סערת סרטוני העירום איימה לפגוע בסיפור ההצלחה של נטע אלחמיסטר, אבל הדוגמנית שהתחילה מאפס וסופרת כבר 1.2 מיליון עוקבים באינסטגרם ממשיכה לכתוב את הפרקים הבאים בקריירה שלה. 

נטע אלחמיסטר נשאבה בחודש האחרון אל תוך סערה. זה החל בסרטון שבו נראתה עדן בן־זקן בעירום בחנות שבבעלותה ואשר הופץ כמעט לכל סלולרי בישראל. הזמרת נצפתה מודדת בגדי ים בחדר התפירה בחנות וחושפת את גופה למצלמת האבטחה. בן־זקן הגישה תלונה במשטרה, שפתחה בחקירה, ושיגרה מכתב התראה לפני נקיטת הליכים נגד הדוגמנית ושותפתה לחנות, נועה בני, שבו הבהירה כי היא רואה בהן אחראיות לצילום הסרטון והפצתו. אלחמיסטר ובני טענו כי מצלמות האבטחה נפרצו וסרטונים של לקוחות רבים נגנבו, לא רק של בן־זקן. 

שלושה שבועות אחרי התקרית המביכה, הופץ סרטון נוסף, קצר, שבו נראית אלחמיסטר עצמה נטולת חלק עליון, מודדת בגדי ים באותו חדר תפירה אחורי. הדוגמנית הישירה בו מבט למצלמות, כאקט שמצביע לכאורה כי ידעה על קיומן, ובמקביל נצפות בחורות נוספות במערומיהן. הסרטון השני שהופץ העלה תהיות ושאלות מצד עיתונאים וגורמים בתעשייה: אם אלחמיסטר הייתה מודעת לקיומן של המצלמות, מדוע לא הזהירה את האחרות? היו כאלה שאף חשדו כי הדוגמנית הפיצה את הסרטון שלה עצמה כדי להסיר ממנה את החשד להפצת הסרטון של בן־זקן. 


(צילום מסך)
(צילום מסך)

מספר ימים לאחר מכן לכדה המשטרה חשוד בפריצה למחשבים והפצת הסרטונים. בעקבות ההתפתחות הזו התפוגגו החשדות נגד אלחמיסטר. “מצלמות האבטחה של החנות נפרצו וכולן נפלו קורבן לסיפור עצוב וכואב", אומרת הדוגמנית. “מאוד מצער שנמצאים בינינו אנשים חסרי לב שמשקיעים המון זמן ואנרגיה בפגיעה בפרטיותם של אנשים אחרים. מצער לא פחות שיש כאלה שחושבים שהיה לנו חלק בהפצת הסרטונים". לאלחמיסטר, כל מי שמסתובב ברשת יודע, אין בעיה להצטלם בשלל פוזות פרובוקטיביות. אבל עירום, מבחינתה, הוא קו אדום. זה גם אולי מסביר בין היתר מדוע נפגעה כשהואשמה בהפצת הסרטון שלה. “לא יקרה", היא מתייחסת בהחלטיות לאפשרות שתצולם מרצונה ללא בגדים. “בראש אני אומרת לעצמי לא להתחייב על זה, כי אי אפשר לדעת מה יקרה בעתיד, אבל נכון לעכשיו, בנקודה שבה אני נמצאת היום, זה לא יקרה".

(צילום: נאור אופל)
(צילום: נאור אופל)

בכל מקום

אלחמיסטר, בקרוב בת 24, הפכה לשם בולט בתעשייה בזכות הרשתות החברתיות והעוקבים הרבים שלה. בתוך זמן קצר התפרסמה, ותמונתה כבר מתנוססת על שלטי חוצות והיא מככבת בפרסומות על המסך כפרזנטורית של חברות לא מעטות: רשת המשקפיים אירוקה, סמסונג גלקסי, חברת האיפור סקארה ועוד. הדוגמנית זוכה לתשלום גבוה עבור התייצבותה בהשקות, מחוזרת על ידי תוכניות טלוויזיה, ובאופן כללי אין ספק כי היא סוללת את דרכה לפסגה. "אני עושה הכל מהכל", היא מסבירה. "כיף לי שמעריכים אותי ובוחרים בי לפרויקטים גדולים, להיות הפנים של מותגים. להצעות רבות אני נאלצת לסרב, כי מאוד חשוב לי להאמין במה שאני עושה. הכסף הוא לא פקטור יחיד בקבלת ההחלטות".

