מסתבר שיש גם דרכים תרבותיות אחרות לציין את יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, מעבר לאירוע ה'ליכודיאדה' במלון באילת. בשישי בצהריים ציינו במועדון 'צוותא' בתל אביב את יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, במופע השקה של אלבומו החדש של הזמר טל סונדק - "בכל זאת אינני נפרד". האלבום מבוסס על שירים שכתב גאבור ארדש, נער יהודי-הונגרי, בן 13 במותו, שנרצח בשואה, והופק מוזיקלית על ידי קורין אלאל. הוא יצא במארז הכולל גם ערכת חינוך, שנכתבה על ידי בית הספר להוראת השואה ב'יד ושם'.

המארז מופץ בימים אלה גם לבתי הספר בישראל באדיבות הקרן המשפחתית על-שם תד אריסון ז"ל, הפועלת במטרה לקדם סביבה אנושית טובה יותר. מנהלי הקרן - שרי אריסון ובנה ג'ייסון הגיעו לאירוע. במקביל להשקת האלבום הציגה ב"צוותא" האמנית איה אדמון-מייזלס, את העבודה ״הונגריה זוכרת״, שאותה יצרה לזכר הטבח המזעזע שנעשה בשלהי מלחמת העולם השנייה ביהודי הונגריה, שנורו והושלכו לנהר הדנובה בבודפשט.

מתחממים בתאטרון


בתיאטרון הלאומי 'הבימה' נערכה בחמישי, הפרמיירה להצגה "הצמה של אבא". את הדרמה הקומית המרגשת כתבו אמנון לוי ורמי דנון וביים רוני פינקוביץ'. האורחים הרבים פגשו את כוכבי ההצגה: יעקב כהן, רובי פורת-שובל, תום גרציאני, מיקי פלג-רוטשטיין, קובי מאור, גאיה שליטא-כץ ורותם קינן. צפו והתמנגלו: השר חיים כץ, ח"כ עמיר פרץ ורעייתו אחלמה, פיני וציפי רובין, אמנון דיק, ואודליה פרידמן מנכ"לית התיאטרון.

אמנון דיק, פיני רובין ואודליה פרידמן (צילום: איציק בירן)
אמנון דיק, פיני רובין ואודליה פרידמן (צילום: איציק בירן)


עו"ד הזדמנויות עסקיות

פירמת עורכי הדין הבינלאומית גרינברג-טראוריג ערכה ברביעי כנס במלון דן בתל אביב. נציגים ואנשי עסקים מאמריקה הלטינית הגיעו במיוחד לישראל ממכסיקו, ארגנטינה, ברזיל, אורוגוואי וקוסטה ריקה במטרה ליצור הזדמנויות עסקיות עבור אנשי עסקים מישראל באמריקה הלטינית. קידמו את המטרה: עו"ד גארי אפשטיין, שותף-מנהל של המשרד הישראלי של הפירמה שפתח את הכנס, גבריאל חיון, מנכ"ל לשכת המסחר ישראל-אמריקה הלטינית; עו"ד פטרישיה מננדז-קמבו, יו"ר הפעילות הבינ"ל בפירמת גרינברג טראוריג; ועו"ד מנואל רחונוב , שותף במשרד במקסיקו של הפירמה.

גבריאל חיון, פטרישיה מננדז-קמבו, גארי עפשטיין ומנואל רחונוב (צילום: יח"צ)
גבריאל חיון, פטרישיה מננדז-קמבו, גארי עפשטיין ומנואל רחונוב (צילום: יח"צ)

בלזר ורוט מאחדים כוחות

אבירם בלזר, מיועצי התקשורת הוותיקים בישראל ועידן רוט, לשעבר איש חדשות 10, השיקו בחמישי האחרון את המשרדים החדשים של "בלזר-רוט יחסי ציבור ואסטרטגיה", במרכז הירידים בגני התערוכה בתל אביב. באו לברך חברים לדרך ביניהם: ח"כ נחמן שי, יו"ר ועדת הכלכלה - ח"כ איתן כבל, יו"ר מפלגת העבודה יצחק (בוז'י) הרצוג, שר הכלכלה החדש אלי כהן, מפכ"ל המשטרה לשעבר ויו"ר 'מגדל' - יוחנן דנינו, איש העסקים אלי אלעזרא אבי בלשניקוב - נציגו של רון לאודר בישראל, ציון אמיר, גדעון פישר, אלון גלרט, יהודה רווה, לוי יצחק, איש העסקים שלמה גרופמן שהגיע עם נכדו אור ניר, אבי ורינה דגני בעלי גיאוקרטוגרפיה ורבים נוספים.

עידן רוט, ציון עמיר ואבירם בלזר (צילום: אור גפן)
עידן רוט, ציון עמיר ואבירם בלזר (צילום: אור גפן)

יעדים ומודים

בבית ציוני אמריקה בתל-אביב, אירחו בחמישי רענן בן בסט מנכ"ל החברה הגאוגרפית, וניר פדרבוש סמנכ"ל השיווק, את לקוחות החברה. השניים הציגו בפני הבאים את היעדים החדשים לשנת 2017. בן בסט ציין בגאווה את המסע המרגש שערכה החברה לאייל פלד בחזרה לאפריקה, שנולד כתוצאה מהרצון להוקיר תודה, על שיתוף הפעולה עמו לאורך השנים. נהנו גם מהופעה של שלומי שבן: שחר בן מנחם מנכ"ל רימון טיולים, איתי לוי בעלי אופקים, עידית פדן מנכ"לית אופקים, עמוס לסקר לשעבר מנכ"ל חברת החשמל ועוד רבים.

עידית פדן ורענן בן בסט (צילום: לנס הפקות)
עידית פדן ורענן בן בסט (צילום: לנס הפקות)

וויסקי לישראל

תמר כהן, מנהלת חטיבת האלכוהול בחברת טמפו אירחה לאחרונה את יאנס לדומטוס, מנהל אזור מזרח תיכון ב'פרנו ריקארד' העולמית. לדומטוס הגיע לישראל במיוחד לאירוע השקה חגיגי של וויסקי 'סינגל קאסק' מבית גלנליווט שהתקיים במוזיאון הוויסקי במתחם שרונה, ת"א.

באי הערב נהנו מהרצאה אודות מהדורת 'סינגל קאסק' מבית גלנליווט אשר נוצרה ובוקבקה עבור השוק הישראלי בלבד וכוללת 298 בקבוקים ממוספרים במחיר של 1500 שקלים ליחידה.

יאנס לדומטוס ותמר כהן (צילום: אלירן אביטל)
יאנס לדומטוס ותמר כהן (צילום: אלירן אביטל)