פגשתי את אובמה באפריקה | אפי דהן 
אפי דהן (יח"צ)
אפי דהן (יח"צ)

מנהל אזור ישראל ואפריקה ב-PayPal מעיד: "זה למעלה מארבע שנים שאני מנהל את אזור ישראל ואפריקה בפייפאל. במהלך השנים הללו הצלחנו להשיק את שירותי פייפאל השונים בלמעלה מ- 40 מדינות ביבשת אפריקה. השנה השתתפתי ב- Global Entrepreneurship Summit אירוע בינלאומי חשוב, בחסות הממשל האמריקאי, שנערך כבר מספר שנים ובכל פעם במדינה אחרת. האירוע נערך הפעם בניירובי (קניה) וקיבל משמעות מיוחדת לנוכח השתתפותו של הנשיא אובמה.
 
האירוע חיבר בין כ-1,000 יזמים מיבשת אפריקה ומשקיעים מרחבי העולם. קניה היא אחת המדינות שצומחות הכי מהר באפריקה והיא מהווה יעד להרבה משקיעים בתחום ה'פינטק'. סיפור ההצלחה הגדול ביותר שנולד בקניה הוא שירות התשלומים הסלולרי של M-PESA. פגשתי באופן אישי עשרות יזמים מוכשרים, בעלי רעיונות שונים ומגוונים, אשר ברוב המקרים עונים על צרכים אמיתיים בסיסיים ומנסים לפתור בעיות בצורות פשוטות ומקוריות. מצאתי יזמים חדורי מוטיבציה ורצון לעשות ולהצליח, שהזכירו לי מאוד את הישראלים, ברצון שלהם לכבוש את העולם. יזמים אלו מעריכים מאוד ומכירים את סיפורי ההצלחה שיצאו מישראל ורוצים ללמוד מאיתנו. היה מרגש להכירם, ולנסות לשתף אותם בניסיוני ולעזור להם בנושאים טכניים, שיווקיים ועסקיים. עם רבים מהם אני בקשר גם כיום ומלווה אותם בהתפתחותם וממשיך לתמוך בהם".
לחיי נשיאת מדינת ישראל | ישראלה שטיר
ישראלה שטיר (צילום: דודי חסון)
ישראלה שטיר (צילום: דודי חסון)

נשיאת קבוצת י.י. שטיר וסגנית נשיא באיגוד לשכות המסחר, מספרת: "אחרי שנים של בדידות נשית בצמרת, השנה הייתה שנת מפנה והצטרפו אלי שלוש נשים לנשיאות אגוד לשכות המסחר. רוב שנות פעילותי בלשכה הייתי מוקפת בחבורת גברים. נחמדים ואינטליגנטים, אבל בכל זאת - גברים. נשים שותפות היו חסרות לי מאוד - ולא כדי לפטפט איתן על עניינים של 'בנות' - אלא כדי שיהיה לנו לובי שיוכל לקדם ביותר עוצמה אג'נדות נשיות בעסקים ולתת ביטוי להיבט הנשי בתחומים עסקיים בסביבה מאוד גברית. טוב נו, וגם כדי לפטפט מדי פעם על שופינג.
 
בשנה שחלפה, במהלך שהייתי שותפה לו, הצטרפו אלינו גל סידס, מדונה חובל, נטלי אבן-חן וטל ברנר-דרורי שעבורה זו כבר פעם שניה להיבחר. כולן נשים צעירות, ראויות ומוכשרות. כל דריסת רגל נשית נוספת בעולם העסקים הגברי היא ניצחון, ואני גאה על כך. הגיע הזמן שלא רק בנשיאות לשכת המסחר יהיו יותר נשים, אלא גם בנשיאות הרשמית שלנו. עם כל האהבה והכבוד לנשיא המכהן שלנו, איש ראוי לכל הדעות, בקדנציה הבאה היית שמחה לראות, לראשונה בתולדות המדינה, את נשיאת מדינת ישראל". 
מגה אירוע וסגירת מעגל | עו"ד ד"ר ליפא מאיר 
 ליפא מאיר (צילום: אלון פומרנץ)
ליפא מאיר (צילום: אלון פומרנץ)

שותף מייסד בפירמת ליפא מאיר ושות', משחזר: "האירוע המשמעותי ביותר עבורי בשנה האחרונה הוא 'מגה-אירוע' שללא ספק טלטל את עולם העסקים בישראל - הצלת רשת הסופרמרקטים "מגה" שעמדה על סף קריסה. אלפי עובדים ומאות ספקים היו עלולים לאבד את מקור פרנסתם, אלמלא נעשו מאמצים עילאיים להצלתה של הרשת ולמציאת קונה הולם שידאג להמשך פעילותה.
 