אבל עדיין רואים אותך כמעט בכל מקום. את לא חוששת מחשיפת יתר?

"אני בהחלט עם היד על הדופק כדי שזה לא יקרה לי. גם האנשים שקרובים אלי שואלים אם לא הגזמתי קצת. בחרתי להוביל קמפיינים למותגים גדולים עם חוזים לתקופה ממושכת כדי לא להתפזר. להיות מזוהה איתם לאורך זמן. יש חשיפה שהיא טובה, ויש חשיפה שלא נכונה לי - ואני לגמרי בוחרת מה נכון לי. ללכת בקביעות לאירועי השקה זה בעיני חשיפת יתר. טעות".

כל משפחת אלחמיסטר (צילום: רפי דלויה)
כל משפחת אלחמיסטר (צילום: רפי דלויה)


מה היה דחוף לך להתראיין אצל אופירה וברקוביץ'?

"קודם כל, אני אוהבת להתראיין. יש לי הרבה מה להגיד. לא עשיתי ריאליטי, אני לא מנחה, ובאופן כללי לא נמצאת הרבה בטלוויזיה, אז לא מכירים את האישיות שלי, את האופי. זו הזדמנות להציג צדדים אחרים שיש לי. חשוב לי שישמעו את נטע, יש אדם כזה מאחורי התמונות. יש הרבה בחורות יפות, אבל בשביל להוביל מותג מוביל נדרשת גם אישיות. אני חושבת שיש לי את זה".

חשוב לך שיכירו אותך. למה את לא מנסה זירות נוספות?

"ריאליטי ממש לא. אני לא פוסלת הנחיה ושוקלת לימודי משחק. יש הצעות להופיע בטלוויזיה, אבל כרגע זה לא מתאים. זו החלטה שקיבלתי עם הסוכן שלי". 

עד לפני מספר חודשים גל גדות הובילה את רשת המשקפיים אירוקה. איך ההרגשה להיכנס לנעליה כפרזנטורית? 

“זה לגמרי להיכנס למשקפיים גדולים. הקמפיין היה מאוד סודי. חודשים חיפשו פרזנטורית, לא קל למצוא מישהי שתחליף את גל. זה כבוד מטורף. חיכיתי לעבודה הזו. האמנתי שאני ראויה לקבל את הקמפיין. זו הגשמת חלום".

כבשת את עולם הדוגמנות בישראל. מה לגבי העולם הגדול? 

"כרגע החיים שלי פה. מעבר לדוגמנות יש את העסק לבגדי הים, 'בננהוט', וקשה לי לעזוב. חוץ מזה, רמי (בן הזוג רמי גרשון, כדורגלן מכבי חיפה - מ"ל) רק חזר לארץ מבלגיה. אני לא יכולה לוותר על הכל ולחיות כמו דוגמנית בחו"ל. בזכות אינסטגרם הגעתי לחשיפה גדולה בעולם, קיבלתי המון פניות מסוכנויות, אבל זה לא מרגיש לי הזמן. אני מניחה שזה יהיה היעד הבא. ברגע שאמצא זמן להתפנות לזה, אני מתכוונת לנסות קריירה בינלאומית".

(צילום: לנס הפקות)
(צילום: לנס הפקות)

מבשלים טבעת

אלחמיסטר וגרשון מנהלים זוגיות בת ארבע שנים. תחילה הם היו על הקו ישראל–בלגיה, שם כאמור שיחק הכדורגלן, אבל בקיץ הוא חזר ארצה וחתם על חוזה לחמש שנים במועדון בעיר הכרמל. "חיכינו לזה כל כך הרבה זמן", מודה הדוגמנית. "גם אחרי שרמי חתם לא האמנתי שזה באמת קורה. משום שהוא עבד וחי באירופה בשנים האחרונות, ואני הייתי פה בארץ, לא יצא לנו לבלות יותר מחודש רצוף ביחד. רק עכשיו מתחילה הזוגיות האמיתית שלנו, של שגרה ויומיום".

