לני רקנאטי | יו"ר יקב רקנאטי 
הבציר המיוחד שלי: "הבציר שזכור לי במיוחד הוא הבציר הראשון של היקב. אחרי שנה של הכנות, השקעה עצומה, גיוס עובדים, רכישת ציוד וגיבוש החזון המקצועי, הגענו ליום הגדול - היום הראשון של הבציר הראשון. קשה לתאר את עוצמת ההתרגשות, התחלה של משהו חדש, הגשמת חלום והמון חרדות ופחדים, שהוכיחו את עצמם כלא מוצדקים: האם הענבים הקטנים הללו, שתלויים בתמימות על השיחים, יהפכו להיות היינות המשובחים שחלמנו להפיק? עד היום, כשכבר 16 בצירים מאחורינו, אני לא שוכח את החוויה הראשונית המיוחדת הזו".
מרגרט תאצ'ר (רויטרס)
מרגרט תאצ'ר (רויטרס)

אישה אורחת: "הייתי שמח לארח את מרגרט תאצ'ר, אישה שהיא בעיניי דוגמה וסמל לנחישות ולמנהיגות תוך כדי התמודדות בעולם שוביניסטי ומתנשא. אישה שהצליחה לשבור מסגרות ולהתגבר על מכשולים רבים - ולהטביע את חותמה בהיסטוריה של עם שלם וגם נשארה זכורה ברמה הבינלאומית. מהלכים שהיא הובילה ומונחים שהיא טבעה משמשים עד היום אבני דרך למנהיגים שבאו אחריה".

אריאל בן זקן | מנכ"ל יקב קסטל 
אריאל בן זקן (צילום: אלירן אביטל)
אריאל בן זקן (צילום: אלירן אביטל)
הבציר המיוחד שלי: "הבציר הזכור לי ביותר הוא בציר קסטל 2000. זהו הבציר הראשון שבו כל הענבים הגיעו מהכרם שלנו, והוא היה בציר מאוזן באופן יוצא מן-הכלל. גם במעקב ארוך שנים, הוא תמיד מפתיע מחדש".
הנסיכה דיאנה (רויטרס)
הנסיכה דיאנה (רויטרס)

אישה אורחת: "דמות נשית שהייתי רוצה לארח בסוכה היא הנסיכה דיאנה, משום שהאישיות שלה מעניינת אותי, הסיטואציה אליה נקלעה- להיות נסיכה, עם האנושיות הגדולה שמצטיירת בדמותה, היא מקום מרתק בעיניי".
 
מוטי טפרברג | בעלים ומנכ"ל יקב טפרברג
מוטי טפרברג (צילום: יח"צ)
מוטי טפרברג (צילום: יח"צ)

הבציר המיוחד שלי: "בציר 2014 ייזכר בעיניי כבציר מיוחד מאוד, מאחר והוא היווה נדבך משמעותי בתמורות הרבות שעובר היקב  בשנים האחרונות, על מנת להפכו ליקב המוביל בארץ. בבציר 2014 קלט היקב לראשונה ענבים איכותיים מאזור מצפה רמון, אזור שעד לאחרונה לא היה נחשב כמיועד לגידול ענבים בכלל וכל שכן לגידול ענבי איכות. אציין, כי את הנטיעות הראשונות בכרם שבמצפה רימון נטענו אשתי שרה ואנכי בשנת 2009 ולכן ההתרגשות בקבלת הענבים ליקב הייתה כפולה ומכופלת. בנוסף, לנוכח העובדה ששנת 2015 הייתה שנת שמיטה, שבמהלכה לא ניתן לקלוט ענבים בכמויות הרגילות בגלל איסורים הלכתיים, נדרשנו במהלך בציר 2014 לקלוט ענבים בכמויות כפולות על מנת לעמוד בדרישות השיווקיות. כדי לעמוד במשימה המאתגרת רכש היקב ציוד מהמתקדם בעולם בתחום תעשיית היין, ובכך הפך לפורץ דרך בתחום הטכנולוגי בקרב היקבים בארץ".
שרון סטון (גטי)
שרון סטון (גטי)

אישה אורחת: "אני מאמין גדול בנשים וביכולתן להוביל לשינוי חיובי בעולמנו, ולכן הייתי שמח לארח בסוכה את השחקנית הנהדרת שרון סטון,  שאליה התוודעתי לראשונה בסרט "אינסטינקט בסיס", סרט שבו גילמה אישה אסרטיבית, שאינה מפחדת לשבור מוסכמות, וזאת מבלי לוותר על נשיותה. כפי שהעידה היא על עצמה בעת ביקורה בארץ לפני שנים, במסגרת השתתפותה בפסטיבל "אישה" שהתקיים בחולון: 'אינני מגדירה את עצמי כפמיניסטית... אני לא רוצה ולא צריכה להיות גבר, אני רוצה להיות לצד גברים, לפעול בשותפות איתם... אני מאמינה שיש לנו הרבה מה לתרום האחד לשני... הגיע הזמן שנשים ייקחו חלק במשא ומתן כי הן מדברות בשפה שונה מזו של הגברים. נשים יכולות להוביל שינוי".

יואב לוי | בעלים ויינן יקב בזלת הגולן
יואב לוי (יח"צ)
יואב לוי (יח"צ)

הבציר המיוחד שלי: "בציר 2004 - הבציר הכשר הראשון של היקב של ענבי קברנה סוביניון ומרלו".
מיתולוגיה יוונית (גטי)
מיתולוגיה יוונית (גטי)

אישה אורחת: "אני מעריץ נשים. את כוחן ויכולתן הרבה בהנעת תהליכים מורכבים וחוסן רב. ברור מדוע העולם הקדמון העריץ את הנשים-האלות, ולכן הדמות הנשית שארצה לשתות כוס יין היא האלה הסטיה - אלת הבית והמשפחה שכה חשובים לי. הסטיה הייתה אחת מ-12 האלים האולימפיים וכמחווה ואדיבות פינתה את כסאה לטובת אל היין, הגבר דיוניסוס, אבי הצהלה ושמחת החיים. אני בטוח שזה היה כצעד אסטרטגי כלשהו. דמותו של דיוניסוס על גבי מטבע עתיק שנמצא בחפירות ארכיאולוגיות בגמלא ברמת הגולן, משמש כלוגו היקב".

יעקב בן דור | מנכ"ל יקב יתיר 
יעקב בן דרור (צילום: יוחאי הלל)
יעקב בן דרור (צילום: יוחאי הלל)

הבציר המיוחד שלי: "למרות ש'כולם היו בניי', הבציר הזכור לי ביותר היה בציר שנת 2012, בציר מצוין שהפיק יינות אשר נמצאים בשוק גם היום. גם הבציר של שנת 2016 תוסס נפלא ביקב, רק להריח ולהשתכר משמחה".
רחל המשוררת (אלבום פרטי)
רחל המשוררת (אלבום פרטי)

אישה אורחת: "הייתי רוצה לארח בסוכה כאושפיזין את רחל המשוררת, שרקמה חלומות במילים והייתה גם אגרונומית. היה יכול להיות נחמד לשוחח עמה על כוס יין בסוכה בכרם".