביקורת על קאזם שהוא מתלהם בקלות ונתפס על מישהו ולא משחרר.
"כל המילים האלה לא קשורות לקאזם, זה סתם פופוליזם. הוא לוחם צדק, אם בן אדם רוצה בשר כזה או לחם אחר, התקציב הוא כולל. מי שמשתלט באמת לא מוצג ככזה, אלא כמסכן, כמו נתנאל".

הייתה צפייה שתתחברי לנתנאל בגלל שהוא ילד מאומץ ואת אמא אומנה. 
"נתנאל הוא בליבי ולא העמדתי אותו להדחה מתחילת העונה. צריך לזכור שהוא בחודשיים הראשונים היה צמוד לדיאן והיא לא נתנה לו להשתחרר. אי אפשר היה לדבר עם נתנאל כמעט 60 ימים, אי אפשר היה לדבר איתו לבד, היא הייתה קופצת מכל דבר. הם היו זוג טוטלאלי שלא נתן לאף אחד להיכנס. גם כשהיא עזבה הוא נשאר הצל שלה. הוא בוחר להדיח את מי שהיא הייתה בוחרת להדיח. הוא כל היום במיטה ולא מסתובב הרבה. הלוואי והייתי יכולה לקחת אותו אליי, אמרתי לו שאני תמיד שם בשבילו. ההתנהגות שלו דרושה תיקון וטיפול מעמיק אבל לא על ידי. אני לא גידלתי אותו וטיפלתי בו אבל הוא בנשמתי". 

איזה תגובות קיבלת מהרגע שיצאת מהבית?
"אני שמעתי אנשים שאומרים שאני הרכלנית והסכסכנית של הבית. אני מתביישת באנשים שמדברים ככה, דרך העולם היא לדבר. אמרתי את דעותיי לחברים שלי וכל אדם מדבר על כולם. דיי לצדיקות הנפש הזאת. כל העולם בנוי על דיבורים. בבית 'האח הגדול' אין לנו שעון או תאריך, נשאר לנו רק לדבר וזה התפקיד שלי ואני לא מצטערת על שום מילה שאמרתי. כל המכפישים שלי ומדברים סרה בצורה קיצונית, במיוחד הקבוצות של טליה, בושה וכלימה שזה עם ישראל שלנו, אני מזמינה אותם לבית שלי מכל הלב כדי שיראו את האמת. בהוראת הילדים שלי אני לא נכנסת לרשתות החברתיות כדי לא לקרוא את מה שכותבים. אחת הילדות אומנה שלי הייתה באילת בזמן שהייתי ב'האח הגדול', אמרו לה: 'אומרים שדינה הרעיבה אתכם ואת נראית בריאה'. אנשים מבזים את עצמם בתגובות שלהם".  

דינה ערמי שמחי אחרי ההדחה (צילום: יח''צ רשת 13)
דינה ערמי שמחי אחרי ההדחה (צילום: יח''צ רשת 13)