השחקנית היהודייה זוכת האוסקר, מרלי מטלין, הגיעה לביקור ראשון בישראל כאורחת של ג'יי רודרמן - נשיא קרן משפחת רודרמן, שבחרה להעניק לה את פרס מורטון רודרמן, על פועלה לשילובם של אנשים עם מוגבלות בהוליווד. מטלין היא השחקנית החירשת היחידה אשר זכתה באוסקר על תפקידה בסרט "ילדים חורגים לאלוהים". היא השתתפה גם בסדרות הטלויזיה "הבית הלבן", "הופרדו בלידתן" ו-"סיינפלד".

במסגרת ביקורה היא נפגשה עם צעירים מנהיגים עם מוגבלות, פילנתרופים ואנשי עסקים ועם נציגים מקהילת החירשים בישראל. ג'יי רודרמן, נשיא הקרן המשפחתית, הגיע ביום האירוע מארה"ב כדי להעניק למטלין את הפרס. התמנגלו: גילה גמליאל השרה לשוויון חברתי, ח"כ איילת נחמיאס-ורבין ובעלה עברי ורבין, דורון אלמוג, משה גאון ואחיו יואב גאון, דני גילרמן, מאירה בן עטר, יהודית יובל- רקנאטי ודודי שמחה, רותי אורן, קרני זיו ודנה ויס שהנחתה את הערב באנגלית.

תשובה בסגירה פיננסית


בשני בערב נערך במתחם 'כליף' ביפו אירוע לציון שלב הסגירה הפיננסית למימון חלקה של "דלק קידוחים" בפיתוח מאגר הגז לוויתן, פרויקט התשתית הגדול בישראל, שעלותו מוערכת בכ-4-5 מיליארד דולר. לצורך מימון חלקה של דלק קידוחים בפרויקט גייסה החברה מהבנקים JPMorgam ו-HSBC סכום של 1.75 מיליארד דולרים, בהליך ארוך ומורכב שבו היו מעורבים עורכי דין, רואי חשבון, כלכלנים וכן גופים פיננסיים ומוסדיים מהארץ ומהעולם.

בילו את הערב ביחד: חיה ויצחק תשובה - בעל השליטה בחברת האחזקות קבוצת דלק, מנכ"ל קבוצת דלק, אסי ברטפלד, יוסי אבו מנכ"ל דלק קידוחים, דן הכהן ממשרד אגמון ושות' רוזנברג הכהן ושות' – עורך הדין של החברה, מייקל ישראל - מנכ"ל HSBC ישראל, רועי נבון מנכ"ל JPMorgan ישראל, יוסי גבורה משנה למנכ"ל וסמנכ"ל כספים בדלק קידוחים, גבי לסט, רוני בר-און ועוד.

דן הכהן, יצחק וחיה תשובה ויוסי אבו (צילום: דוברות דלק קידוחים)
דן הכהן, יצחק וחיה תשובה ויוסי אבו (צילום: דוברות דלק קידוחים)

ברונפמן מגלה לצעירים

הפילנתרופ צ'רלס ברונפמן נמצא בימים אלה בארץ, בביקור השנתי שלו בישראל. ברונפמן, מייסד שותף של פרויקט 'תגלית', מקפיד להתעדכן בפעילות הפרויקט בכל ביקור בארץ. בביקור הנוכחי הוא הגיע כאחד המשתתפים לסיור במרכז היזמות והחדשנות של הפרויקט, בשיתוף עם הבורסה לניירות ערך בת"א, והתרשם, יחד עם קבוצה של 40 צעירים יהודים מארה"ב, מהתצוגה במקום. בסיור למדו הצעירים על תרומתה של ישראל לזירת החדשנות והסטארט אפ הבינלאומית.

אמנון נויבך יו"ר הבורסה לניירות ערך, ניצל את ההזדמנות והצטרף אף הוא לסיור. בתום הסיור ברונפמן הציג את עצמו בפני הצעירים וציין שהוא זה שהקים את תגלית בכדי להראות לצעירי התפוצות את ישראל, והוא שמח לראות שכיום המשתתפים מתרשמים גם מזירת ההיי-טק בישראל ולא רק מאתרי מורשת. בהמשך השבוע נפגש עם קבוצה נוספת של חניכי תגלית, יחד עם אשתו בוני, והשניים הצטרפו לטיול בטבע עם קבוצה מיוחדת של חניכי הפרויקט שעושה את שביל ישראל.

צ'רלס ברונפמן (במרכז) וצעירי תגלית
צ'רלס ברונפמן (במרכז) וצעירי תגלית

כהן פותח את ביתו

יו״ר חבר הנאמנים הישראלי של המכון למחקרי ביטחון לאומי, פיני כהן, אירח בשני בביתו שבהרצליה פיתוח אנשי עסקים ובכירים ממערכת הביטחון. באי הבית האזינו לעיתונאי בן כספית מראיין את שר הביטחון אביגדור ליברמן שסיפק תשובות מפורטות לשאלות אקטואליות בנושאי: צבא וביטחון, פוליטיקה וכדורגל ישראלי.

נפגשו אצל כהן: ענת ושמואל חרל"פ, יאיר סרוסי, דוד קוליץ, גדעון תדמור, יונה פוגל, יהודה ויהודית ברוניצקי, ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי - אלוף (במיל) עמוס ידלין, ואורלי הירדני סגנית ראש המכון.

גדעון תדמור ויאיר סרוסי (צילום: חן גלילי)
גדעון תדמור ויאיר סרוסי (צילום: חן גלילי)
 עמוס ידלין, פיני כהן, שמואל וענת חרל"פ ואורלי הירדני
עמוס ידלין, פיני כהן, שמואל וענת חרל"פ ואורלי הירדני

גוטסמן באקווריום

"אקווריום ישראל ירושלים" הממוקם בצמוד לגן החיות התנ"כי בירושלים, נחנך בשני בהשתתפות שר התיירות יריב לוין, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, יורם בליזובסקי יו"ר דירקטוריון גן החיות ושי דורון מנכ"ל הגן. כ- 100 מיליון שקלים הושקעו בהקמתו של האקווריום כאשר חצי מהסכום נתרם ע"י משפחת גוטסמן מניו יורק. דיוויד גוטסמן ובתו אליס נכחו בטקס וקיבלו יצירת אומנות שהכין במיוחד עבורם האומן מישל קישקה לאות תודה על תרומתם.

יורם בליזובסקי, שי דורון ודיוויד ואליס גוטסמן (צילום: שלומי כהן)
יורם בליזובסקי, שי דורון ודיוויד ואליס גוטסמן (צילום: שלומי כהן)

כספי באחד על אחד

עומרי כספי, הכוכב שלנו ב-NBA ופרזנטור חברת 'תלמה' מזה שמונה שנים, פגש לאחרונה כמה מאות ילדים מקרית אתא במסגרת פעילות משותפת לתלמה ולחברה למתנ"סים. המפגש התקיים באולם הכדורסל של מתנ"ס קרית אתא, במסגרת התכנית "משפחות של אלופים". למפגש הצטרף יעקב פרץ, ראש העיר קרית אתא, שאף נהנה ממשחק אחד על אחד מול כספי.

יעקב פרץ ועמרי כספי (צילום: ג'יני צלמים)
יעקב פרץ ועמרי כספי (צילום: ג'יני צלמים)