לאחר פטירתו של המלחין נחום היימן בסוף השבוע שעבר העלה עו"ד מוריאל מטלון, שותף בכיר והשותף המנהל של משרד עורכי הדין, גורניצקי ושות', לדף הפייסבוק שלו זיכרון אישי מהאיש שהלך לעולמו: "לפני כשנתיים וחצי, ב-11.11.2013 מלאו 100 שנים להולדתו של אבי, נתנאל מטלון ז״ל. הוא לא זכה להגיע לגיל זה. הוא נפטר בשיבה טובה בשנת 2005. ואף על פי כן, אני - בדרכי שלי - ביקשתי לציין את יום הולדתו... וכך - אחרי חיפוש ותהייה, יזמתי הפקתו של ערב מיוחד: 'שירים הם לפעמים געגועים לאבא - 100 שנה של זמר עברי'. כך קראנו לערב שקיימנו בביתנו, כאשר השותפה שלי להפקתו הייתה סי היימן הנפלאה".
 
"ואז מספר ימים לפני האירוע, סי מצלצלת אלי ואומרת לי שהיא כל כך מתחברת לרעיון שלי לחגוג יום הולדת לאבי ז״ל, הגם שהוא כבר לא עמנו, והדבר נגע לליבה, עד שהיא החליטה להפתיע אותי. ולזכות אותי ב'שניים במחיר של אחד' ולהביא את אבא שלה - נחצ׳ה היימן האגדי לערב שלנו. זאת אם רק יתאפשר הדבר נוכח מצבו הבריאותי, אשר כבר אז לא היה במיטבו. החזקנו אצבעות ושמרנו את האפשרות שנחצ׳ה יגיע אלינו בסוד ובהפתעה לקהל. ואכן במהלכו של הערב (שנמשך יותר מארבע שעות נטו של הופעה) נחצ׳ה בכבודו ובעצמו הגיע וכמובן גנב את ההצגה. הוא דיבר ושר ופירגן מאוד לסי. וסיפר פרקים מסיפור חייו. והזמין אותי (זייפן שירה מדופלם) להצטרף אליו ואל סי בשירה. היה קצת מביך עבורי, אך התגברתי".

"זה היה ללא ספק אחד השיאים שסי הביאה לערב הזה. לא היה לאיש ספק כי סי ונחצ׳ה הם הבחירה הטובה ביותר כדי לציין 100 שנות זמר עברי וכי נחצ׳ה הוא הוא עבורה ה-'גיבור גדול' של חייה. המנוע של שירתה. וכולנו ראינו עד כמה היא קשורה אליו ושומרת עליו מכל משמר. אתמול גם נחצ׳ה היה ל'כמו צמח בר'. ובמילותיה הנפלאות של רחל שפירא, שהולחנו כמובן על ידי נחצ׳ה - 'אני אהיה לצל חולף בשדותיכם, לסוד נסתר. היו שלום, אני חייתי ביניכם כמו צמח בר'! תודה לך נחצ׳ה על שהלחנת את פס הזמר של כולנו ותודה לך סי על ששמרת עליו ואת ממשיכה את דרכו". 

נדים שיבאן ונחמה ריבלין (צילום: אדם יהב)
נדים שיבאן ונחמה ריבלין (צילום: אדם יהב)

כרזות מאיראן
נשיא המדינה ראובן ריבלין ורעייתו נחמה, יחד עם אחד מנכדיהם, ביקרו ביום חמישי האחרון במוזיאון לאומנות האסלאם ובתערוכת "אות מאיראן", המציגה כרזות שנוצרו בידי אמנים איראניים. הנשיא למד על דרך הגעת הכרזות העכשוויות לידי אוצר התערוכה , ושמע בעניין על ההיכרות של האוצר יוסי למל עם כמה מהמעצבים, שחלקם עדיין חיים באיראן. נדים שיבאן, מנכ"ל המוזיאון, ציין כי המוזיאון לאמנות האסלאם מהווה מקום לקירוב לבבות והכרת האחר ונותן לקהל הישראלי הזדמנות לחוות ולהיחשף לתרבות עשירה ומפוארת הממשיכה בתפארתה גם במאה ה-21.

נפלאות הקיץ
> ישראלה שטיר מבלה בנופים הקסומים של קרואטיה.
> מיכאלה ורון צוקרמן, רונן ורנדי פלד, אבי וזוהר סינגולדה והחברים מבלים בהפלגה מפנקת ביאכטה.
> נעה מימן, אלי אילדיס ומיקי חיימוביץ' נהנו מהופעתו של הקומיקאי והסטנדאפיסט לואי סי קיי בירושלים.
> האנג'ל טל ברנח, צפה מקרוב באצן יוסיין בולט חוצה את קו הסיום על המסלול של אולימפיאדת ריו. 
> עמי וגילה לפידות לקחו את הילדים והנכדים לחופשה משפחתית מורחבת ביוון. 
> אברהם (לולו) אסף ובני משפחתו חגגו את הגעתו למצוות והעלייה לתורה של הנכד גיא.