1. תושבי יישוב היוקרה סביון התעוררו בבוקר שישי שעבר למזג אוויר קר במיוחד שלא מנע מרבים מהם לצאת לרחובות ולהשתתף במרוץ סביון התשיעי. המרוץ נערך לזכרו של עומר חי ז"ל, לוחם מיחידת מגלן, בן סביון, שנהרג במבצע צוק איתן. בשל חיבתו של עומר לספורט בכלל ולריצה בפרט, הוחלט להנציח את זכרו במרוץ. נפגשו בין המקצים השונים: מוטי לנדאו - ראש המועצה, מנור גינדי שרץ עם ילדיו, גיא ברעם ובנותיו, לימור ויזל, רנדי פלד, השף חיים כהן, המתווך יגאל רודה, עמיחי ושירלי עורקבי ועוד.

גיא ברעם (צילום: אביב חופי)
גיא ברעם (צילום: אביב חופי)

2. איש העסקים נועם לניר בילה את יום הולדתו ה-50 עם רעייתו טלי בחופשת סקי בשוויץ. בועז מולדבסקי חגג את יום הולדתו ה-50 במקום חמים יותר - האי זנזיבר, גם הוא עם רעייתו איילה.


איילה ובועז מולדבסקי (צילום: אינסטגרם)
איילה ובועז מולדבסקי (צילום: אינסטגרם)

3. ידידי האופרה הישראלית חזרו לאחרונה מביקור בווינה, אוסטריה. הידידים שהו בעיר במשך שישה ימים וחילקו את זמנם בין סיורים מודרכים במוזיאונים בעיר וכמתבקש, בהאזנה לאופרות: "אותלו", "נבוקו" בכיכובו של לאו נוצ'י ו"הטרובדור" בכיכובם של אנה נטרבקו ורוברטו אלניה. עשו את וינה: סמי וטובה סגול, ראובן ורונית אדלר, אסתי ואליעזר אלקון, ד"ר מרים וולדמן, רות חשין, מיכה גייגר, דני וג'ניס גילרמן, ענת טמיר, אריאל ועליזה יפו, ליאורה ואלי לנדאו, אלכס ודיתי לנדסברג, יהודית ורוני קצין, יוכי שרם ונוספים.

4. רכבת אווירית של אנשי עסקים ישראלים עשתה דרכה בסוף השבוע לעיר קייב שבאוקראינה. הסיבה לנהירה: יום הולדתו ה-60 של איש העסקים וקונסול הכבוד של אוקראינה בישראל - עופר קרז׳נר. החברים הוזמנו במוצאי שבת למסיבה מושקעת במיוחד, שכללה שטיחים אדומים, פסלי קרח והופעות ריקודים ייחודיות. על ההפקה: המפיק הישראלי אלירן ברדוגו שזכה לתשבחות על הפקת האירוע המרשים מחבריו הרבים ברשתות החברתיות. חגגו לקרז׳נר: פיני זהבי, טדי שגיא ויעל נזרי, אלי פפושדו, איתן ורטהיימר, רון צוקרמן ומיכאלה ברקו, זיו אבירם, אנה ועופר שבתאי, יורם באומן, האחים עדו וצחי חג׳ג׳, אלי יצפאן, חיים רביבו, רוני מאנה, ומיכל אנסקי שהגיעה עם גתית פרידברג היישר מאירוע בשטוקהולם, ונוספים.

טדי שגיא ועופר קרז'נר

אלי פפושדו ופיני זהבי

צילום מתוך פייסבוק

5. לב לבייב, נשיא קונגרס יהודי בוכרה העולמי, ורעייתו אולגה, השתתפו בראשון בכנס קונגרס יהודי בוכרה העולמי המציין 17 שנות פעילות. בכנס החגיגי שנערך בהיכל התרבות בתל אביב, העניק יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין, את פרסי אנשי השנה, מטעם הקונגרס, לפעילים שונים על תרומתם ופועלם למען העדה.

אולגה ולב לבייב (צילום: ישראל ברדוגו)
אולגה ולב לבייב (צילום: ישראל ברדוגו)

6. בכירי מגזר ההיי-טק בישראל, התייצבו בשני בערב לכנס QasimTech בכפר קאסם. מדובר באירוע יזמות וחדשנות יהודי-ערבי שנערך ביוזמתם של ינקי מרגלית והנס שקור. לאחר האירוע שיתף מרגלית את חבריו בפייסבוק בחוויה:" פעם ראשונה בישראל מפגש של יזמים, מהנדסים ואנשי/נשות הייטק שהוא מפגש אמיתי ומגוון, שקורה בעיר ערבית. אחרי שזה קרה אתה לא מסוגל להבין איך זה לא קרה קודם.