ואיך השגרה החדשה?

"הזוגיות ורודה, כמו שחשבנו. אין הבדל בין מה שקורה בינינו עכשיו למה שהיה קודם, כשהוא היה בבלגיה. האמת שחששתי, מה יהיה כשנגור בישראל ונחיה ביחד. עלתה שאלה אם זה יצליח, כי כבר התרגלנו לקשר מרחוק. לשמחתי, זה ממש טוב. כיף לנו ביחד. רמי מלמד אותי לבשל. הוא גר שמונה שנים לבד ויש לו יכולות של שף. אהבה לא נורמלית למזון בריא. אנחנו חצי שנה גרים בחיפה. אני מגיעה למרכז, לעבודה שלי, עם רכב. אז מה עדיף, לבלות כל הזמן במטוס או ברכב?".

למה הוא בחר לחזור לישראל?

"קיבל הצעה שהתאימה לו. אני מאמינה שגם בגללי. לא פשוט להיות תקופה ארוכה לבד בחו"ל. כשהכרנו רמי אמר לי שהוא מגיל 6 במגרשים. לכן תמכתי בחלום שלו. גם אם הוא יקבל עכשיו הצעה במדינה אחרת ויחליט לנסוע, אני לגמרי איתו. זה מה שאני מכירה בקשר שלנו". 

מה היחס שלך לכדורגל?

"אוהבת רק משחקים שרמי משחק בהם. אם הוא לא משחק, זה ממש לא מעניין אותי. למשחקים שלו בבלגיה הייתי מגיעה, פה בארץ פחות, כי פשוט לא יוצא לי. אני מעודדת אותו מהבית".

יש לכם תוכניות למסד את הקשר?

"הטבעת תגיע, אני מאמינה, בזמן הנכון. רמי ימצא את הטיימינג הכי מושלם וברור שאגיד כן. אין פה בכלל שאלה".

עם החבר רמי גרשון (צילום: רפי דלויה)
עם החבר רמי גרשון (צילום: רפי דלויה)

בלי שקרים

אלחמיסטר לא רק כבשה את לבו של רמי גרשון. היא גם הצליחה למשוך את תשומת לבו של כוכב־העל הברזילאי ניימאר, שחקן הקבוצה הצרפתית פריז סן–ז'רמן. "יצא לנו להיפגש בתצוגה של טומי הילפיגר, בחרו בי לייצג את ישראל בלונדון. שי אביטל, הסוכן שלי, מכיר את הסוכן של ניימאר והם התחברו. ככה הכרנו. הצטלמנו לסלפי משותף. זה זרם והיה נחמד. הוא העלה את התמונה לסטורי שלו. זה הפתיע אותי, לא חשבתי בכלל שהוא יעלה אותה. הדבר היחיד שהיה לי בראש רגע אחרי זה - לדבר עם רמי ולהסביר לו מה קרה".

רמי לא התפוצץ מקנאה?

"ממש לא. הוא אמר לי: 'די, אני לא מאמין לך, את חייבת לחבר בינינו. תמשיכי לדבר איתו'. אין קנאה, נשבעת. צריך להכיר את רמי, לשבת איתו עשר דקות, כדי להבין. הוא מאוד אירופי באופי שלו. לגמרי בטוח בעצמו. אבל שלא תטעי, הוא מפנק אותי ועושה אותי מאושרת והכי מלכה. הוא מכיר אותי, אני לא מתפתה ולא מסתכלת לצדדים. בחורה מאוד ישרה, נאמנה. אמון הוא הבסיס לקשר שלנו. אני גם לא יודעת לשקר, אין אצלי שקרים".

אבל הקשר עם ניימאר לא הסתיים בתמונה. הוא פנה אלייך, ניסה לחזר.