משרדנו הוביל את הפעולות המשפטיות למציאת פתרון להבראתה של "מגה" ובכך למניעת קריסתה של הרשת. בראש צוות עורכי הדין שטיפלו בתיק מורכב זה עמד שותפי עו"ד אמיר ברטוב, שהוא בעל ניסיון רב בהסדרי הבראה ומכירת חברות בקשיים. הפתרון הושג לאחר מאבק קשה בבית המשפט המחוזי ואישור שהתקבל מבית המשפט העליון. לי עצמי יש היסטוריה ארוכה עם "מגה", שבשמה הקודם נקראה "קואופ הריבוע הכחול". כחלק מהוועד הממונה של הקואופ, שימשתי במשך מספר שנים בתפקיד של דירקטור ב"מגה". לכן, הפתרון המשפטי שמשרדנו הוביל ושמנע את קריסת הרשת ואת פיטוריהם של אלפים מהווה סגירת מעגל עבורי".
תרבות ללב אצבע הגליל | חנה פרי-זן
חנה פרי-זן (צילום: סיון פרג')
חנה פרי-זן (צילום: סיון פרג')

יו״ר פעילים- ניהול תיקי השקעות  נזכרת: "השנה, במסגרת תפקידיי בחבר הנאמנים של מכללת תל חי ויו"ר ועדת הביקורת במכללה - שני תפקידים אותם אני עושה בהתנדבות- היה לי הכבוד לקחת חלק במהלך ייחודי שבו השתתפה המכללה, של שחזור עמוד ממקדש הורדוס בעמק החולה והצבתו בספריית הקמפוס. העמוד ההרודיאני, שנמצא לפני כ-18 שנים בחפירות עומרית ושחוקרים משערים שבן 2,000 שנים לפחות, הוא עדות לחיים התוססים שהתקיימו באזור בעבר. 
 
"הצבתו בספרייה, שלוותה בתהליך הנדסי מורכב, מסמלת בעיניי לא רק מהלך חשוב של שחזור פיסה מההיסטוריה אלא בעיקר מדגישה את החשיבות של חקר ההיסטוריה המקומית בפני סטודנטים צעירים. יתרה מכך, זו הפעם הראשונה בארץ (וככל הנראה גם בעולם),שעמוד עתיק שלם, משוחזר למלוא גובהו בתוך בניין מודרני. אני גאה בהחלטה להביא נתח כה מיוחד של התרבות שהתקיימה כאן למכללת תל חי, שנמצאת בלב העשייה האקדמית באצבע הגליל".
בועטים לשלום | ירון רביד 
ירון רביד (צילום: עוזאל ותיק)
ירון רביד (צילום: עוזאל ותיק)

מנכ"ל סיטיפס - הרכבת הקלה בירושלים מגלה: "מעבר לעובדה שהרכבת הקלה בירושלים היא חלק בלתי נפרד מהמרקם העירוני - מסיעה כ- 140 אלף איש, מדי יום, למחוז חפצם וזוכה לציונים גבוהים מציבור הנוסעים שלה, היא גם מובילה פרויקטים רבים למען הקהילה ואזרחי העיר. האירוע המשמעותי והמרגש ביותר עבורי בשנה החולפת מגיע מהתחום הזה, ולאו דווקא קשור לתחום העסקי גרידא.
 
אחד הפרויקטים שאנו מתגאים בו והיינו נותני החסות הראשיים שלו במהלך השנה, הוא פרויקט חברתי חשוב - הלא היא קבוצת הכדורגל 'הפועל קטמון ירושלים'. זהו פרויקט שמשלב לימודים וכדורגל ככלי חינוכי, ולוקחים בו חלק תלמידי בתי ספר שונים מכל המגזרים בעיר. בליגות הבנים והבנות משתתפים בתי ספר מכל גווני האוכלוסייה בירושלים - יהודים, ערבים, דתיים, חילונים, עולים ו-ותיקים, משכונותיה השונות של העיר (למשל: גבעת גונן, פסגת זאב, קטמון, בית חנינא, אבו טור), כך שנוצרת במסגרתו גם הזדמנות יוצאת דופן לקירוב לבבות בין המגזרים השונים. שיאו של הפרויקט שהובלנו הו 'טורניר ליגת השכונות' שהתקיים לאחרונה. בסופו, חילקה חברת סיטיפס מדליות לכלל הילדים והילדות שהשתתפו וכן גביעים לקבוצות "ההוגנות ביותר" במהלך השנה. התרגשתי לראות את הפרצופים המאושרים ומלאי הגאווה של הילדים ושל הוריהם בסוף האירוע. מלכתחילה ידעתי שהשקעתנו תישא פרי, אבל עדיין הופתעתי ממידת הצלחתו של הפרויקט.
ציונות משפטית | עו"ד גארי עפשטיין 
גארי עפשטיין (צילום: יח"צ)
גארי עפשטיין (צילום: יח"צ)

שותף מנהל במשרד הישראלי של הפירמה הבינלאומית גרינברג-טראוריג מסביר: "שנה חדשה עבורי מלווה תמיד בתקופה של התבוננות פנימית, שבה אדם צריך לעצור ולהעריך את הישגיו ואת האתגרים והמטרות הניצבים בפניו. האירוע המשמעותי מבחינתי בשנה שחלפה הוא הרחבת הפעילות ופתיחת מחלקת נדל"ן בינלאומי במשרד התל אביבי של הפירמה שחוגג ארבע שנים להקמתו. מדובר בתחום שהתפתח מאוד ושהיקף העסקאות של חברות ישראליות בו גדל באופן משמעותי. אני שמח על כך באופן אישי כי מדובר במטרה שהצבנו לעצמנו. היינו הראשונים, ונשארנו היחידים מבין פירמות עורכי הדין הבינלאומיות שפתחו משרד בישראל, משרד שרשום בלשכת עורכי הדין הישראלית.
 
