אגודת ידידי אוניברסיטת תל אביב בראשותו של היו"ר אמנון דיק, ומנכ"לית האגודה סיגל אדר, ערכה לאחרונה אירוע לחברי המועדון העסקי- אקדמי, חובבי התרבות והספרות. המפגש נערך באולם הקריאה של ספריית האוניברסיטה תחת הכותרת רנסנס תרבותי-ישראלי וכלל שיחה עם היוצר מאור זגורי, מהקולות המובילים בשיח התרבותי-עדתי.

נפגשו: פרופ' מיכאל גלוזמן העומד בראש מרכז קיפ לחקר הספרות והתרבות העברית, גליה מאור, נאוה סמל ונאוה דיק שסיפרו כי למדו יחד באותה הכיתה בילדותן, אסתר אלדן, נעמי לויצקי, צבי סטפק שציין שהוא "בעל עניין" באירוע , שכן בתו דוקטורנטית בחוג לספרות והשתתפה בערב, ד"ר דנה אולמרט, אבנר סטפק, צבי ימיני, השופט דורי ספיבק ודנה רכטמן מנהלת המועדון. 

מיכאל גלוזמן ואבנר סטפק (צילום: אמיר עפרון)
מיכאל גלוזמן ואבנר סטפק (צילום: אמיר עפרון)




ממחשבים את תל אביב

אוניברסיטת תל-אביב השיקה בשבוע שעבר מעבדת מחשבים חדשה בבית הספר למדעי המחשב ע"ש בלווטניק, בשיתוף עם מרכז הפיתוח של מיקרוסופט בישראל. התרומה של מיקרוסופט למעבדה כללה בנייה של חלל לימוד ועבודה מעוצב ברוח הסטארט-אפים. באוניברסיטה מקווים שהמעבדה החדשה תביא לשדרוג יכולות הלימוד והמחקר. בטקס הסרת הלוט השתתפו פרופ' יוסף קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל-אביב, יורם יעקובי, מנכ"ל מרכז הפיתוח של מיקרוסופט בישראל ופרופ' חנוך לוי ראש ביה"ס למדעי המחשב באוניברסיטת תל-אביב. בנוסף הוצג בטקס פרויקט מתחום ה-IOT (האינטרנט של הדברים) שהוכן במסגרת סדנה שהנחו והובילו פרופ' סיון טולדו, מאוניברסיטת תל-אביב וד"ר ניר לוי ממרכז המחקר והפיתוח של מיקרוסופט.

יורם יעקובי, יוסף קלפטר וחנוך לוי (צילום: יעל צור)
יורם יעקובי, יוסף קלפטר וחנוך לוי (צילום: יעל צור)

שעשוע בבית הנשיא בן שושן

נשיא האוניברסיטה העברית, פרופ' מנחם בן ששון, אירח במוצ"ש האחרון בביתו שבירושלים את חברי הוועד הפועל של האוניברסיטה. החברים הוזמנו למפגש עם איש השעה מייסד חברת מוביליאיי , פרופ' אמנון שעשוע, שחזר והבטיח שהחברה וכל פעילותה תישאר בירושלים. עוד נכחו במפגש: סמנכ"ל הכספים של חברת טבע – איל דשא, חברת הועד המנהל של האוניברסיטה –מקסין פסברג, שעד לאחרונה גם שימשה כמנכל"ית אינטל ומעכשיו תוביל את המיזוג העסקי בין החברות, דן שפירו, שכיהן כשגריר ארה"ב בישראל, מיקי פדרמן – יו"ר חבר הנאמנים של האוניברסיטה, יצחק מנור בעלי חברת לובינסקי ורונן בראל – יו"ר אקסלסנס נשואה.

סודרי מציג את מעצבי העל

קולקציה חדשה של מותג מוצרי החשמל היוקרתי gorenje המיובא לישראל, הושקה ביום חמישי האחרון. יוסי סודרי הבעלים של קבוצת ח.י., יבואני המותג, אירח אירוע להשקת הקולקציה, אשר עוצבה על ידי פיליפ סטארק, קארים ראשיד, וסברובסקי . האירוע נערך בחנות הקונספט של המותג בהרצליה. בין אלו שהוזמנו ליהנות מארוחת שף שבושלה במקום וכללה הדגמה של המוצרים החדשים של החברה: נילי ברק-פריאל, ברברה שוסניק - שגרירת סלובניה בישראל, אוולין הגואל, בתיה דיסנצ'יק, יפית גרינברג, נעה וולמן, נוני מלכה, כוכי מרדכי ועוד.

נועה וולמן ויוסי סודרי (צילום: איציק בירן)
נועה וולמן ויוסי סודרי (צילום: איציק בירן)

אוולין הגואל, נילי ברק- פריאל, ברברה שוסניק ויפית גרינברג
אוולין הגואל, נילי ברק- פריאל, ברברה שוסניק ויפית גרינברג

קרויף נותן הצצה

במסעדת 'מקום של בשר' בשכונת נווה צדק בתל אביב נערכה בחמישי ארוחת ערב של הספונסרים של קבוצת מכבי תל אביב בכדורגל. מנהלה המקצועי של הקבוצה ג'ורדי קרויף, נתן לאורחים הצצה אל מאחורי הקלעים של הקבוצה, הסביר את ההתנהלות המקצועית, ופרש בפניהם את תוכניותיו העתידיות של בעלי הקבוצה - מיץ' גולדהאר, לגבי בניית אצטדיון וטיפוח מחלקת הנוער. השתתפו במפגש המוצלח וסעדו את ליבם בבשר של השף והבעלים ניני: עמוס גבאי - סמנכ"ל שרשרת אספקה GSB HP , רונן שמיר -מנכ"ל חברת אלפא קוסמטיקה - יבואנית מותג ניוואה לישראל, אלי שמריך ושי מסיקה בעלי יורודרייב, יואב ברוק בעלי חברת איסתא ספורט, אלון סער וניקי אריה בעלי רשת פרגו, יוסי אירני מבעלי פקטורי 54 גד אנג'ל - שותף באקזיט אלקטרוניקה, ועו"ד מורן מאירי.

יוסי אירני, ג'ורדי קרויף ועמוס גבאי
יוסי אירני, ג'ורדי קרויף ועמוס גבאי

ירון טל חוגג פעמיים

האדריכל ירון טל חגג בחמישי בצהריים פעמיים. הוא ציין את יום הולדתו החמישים וכן עשרים שנות פעילות לסטודיו שבבעלותו. האירוע נערך בקומפלקס האירועים 1947 בתל אביב. חברים רבים הוזמנו לטעום ממעשה ידיו של השף מורן לידור, ולשמוח לצלילי הלהקה הבלקנית, Felicia, שביצעו נגיעות כלייזמר ומוזיקה יהודית עממית לצד עיבודים מקוריים. בין החוגגים: האח הגדול של חתן השמחה ארז טל, חתן פרס ישראל דוד טרטקובר, האדריכל יואב מסר, עודד גולן מבעלי קבוצת הקריוקי "פלאג אין", ועומר לוי.

עודד גולן וירון טל (צילום: אורן שלו)
עודד גולן וירון טל (צילום: אורן שלו)