משפחת לוטן - קבוצת משולם לוינשטין

משפחת לוטן (צילום: בועז אורן)
משפחת לוטן (צילום: בועז אורן)

בני המשפחה מתמחים כבר שבעה עשורים בענף הנדל"ן בכלל ובבנייה בפרט. קבוצת 'משולם לוינשטין' הינה תאגיד ציבורי של חברות הנדסה, בניה ונדל"ן. בין הנכסים המניבים של החברה נמנים מגדלי יוקרה למשרדים, מבני הייטק ומרכזים מסחריים.

בני המשפחה העובדים בחברה


• שאול לוטן - מהנדס ומנכ"ל החברה

• רחל לוטן – אם המשפחה , דירקטורית

• יעל לוטן- יועצת משפטית ומזכירת החברות הציבוריות

• אמיר לוטן – מנהל תחום תמ"א 38 בחברה

• חן גור לוטן – במנהלת תחום נכסים מניבים, ונהלים

סדר הפסח מתקיים מדי שנה עם כל בני המשפחה ובני זוגם ולעיתים גם הורי בני הזוג. רחל לוטן, אם המשפחה’ מבשלת’ ועורכת את שולחן, וכל בן משפחה מביא עמו תבשיל אחר. מדובר על כ-40 איש ולא מוותרים על קריאת ההגדה - כאשר ההקראה עוברת בתור מאחד לשני. החבאת האפיקומן והחיפוש אחריו מערבים את כל בני המשפחה, עד למציאתו, ואז מתחיל משא ומתן על עלות פדיונו. כמו כן, שאול לוטן אב המשפחה מקפיד שלא לעבוד בחול המועד, ומבלה עם בני המשפחה בטיולים, הצגות, וארוחות משותפות.

רחל, יעל, אמיר חן ושאול לוטן

קרדיט תמונה: בועז אורן

משפחת וולף – "מצות אביב"

משפחת וולף.
משפחת וולף.

שורשיה של חברת "מצות אביב" נעוצים במפעל קטן שהוקם ב- 1887 על גבול יפו תל-אביב. כיום מנוהל המפעל (שב- 1946 עבר לבני ברק) בידי הדור החמישי והשישי של המשפחה. חברת "מצות אביב" מייצאת כיום לכ-30 מדינות ברחבי תבל, ומטרתה להגיע לכל קהילה יהודית בעולם ולו הקטנה ביותר.

בני המשפחה העובדים בחברה
דוד וולף ונועם וולף – מנכ"לים

רועי וולף, סמנכ"ל

מיכל וולף – קוצ'ינסקי, מנהלת אבטחת איכות

עונת המצות מתחילה אחרי חגי תשרי, עם הכשרת המפעל לפסח, ומסתיימת בערב החג.

העבודה הרבה לקראת הפסח והעובדה שאנו חיים ונושמים את החג כחצי שנה לפני הגעתו, הופכת אותו לחג החשוב במשפחתנו ואנו מגיעים לליל הסדר עייפים, אך עם הרבה רצון לחגוג. למנוחה אמתית אנו זוכים רק במימונה. בעבר כל בני המשפחה ישבו מסובים סביב שולחן סדר אחד, אך מאז גדלה המשפחה והתרחבה עד כי קטן השולחן מלהכיל.

נועם, מיכל, רועי, ודוד וולף

משפחת שמו- רשת "קונדיטוריית שמו"

משפחת שמו (צילום: ישראל אלפסה)
משפחת שמו (צילום: ישראל אלפסה)

הקונדיטוריה הוקמה בשנת 1992 על ידי רותי ואיציק שמו, שהתמחו במאפים ודברי מתיקה באזור הצפון. החנות הראשונה זכתה להצלחה גדולה עם פתיחתה, וכבשה את ליבו של הדור השני במשפחה שהחליט להצטרף לעסק המשפחתי ולקח את החזון קדימה.

בני המשפחה העובדים בחברה

*יוחאי שמו מנכ"ל הרשת,

* עופר שמו סמנכ"ל כספים

*מיקי שמו שף-קונדיטור ראשי של הרשת

אחד המנהגים הבולטים אצלנו במשפחה בחג הפסח, הוא 'מלחמת ביצים'; כאשר אנו מברכים על הביצה מצלחת הברכות, אמא שלנו מביאה קערה גדולה עם ביצים קשות, לא מקולפות, ומתחילה בינינו תחרות - כל אחד מנסה לשבור לשני את הביצה. הזוכה בתחרות הוא מי שהביצה אצלו נשארת שלמה.

