ד"ר אלי פישר, נשיא ומייסד תשלובת ד"ר פישר, בן 81

ד"ר אלי פישר (צילום: יח"צ)
ד"ר אלי פישר (צילום: יח"צ)

"היום אני משמש כנשיא החברה. את הניהול העברתי לדור הבא - לבנותיי סיגל בר-און וד"ר נורית הראל, שמשמשות יו"ר משותף בחברה. אני ממשיך לעסוק ביזום קשרים עם גורמים בין-לאומיים ובדיקת רעיונות עתידניים ברפואה".



מה היה החלום שלך בתור ילד?

עם גמר ביה"ס היסודי החלטתי ששמונה שנות לימודים מספיקות לי ולא אמשיך בתיכון אלא אלמד להיות מכונאי במוסך - התכוונתי לחיות בקיבוץ, שם מכונאי היה מקצוע דרוש. אבל זה התפתח אחרת, ולבסוף למדתי בתיכון בכפר הירוק. שם החלטתי שאעסוק בפיתוח תרופות מצמחים, גם זה התאים לתוכניתי לחיות בקיבוץ ולגדל צמחי מרפא.

מה הדבר שהכי סייע לך להגיע לעיסוקך הנוכחי?

בעיקר הבסיס שקיבלתי במסגרת הלימודים באוניברסיטאות. בירושלים למדתי ביוכימיה ומיקרוביולוגיה והשלמתי את זה בהרווארד ובאוניברסיטת קליפורניה שם התמחיתי בפיתוח תרופות.

(צילום: יח"צ)
(צילום: יח"צ)

כיצד אתם תורמים לקהילה?

אני מאמין שתרומה לקהילה היא חלק מהמחויבות של כל אחד מאתנו - כל אחד על פי יכולתו. אשתי, דבורה ז"ל, הייתה מהתעשייניות הראשונות שפעלו למען הקהילה, והייתה הראשונה לזכות ב'אות התרומה לקהילה' של התאחדות התעשיינים. עד היום, אנו פעילים בעשייה חברתית ותרומה לקהילה. בתי, סיגל בר-און, לוקחת חלק בוועד המנהל של עמותת ילדים בסיכוי ופעילה בארגון מזה שנים, וגם משמשת כיו"ר 'אריה יהודה'- ארגון פילנתרופי של נשים. כמו כן, אנו מפעילים את הגלריה לאמנות ZOA על שם דבורה פישר ז"ל. בגלריה אנחנו יוזמים תערוכות בשיתוף עם עמותות שונות ברחבי הארץ ובעזרת התערוכות מסייעים בהעלאת המודעות לפועלן; בתי השנייה ד"ר נורית הראל, היא יו"ר ועדת החינוך של התאחדות התעשיינים וחברת הנשיאות. אלה הן רק דוגמאות לפעילות החברתית והקהילתית שלנו, המתפרסת על פני כל הארץ במגוון תחומים. כמו כן אנו מחזיקים באוסף אמנות בנושא השלום שאותו אנו מציגים ברחבי העולם כדי להראות שישראל שואפת לשלום.

עצת זהב לדור הצעיר

ליזם צעיר בתעשייה: אם אתה לא עקשן ולא משוגע לרעיון שלך - אל תתחיל, כי לא תוכל לעבור את כל המשברים והקשיים שיהיו בדרך. וכמובן אתה צריך להיות מוכן לעבודה קשה במשך שנים רבות.

איך נהגת אתה לבלות בחופש הגדול?

כילד שיחקתי עם החברים ברחוב והלכנו לים, לא היו קייטנות ואם היו - אז לא היה כסף. יותר מאוחר הייתי בתנועת נוער וכל קיץ יצאנו למחנה עבודה באחד הקיבוצים שנזקקו לעזרה.

יזמים אחריי!

עמותת "אחריי!" מעניקה הזדמנות שווה ליזמים בוגרי העמותה, מהפריפריה החברתית והגאוגרפית, זאת במטרה לגרום להם לעשות את צעדיהם הראשונים בעולם היזמות העסקית ולהגשים חלום. במתחם POWERBALL בנס ציונה התכנסו בחמישי עשרות יזמים צעירים, בוגרי העמותה, שיש להם זיקה ליזמות ולחדשנות. הבוגרים התחרו ביניהם ובמקום הראשון זכה מיזם הכולל אפליקציה בשם STRAYGLOB - שאותה פיתחו תומר רומנו-כהן ושגב כהן. האפליקציה מבוססת מיקום ובעזרתה ניתן לדווח על גבי מפה על חיות אשר נקלעו למצוקה. השניים זכו ב- 100,000 ש"ח לקידום המיזם. נהנו ממפגש עם היזמים: מנהלת חדשנות ופיתוח עסקי בחטיבה הדיגיטלית בבנק לאומי רוני פרומקס, ראש אגף אסטרטגיה בבנק לאומי - דרור טוף ומנהל הסברה בעמותת "אחריי" דרור פלד.

רוני פרומקס, ודרור טוף (צילום: רעות גדות)
רוני פרומקס, ודרור טוף (צילום: רעות גדות)

בראל וכהן בקצב

ביום חמישי האחרון חגגו בגני התערוכה עובדי פירמת רואי החשבון " ארנסט אנד יאנג" את החתימה על ההסכם הקיבוצי בחברה. יו"ר ארגון העובדים אהד כהן ועמיתיו עובדי הפירמה, השאירו את החליפות והעניבות בבית והגיעו לאכול, לשתות ולראות את ההופעה של הצמד סטטיק ובן אל ולאחר מכן רקדו אל תוך הלילה.

רונן בראל, בן אל תבורי , סטטיק ואהד כהן
רונן בראל, בן אל תבורי , סטטיק ואהד כהן

משלבים כוחות

בכירי בנק הפועלים, בראשות מנכ"ל הבנק אריק פינטו, יעל אלמוג - משנה למנכ"ל הממונה על חטיבת הקשר עם לקוחות, ושלי אמיר - מנהלת קשרי קהילה, ביקרו בבית איזי שפירא. את הביקור אירחו ג'ין יודס, מנכ"לית בית איזי שפירא ויואב קריים, מנהל שותף ביחידה הקהילתית בבית איזי שפירא. פינטו ויודס, סיכמו על שיתוף פעולה בין הארגונים בנושאי חדשנות והעצמה דיגיטלית עבור אוכלוסיית אנשים עם מוגבלות בישראל.

שלי אמיר, יעל אלמוג, ג'ין יודס, אריק פינטו ויואב קריים (צילום: טל נאמן)
שלי אמיר, יעל אלמוג, ג'ין יודס, אריק פינטו ויואב קריים (צילום: טל נאמן)


דביר נותנת במה לחרשים

אתי שוורצברג, יו"ר אגודת החירשים ואורלי דביר, בעלת גלריית האמנות הנושאת את שמה, החלו לאחרונה בשיתוף פעולה על מנת לתת במה לאמנים חירשים. האמנים זכו להזדמנות להציג את יצירותיהם בגלריה של דביר בנמל יפו. בין היצירות שכבר המוצגות ישנם צילומים, עבודות קרמיקה ופיסול, ציור על בד, רישום על גוף, ותכשיטנות.

אורלי דביר ואתי שוורצברג
אורלי דביר ואתי שוורצברג