בהרמת הכוסית הראשונה במשרד, תהינו איך ייראה ההמשך. בהתחשב בחלומנו לתרום את חלקנו לחיזוק החיבור והפעילות בין חברות ישראליות לחברות בינלאומיות - הצלחנו מעבר לציפיותינו הפרועות ביותר. בצוות שלנו ישנם חמישה עורכי דין שעשו עליה יחד עם משפחותיהם על מנת להצטרף אלינו. אנו מייצגים תאגידים בינלאומיים שרוצים להשקיע בארץ, וחברות ישראליות מהמרכזיות במשק, שרוצות לעשות עסקים מחוץ לישראל. שותפים בפירמה מכל העולם הגיעו לישראל למעלה מ-100 פעמים בשנה האחרונה ובהם ראש עיריית ניו יורק לשעבר רודי ג'וליאני שעומד בראש מחלקת הסייבר והצטרף לפירמה בעיקר בגלל המשרד בישראל והידע הרחב שקיים בארץ בתחום הסייבר. בראש השנה הזה, יחד עם מיליוני יהודים בכל העולם, שרבים מהם אוהבים את ישראל ועומדים לצדה, אנו מסתכלים בסיפוק ובנחת על מה שהשגנו ועל מה שאנו עוד חולמים להשיג".
עלתה על המפה | סיגל בר-און
סיגל בר-און (צילום: קווין אלן)
סיגל בר-און (צילום: קווין אלן)

יו"ר משותף בחברת ד"ר פישר, ויו"ר בהתנדבות של אריה יהודה ישראל משחזרת: "בספטמבר 2016 הגעתי עם משלחת של 23 נשות 'אריה יהודה ישראל' לייצג את ישראל בכנס הבינלאומי של אריה יהודה. במהלך הכנס נאמתי בפני כ-1,300 מנהיגות של הקהילה היהודית בעולם על הקשר המיוחד שלנו בנוגע לעשייה חברתית, תיקון עולם ופילנתרופיה נשית. בנוסף העברתי פאנל בנושא יזמות חברתית ישראלית. האולם היה מפוצץ וההתלהבות מהעשייה הישראלית חיממה את הלב. הוצפנו בבקשות לשיתופי פעולה ,לעשייה חברתית משותפת שלנו ושל הקהילות השונות בעולם. כולנו הרגשנו שהצלחנו למצב את ישראל במרכז השיח - ושאנחנו על המפה".
'אמא נהייתי מנכ"ל' | אופיר גוטמן 
אופיר גוטמן (צילום: רמי זרנגר)
אופיר גוטמן (צילום: רמי זרנגר)
מנכ"ל פרוקטר אנד גמבל ישראל מסכם: "לפני כחצי שנה מוניתי לתפקיד מנכ"ל 'פרוקטר אנד גמבל ישראל'. מלבד העובדה שזהו הישג מקצועי מבחינת הקריירה האישית, ואני כמובן 'מודה להוריי שהביאוני עד הלום', מדובר באירוע מרגש לנוכח כך, שזהו מינוי ראשון של ישראלי לתפקיד מנהל מדינה ב'פרוקטר אנד גמבל' העולמית. כמי שהתחיל בחברה לפני כ-15 שנים, הצמיחה מבפנים היתה אך טבעית לי. החברה, הידועה כבית הספר הטוב ביותר בעולם לניהול ושיווק, מטפחת טאלנטים צעירים.
 
כבר היום במקומות שונים בעולם משמשים 'בוגרי' פרוקטר אנד גמבל הישראליים, בתפקידי מפתח בארגונים מובילים. רק באוגוסט האחרון פרסם מגזין פורבס האמריקאי, מחקר אודות החברות המייצרות את שכבת המנהלים המבוקשת ביותר, המציג את פרוקטר אנד גמבל כבית הגידול הטוב ביותר למנהלים בדרג C Level באופן מובהק על פני החברות הבאות אחריו. גם כאן, בסניף הישראלי של החברה, אנו קולטים עשרות בוגרי תואר ראשון מתחומים שונים, ומצמיחים את הדור הבא של מנהלים לישראל ולעולם. בין ההישגים המשמעותיים שלנו השנה: מינוי של ישראלי לראש מערך הדיגיטל העולמי של פמפרס - מותג של 13 מיליארד דולר בעולם וכן מינויים נוספים של ישראלים. מי יודע? אולי בעתיד, אחד מהם יהיה מנכ"ל פרוקטר אנד גמבל העולמית".