אף אחד לא דיבר על פוליטיקה. לא על הפליה. אף אחד לא התלונן. כולם דיברו על הכמיהה לעשות טוב ונכון ומשתף. כולם דיברו על היי-טק כמנגנון צמיחה, כגשר, כהזדמנות.

פשוטי הרחוב ונורמן עיסא ניגנו ושרו. הם שרו במרוקאית. הם שרו בעברית. הם שרו בערבית. הם שרו את הנשמה המעורבבת של כולנו. נוודים, מהגרים, אורחים ומארחים". הפיחו תקווה: עאדל בדיר ראש עירית כפר קאסם, חאנס שקור, נורמן עיסא; סאמי סעדי, פז הירשמן, איל וולדמן, רמי ברכה, דב מורן, יזהר שי, עדי סופר- תאני, יוסי מטיאס, גיגי לוי ונוספים.

דב מורן, פז הירשמן, סאמי סעדי וינקי מרגלית (צילום: יח"צ)
דב מורן, פז הירשמן, סאמי סעדי וינקי מרגלית (צילום: יח"צ)

7. חיים סבן יו"ר ומנכ"ל סבן קפיטל גרופ, הגיע השבוע ארצה ובילה מספר שעות עם חלק מחברות הפורטלים של קרן סבן ונצ'רס ביניהן פלייבאז אותה ייסד שאול אולמרט, איירון סורס ואבריסייט. השיחות כללו דיוני אסטרטגיה ופיתוח עסקי. בנוסף פגש סבן מספר חברות סטארט-אפ מובילות המועמדות להשקעה מהקרן. אדם צ'זנוף - יו"ר פרטנר ונשיא סבן קפיטל-גרופ, ברק פרידור שותף מנהל בקרן סבן-ונצ'רס, וסבן עצמו הביעו שביעות רצון מהפגישות המוצלחות.

ברק פרידור, חיים סבן שאול אולמרט ואדם צ'זנוף

8. ג'ורדי קרויף המנהל המקצועי של קבוצת מכבי תל אביב בכדורגל, נפגש השבוע עם ד"ר קירה רדינסקי. רדינסקי, בוגרת הטכניון, מתמחה בחיזוי מדעי של העתיד וכבר מכרה את הטכנולוגיה שפיתחה לחברת EBAY . קרויף שמתעניין מאוד בטכנולוגיה ציין שהוא מאוד מעריך אנשים, דוגמת רדינסקי, שחושבים מחוץ לקופסה, ועל הדרך ביקש לקבל חיזוי מדעי באשר לעתיד קבוצתו והמרוץ שלה לאליפות המדינה.

ג'ורדי קרויף וקירה רדינסקי (צילום: אינסטגרם)
ג'ורדי קרויף וקירה רדינסקי (צילום: אינסטגרם)

9. בבר 'האזור' בתל אביב הופיעו בשלישי בערב הזמרת שירה גבריאלוב, בתו של מיקי גבריאלוב, והיוצר והפסנתרן דודו שטרית בנם של מאיר ורותי שטרית. השניים התאחדו למופע משותף. ההורים של כוכבי המופע הגיעו להאזין מלאי גאווה.

(צילום: אביב חופי)
(צילום: אביב חופי)

איך אפשר לשלב גלאם וצבע? שאלו את דרורית ורטהיים, שהצליחה לשלב סריג בסגנון רשת דייגים כסופה עם מכנסיים בצבע יין, שנראים חסרי מאמץ תחת מעיל הבד הנפוח בצבע נייטרלי. פרפקט קז'ואל.

נילי קריב מיודעת שאם כבר צבע כהה, אז למה לא שובב? בשמלה שחורה קטנה שמשלבת טקסטורות ובדים סמי-שקופים, בהם גם מחשוף תחרה ושכבות אורגנזה בתחתית. את הבגד, קישטה בבלינג זהוב שכולל שעון, שבעות וצמידים נוצצים.

אירית איזקסון מציגה גירל פאוור בחליפה מחויטת: טוקסידו נשי שמותאם באופן מרהיב (פלוס חפתים וכפתורים מיוחדים), שנלבש עם חולצת סטאן מבריקה בצבע שנהב ועקבי שפיץ מבריקות.