חברי המועדון של מותגי הרכב 'פרארי' ו'מזראטי' בישראל, ובהם אורחי UBS ישראל, נהנו ביום שבת מאירוע גיבוש בהובלת דני איטליאנו, מנכ"ל 'אוטו איטליה' - יבואנית פרארי ומזראטי לישראל. שיירה מפוארת של רכבי פרארי ומזראטי הכניסו צבע למנחת מצדה, שם תרגלו החברים, בהם איש העסקים ושגריר של כבוד של קזחסטן בישראל, דוד לוקסמבורג, נהיגה ספורטיבית ומאתגרת ולא פסחו על ארוחת צהריים מפנקת.

פטרושקה נגד הדוד העשיר
מסורת חדשה החלה השבוע בפארק ההיי-טק שבבאר שבע - מפגשים קבועים ליזמים צעירים וסטארטפיסטים הנמצאים בפארק, עם בכירי ההיי-טק הישראלי שיספרו על הדרך להצלחה ויחלקו את משנתם. מאחורי היוזמה עומדים יורם טיץ - מנכ"ל 'ארנסט את יאנג ישראל' ואלברט פרץ מנהל הסניף הדרומי של החברה, בשיתוף עם ד"ר אתי לוצאטו ובעלה כפיר, בעלי קבוצת "לוצאטו". אורני פטרושקה ממייסדי "כרומטיס" שנמכרה בשעתו תמורת כ-4.7 מיליארד דולר לחברת לוסנט, היה הראשון להתארח ולחלוק את סיפור הקמתה של החברה והנסיבות הנדירות שבהן נמכרה בסכום המדהים. 

פטרושקה יעץ ליזמים הצעירים לא למהר למכור מניות ל'איזה דוד קבלן שיש לו מאה אלף דולר וחושב שהשקעה בהיי-טק "זה כיף", אלא לחפש משקיעים עם אורך רוח, שיהיו מוכנים ללוות את החברה  גם בימים וחודשים ארוכים של קשיים. נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון, פרופ' רבקה כרמי, סיפרה לבאים על הימים בהם התקשתה למצוא שותפים וחברות שייאותו להגיע לפארק בבאר שבע.

אורני פטרושקה, אתי לוצאטו, אלברט פרץ, יורם טיץ וכפיר לוצאטו (צילום: צבי תקשורת)
אורני פטרושקה, אתי לוצאטו, אלברט פרץ, יורם טיץ וכפיר לוצאטו (צילום: צבי תקשורת)

מחזקים את הקשר בשירה
כנס מיוחד שנערך באמסטרדם בסוף השבוע, ריכז אליו את שגריר ישראל בהולנד, אביב שיר-און, את מנהל המחלקה לפעילות בתפוצות של ההסתדרות הציונית העולמית, יניב נחמיאס, את בכירי הקהילה היהודית באמסטרדם ונציגי תנועות נוער. הכנס נערך למען חיזוק הקשר של יהדות התפוצות לערכי הציונות, ולזכרו של יצחק רבין ז"ל. סולן להקת "הדג נחש", שאנן סטריט, היה אורח כבוד, ושר בפני מאות המשתתפים. נחמיאס דיבר על כך  שמורשת רבין מזכירה לנו את האחריות של כל אדם בגבולות של שיח וסובלנות, ואת תפקידן של תנועות הנוער להמשיך ולהעביר את מסר הסובלנות.

יניב נחמיאס, אביב שיר-און ושאנן סטריט (צילום: סמואל ארסקטה)
יניב נחמיאס, אביב שיר-און ושאנן סטריט (צילום: סמואל ארסקטה)
נבו כהן ויהודית יובל רקנאטי (צילום: גדי אוהד)
נבו כהן ויהודית יובל רקנאטי (צילום: גדי אוהד)


משמרים בתל אביב
האדריכל האיטלקי, פרופסור אנדריאה ברונו, הגיע לאחרונה לביקור קצר בישראל כדי להשתתף באירוע השקת פרויקט שימור בתל אביב של חברת הנדל"ן 1909 TLV. בעלי החברה מנשה זוארץ, דוד בנינו, אבי אברהם והמנכ"ל נבו כהן אירחו את האדריכל הידוע. לחצו את ידו של ברונו: שגריר איטליה בישראל פרנצ'סקו טאלו, דני גילרמן, שמעון מזרחי, יהודית יובל-רקנאטי, רון אבידן ורבים נוספים.