"הוא התחיל לעקוב אחרי באינסטגרם ולעשות לי לייקים על תמונות, אבל אני לא עקבתי אחריו ולא עשיתי לו לייקים בחזרה. התכתבנו באינסטגרם, שיחה סתמית. היו כמה הודעות שהוא שלח לי ופשוט לא הגבתי להן. רמי יודע. נכון שדיברנו, אבל אנשים סתם ניפחו את זה".

ניימאר לא היה היחיד. גם הראפר טייגה, האקס של קיילי ג'נר, התחיל איתך דרך אינסטגרם.

"מדי פעם אני מסתכלת על הודעות. ראיתי מישהו ששלח לי הודעה, נכנסתי לפרופיל שלו וראיתי מספר עצום של עוקבים. שאלתי את שי, הסוכן שלי, מי זה. הוא הסביר שמדובר באחד הראפרים הכי מפורסמים בעולם. הזיה שהגעתי לאדם כזה. אבל גם במקרה הזה בחרתי שלא לענות".

הסלפי עם ניימר (צילום: אינסטגרם)
הסלפי עם ניימר (צילום: אינסטגרם)

כל ההצלחה שלך היא הודות לאינסטגרם.

"הפרופיל שלי נחשף אצל המון אנשים בעולם. לא רק גברים. דוגמניות של ויקטוריה'ס סיקרט מדברות איתי על שיתוף פעולה, ואני שולחת להן בגדי ים מהחנות שלי. כוכבות־על מכירות אותי. זה מראה כמה האינסטגרם שלי הוא בינלאומי. מפתיע כל פעם מחדש לאיזה אנשים ומקומות אני מגיעה".

איך מגיעים ל–1.2 מיליון עוקבים?

"קשה לי לתת טיפים, פשוט התמזל מזלי וזה קרה. הסוכן שלי אמר: 'נטע, או שאת ממשיכה להיות אושיית אינסטגרם וככה זה יישאר וייגמר, או שאת הופכת לדוגמנית מובילה בישראל. מסרבת לכל ההצעות ומחכה ומחכה עד שתגיע ההצעה הטובה ביותר. אלמלא החיבור שלי לשי לא הייתי במקום הזה היום. הוא עזר לי להעריך את עצמי, להוכיח שאני לא עוד אחת מהאינסטגרם. האנשים סביבי עזרו לי בדרך, לבד לא הייתי מצליחה".

אין בך פחד שכל זה ייגמר יום אחד?

"אין אצלי חרדה, כי אני לא רק דוגמנית. הפכתי למותג בפני עצמו. וגם יש לי חנות לבגדי ים. העסק משאיר אותי עם הרגליים על הקרקע. אני עושה את העבודה שלי, מסיימת יום צילום, וחוזרת לחנות. אני ונועה בני עובדות על הקולקציה הבאה. כרגע אני באה רק לפגישות, פעם או פעמיים בשבוע. יש לנו עובדת, קבועה במשרה מלאה, שאחראית על כל העבודה הקשה. אנחנו בנינו הכל מאפס. אני באה היום למדוד את העיצובים, מצטלמת ומתכננת יעדי טיסה בעולם כדי להציג את הקולקציה. נוסיף השנה קולקציה מיוחדת לגברים".

ומי ידגמן אותם, רמי?

"רמי יצטלם, לא תהיה לו ברירה. גם אם לא ירצה, אכריח אותו".

איך את מסתדרת עם כסף? עד כמה את מעורבת בניהול עצמו של הקריירה והעסק?

“לא אני, בטוח. יש מאחורי רואה חשבון ואבא שמפקח ומנהל את הכל. יש לי סוכן שמקבל אישורים מאבא שלי ונמצא איתו כל הזמן על הקו. אני לא מתעסקת בכסף אלא בלהיות בפרונט, לעשות את העבודה שאני עושה. מעדיפה לא לקחת את ההחלטות כדי שלא יהיו טעויות. אני לגמרי סומכת על אבא שלי, הוא יודע מה לעשות עם הכסף. אני גם חוסכת את כל הכסף, לא מבזבזת. לא תמצאי אותי בקניונים או בשופינג כל הזמן".

