אירוע ההשקה של קרן ההון-סיכון "סבן ונצ'רס", השייכת לאיל ההון הישראלי-אמריקאי חיים סבן, נערך אתמול (שני) במתחם 'רידינג 3' שבנמל תל אביב. הקרן החדשה בהיקף של כ-100 מיליון דולר, שהיא חברת בת של "סבן קפיטל גרופ", תשקיע בחברות סטרט אפ בתחום התוכן, עם עדיפות לחברות הזנק מישראל או כאלה השייכות ליזמים ישראלים. 
 
עוד לפני ההשקה הרשמית, הספיקה הקרן החדשה להשקיע במספר גורמים - בהם חברת האינטרנט הישראלית 'איירון סורס', חברת המשחקים 'פלייבאז' של שאול אולמרט, חברת המשחקים 'ביץ'-באם' של אורי שחק (בנו של אמנון ליפקין-שחק ז"ל) וחברת התוכנה Applicaster.

מי שאירחו את אירוע ההשקה היו חיים סבן עצמו - יו"ר ומנכ"ל סבן קפיטל גרופ, אדם צ'זנוף - יו"ר פרטנר ונשיא סבן קפיטל-גרופ, וברק פרידור שהוא שותף מנהל בקרן סבן-ונצ'רס. פרידור הסביר ש"הקרן הזו ייחודית משום שהיא מביאה ניסיון והיכרות רבה עם פעילות היזמות בישראל, בשילוב עם הערך המוסף של משקיע אסטרטגי בדמות סבן קפיטל גרופ, שמקיימת פעילות וקשרים ברחבי העולם".
 
אדם צ'זנוף, ברק פרידור וחיים סבן (צילום: אייל גזיאל)
אדם צ'זנוף, ברק פרידור וחיים סבן (צילום: אייל גזיאל)
הראל בית-און וניר ארז
הראל בית-און וניר ארז



לדברי פרידור, "המיקוד שלנו הוא בתחום המדיה כי אנו מאמינים שהתוכן היה ויהיה תמיד המלך והמוקד, והמפתח הוא הדרכים החדשניות לארוז אותו באופן שמתאים ביותר לקהל". הגיעו להתרשם מ"סבן ונצ'רס" ולכבד: דן שפירו, שגריר ארה"ב בישראל, אייל ולדמן, מולי אדן, חמי פרס, צחי וייספלד, עדי סופר-תאני, חיים רומנו, אורי אדוני, אריה סבן, אלון שלו, יאיר סרוסי, ד"ר יוסי מטיאס, איציק בנבנישתי, הראל בית-און, ניר ארז ועוד.

סבן קפיטל גרופ, אם תהיתם, היא חברת השקעות פרטיות מובילה המבוססת בלוס אנג'לס, שמתמחה בתעשיות המדיה, הבידור והתקשורת הגלובליות ומחזיקה חברות כמו יוניוויז'ן (חברת המדיה המובילה בשפה הספרדית בארה"ב), MNC (חברת המדיה באינטגרציה אנכית הגדולה והיחידה באינדונזיה) ופרטנר תקשורת (חברת תקשורת מובילה בישראל).

זיו אבירם ואיציק בנבנישתי
זיו אבירם ואיציק בנבנישתי

מולי אדן וערן וגנר
מולי אדן וערן וגנר

משה מור וד"ר יוסי מטיאס
משה מור וד"ר יוסי מטיאס

יאיר סרוסי ומולי אדן
יאיר סרוסי ומולי אדן

משתתפי אירוע הצגת "סבן ונצ'רס"
משתתפי אירוע הצגת "סבן ונצ'רס"

חיים סבן
חיים סבן