משפחת שלו - חברת "הגלידות של פלדמן"

משפחת שלו. (צילום: אסף לב)
משפחת שלו. (צילום: אסף לב)

סיפורה של החברה המשפחתית מתחיל עוד בימי תקופת המנדט הבריטי, כאשר פדיה פלדמן ורעייתו ברכה ז"ל הקימו בשנת 1945 את בית הקפה "קפולסקי", בבית פרטי ברח' הרצל 186 ברחובות. זהו אותו בית הקפה, שלימים גדל לרשת בתי הקפה 'קפולסקי' שהצליחה מאוד במהלך המאה הקודמת. בבית הקפה החליט פדיה פלדמן ז"ל להתחיל למכור מיצים טבעיים וגלידות מעשה ידיו. עם הזמן נוצרה דרישה גדולה לגלידות שהכין, לכן פדיה החל למכור אותן גם מחוץ לבית הקפה, בעזרת סוס ועגלה שהיו ברשותו.

בני המשפחה העובדים בחברה

דינה שלו נשיאת החברה ומבעליה,

שי שלו - מנהל שיווק

אורית שלו - מנהלת רכש

מורן אנטיגונוס מנהלת אבטחת איכות

כשפדיה וברכה פלדמן ז"ל מייסדי החברה, והוריה של דינה עוד היו בחיים, בכל שנה בחג הפסח הייתה המשפחה יורדת לים המלח, ושם היו חוגגים את ליל הסדר במלון אחר. למחרת הסדר בשעה 6 בבוקר, כל בני המשפחה התייצבו בחוף הים לצוף כמנהג המסורת, בים המלח. גם כיום, על פי מסורת שעוברת במשפחה מדור לדור, מונחות בקערת הפסח שבארוחת ליל הסדר, ביצים קשות כמספר הנפשות במשפחה. בכל שנה, טפו טפו, מספר הביצים גדל. ואכן בכל ארוחת ליל סדר אף אחד מהמשתתפים לא מצליח להתחמק מהמסורת ואוכל את הביצה שלו

כיאה למשפחה שעוסקת כל היום בגלידות מקנחים את ארוחת ליל הסדר עם גלידה משפחתית כשרה לפסח ופרווה כמובן.

משפחת אלאלוף

משפחת אלאלוף
משפחת אלאלוף

קבוצת הספנות אלאלוף החלה את דרכה לפני כ-100 שנים בסלוניקי ביוון. היא פעילה בישראל משנת 1932. בני המשפחה עסקו מאז ומתמיד בציונות וחלוציות וההיסטוריה של המשפחה והקבוצה שזורה בהיסטוריה של מדינת ישראל. עוד טרם הקמת המדינה סייעו בני המשפחה בהעלאת עולים ומעפילים לישראל. כיום קבוצת אלאלוף מאגדת 9 חברות המרכיבות שרשרת אספקה אחת עם פתרונות לוגיסטיים הכוללים את כל סוגי ההובלה, אחסון וטיפול במטענים ומכולות.

בני המשפחה העובדים בחברה

נתן אלאלוף, נשיא קבוצת אלאלוף

דניאל אלאלוף, מנהל מסחרי

מטי אלאלוף, מנהלת תקשורת ומשאבי אנוש

יש לנו מסורת בת שנים רבות במשפחה והיא מיועדת בעיקר לילדים שבינינו אך לא רק. בזמן סדר הפסח אנחנו משאירים את דלת הבית פתוחה וכאשר מגיעים לחלק של אליהו הנביא בהגדה, עורך הסדר נכנס לבוש בגלימה לבנה וזקן לבן ארוך. באותו הרגע כל הילדים רצים אחריו וקופצים סביבו ושרים את השיר על אליהו הנביא. במהלך השנים המסורת הפכה לאטרקציה מבוקשת בקרב כל בני המשפחה שרק מחכים לרגע כניסת אליהו הנביא בליל הסדר, ולילדים הצעירים זו הפתעה משמחת בכל פעם מחדש.

משפחת גבאי

משפחת גבאי
משפחת גבאי

קבוצת גבאי היא מחברות הבניה הוותיקות והמובילות בענף הנדל"ן בישראל. לקבוצה ניסיון עשיר ביזמות, פיתוח, בניה ושיווק פרויקטים בתחום הנדל"ן.

בקבוצת גבאי, הכל נשאר במשפחה – דור ההמשך נשען על המסורת ומוביל את הקבוצה מתוך מחויבות לשמירה על מפעל החיים המשפחתי.

בני המשפחה העובדים בחברה

שמשון גבאי האב מייסד החברה – יו"ר

אלי גבאי – סמנכ"ל פיתוח עסקי

מיה גבאי טובול – מנכ"ל

אורית גבאי טירר – סמנכ"ל שיווק ומכירות

תמר גבאי – מנהלת רכש

אריק טובול – סמנכ"ל הנדסה

כשעוד היתה בחיים, אם המשפחה פאני, איחדה את כל המשפחה סביב שולחן הסדר עם בישוליה ואווירה משפחתית חמה. עם פטירתה, לפני כשבע שנים, החליט אב המשפחה, שמשון, לשמור על האחדות ולשמר את המסורת החשובה הזו. לשם כך הוא אפילו למד לבשל. יחד עם זאת, גולת הכותרת של שולחן הסדר הוא הדג המרוקאי שמכינה בת המשפחה - מאיה.