(צילום: גיל חיון)
(צילום: גיל חיון)

מה דעתך על קמפיין ME TOO#? 

"הגל הזה עזר לנשים להיפתח ולחשוף את החוויה שלהן. כל אחת עושה זאת באופן מעורר הערצה. זה כנראה בער בהן. אני באופן אישי לא עברתי הטרדות מיניות. כן זרקו לי הערות סקסיסטיות, אבל לא ראיתי בהן הטרדה, אז קשה לי להיכנס לראש של אותן נשים. אני בחורה חזקה מאוד, ואף גבר לא יכול לנצל אותי. אני דעתנית, יודעת מה אני רוצה".

רוב הזמן את מוכרת מיניות. 

"לכל אחד יש מה להגיד. אני לא צריכה להסתיר את עצמי בשכבות בגלל איך שאני נראית. נוח לי עם עצמי. לא מעניין אותי מה אנשים אומרים, אני עושה את זה בשבילי. לכל אחת יש פרופיל, והיא יכולה לעשות איתו מה שהיא רוצה. בחורה מרגישה בנוח, מי אלה הגברים שיגידו לה איך להצטלם ואיך לא? גם נשים יפות שמצטלמות בצניעות מוטרדות".

את בוודאי שומעת את הביקורת כלפייך.

“אני לא מתייחסת לתגובות שליליות. כלומר, קוראת אבל לא מתייחסת. אם מדברים עלייך, גם רע, זה סימן טוב. כנראה יש סיבה לזה שאתה מעורר עניין. יש אנשים שמתחברים אלי. מפרגנים ומעריכים אותי על הדרך שעשיתי. אבל יש גם כאלה שזורקים הערות, לא אוהבים את הפרובוקטיביות. אני מוכרת בגדי ים, וזו הדרך לפרסם אותם, על הגוף שלי. אני יכולה להגיד בלב שלם שאם לא הייתי מוכרת בגדי ים, יכול להיות שהייתי מסכימה עם האנשים שמעבירים עלי ביקורת. אבל התמונות האלו מקדמות לי את העסק, אז מה אכפת לי מה אנשים אומרים. כילדה תמיד היו מבטים לכיווני, אנשים היו זורקים מילים, ותמיד זה עבר. אני חיה את זה כבר שנים, עוד לפני האינסטגרם. אני מתעלמת לגמרי, חסינה מפני כל הביקורות".

ואיך רמי מתייחס לכל התמונות החושפניות?

“הכי מפרגן. לפעמים הוא זה שמעודד אותי להצטלם בבגדי ים. גם המשפחה מפרגנת".

מתברר שהגנטיקה המשפחתית משובחת. גם אחיותייך ניחנו בנתונים מרשימים. יש קנאה?

"מה פתאום קנאה, שתיהן מפרגנות. אחותי הגדולה לא כל כך מתעניינת ברעש של האינסטגרם, אבל הקטנה, שעכשיו התגייסה, מעלה תמונות ומתייעצת איתי, לוקחת ממני טיפים. אנחנו חברות ממש טובות".


 

A post shared by Neta Alchimister (@neta_alchimister) on 


אין כמו בבית

אז מה אנחנו עדיין לא יודעים על אושיית הרשת נטע אלחמיסטר? למשל שהיא שירתה בצה"ל, בחיל התקשוב. "לא קיבלתי הנחות או יחס מיוחד", היא נזכרת. "נהניתי מאוד, ואני גאה בזה שעשיתי צבא". בניגוד לחזות המקצועית הזוהרת שלה, הדוגמנית היא בעיקר - כפי שניתן היה להבין בין השורות - אישה של בית ומשפחה. "יש לי את החברים הטובים שלי, שהולכים איתי כבר שנים, חברי ילדות", היא אומרת. כמו שאמרתי, אני משתדלת להתרחק מקניונים ומסיבות, מכל העולם הזה. אלא אם כן אני חלק מקמפיין. יש לי המון מה לתת לעולם הזה חוץ מיופי וגוף".