אמש נערך במתחם חוות רונית שבשרון אירוע הגאלה השנתי של לשכת המסחר ישראל-אמריקה, האמונה על קידום קשרי המסחר והכלכלה שבין ישראל וארה"ב. את הערב אירחה יו"ר הלשכה - עופרה שטראוס - שנשאה דברי ברכה. אורח הכבוד היה יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, אשר תוך כדי נאומו עודכן בתוכן הנאום שנשא באותה שעה נשיא ארה"ב דונלד טרמאפ אשר הכיר בירושלים כבירת ישראל. אדלשטיין מיהר לשתף את קהל השומעים ואלו הגיבו במחיאות כפיים סוערות.

אל הכנס התקבצו ובאו כ-500 מבכירי המשק בישראל, ובהם ראשי חברות ישראליות הפועלות בארה"ב, וראשי חברות אמריקניות פעילות בישראל. במהלך הערב הוענקו פרסים לאישים וחברות שתרמו תרומה מיוחדת לקידום קשרי המסחר שבין ישראל וארה"ב. בזוכים: חברת אל על והמנכ"ל היוצא דוד מימון, על פתיחת קו הטיסה הישיר של החברה למיאמי, והשקת מטוסי ה'דרימליינר' החדשים מתוצרת 'בואינג' האמריקנית; חברת צ'קפוינט והמייסדים מריוס נכט וגיל שויד - על 25 שנים של פעילות אינטנסיבית בישראל ובארה"ב ועל היותה מובילה עולמית בתחומה; 'לוקהיד מרטין' ישראל והמנכ"ל שיקי שני על עסקת מטוסי ה'אדיר' F35 וכניסתם של המטוסים לשירות מבצעי בחיל האוויר; המעצבת דורית בר אור על פעילותה בתחום האופנה וכניסתה לשוק האמריקאי; חברת AT&T והמנכ"ל בישראל ניר שלום - על פתיחת מרכז הפיתוח בארץ; והחברות אמרסון ספקטרוניס וטאואר סמיקונדקטור על הרחבת פעילותם בשתי המדינות.

פרס מפעל חיים מיוחד הוענק לאיש העסקים מיכאל שטראוס, שהוא גם במקרה אביה של ראש הלשכה הנוכחית עפרה שטראוס. לפני שעלה לבמה לקבל את הפרס, הופתע שטראוס האב על יד מנכ"לית תאגיד פפסי העולמי, אינדרה נאוי, ששיגרה ברכה מיוחדת שצולמה לכבוד האירוע. בברכה ציינה נאוי כי שטראוס מהווה השראה עבור פפסי העולמית,והיא רואה בו ובני משפחתו, כבני משפחתה שלה.


גרג בריסקו, עופרה שטראוס, מריוס נכט, גיל שויד ועודד רז (צילום: סיון פרג')
גרג בריסקו, עופרה שטראוס, מריוס נכט, גיל שויד ועודד רז (צילום: סיון פרג')

עופרה, עדי, עירית ומיכאל שטראוס
עופרה, עדי, עירית ומיכאל שטראוס

רשמו נוכחות: גרג בריסקו, הנספח המסחרי של שגרירות ארה"ב בישראל, אלי גרונר - מנכ"ל משרד רה"מ, עודד רוז - מנכ"ל לשכת המסחר ישראל-אמריקה, עירית שטראוס, עדי וציפי שטראוס, מיטל דנינו, דוד פתאל, אודי אנג'ל, יוסי רוזן, אורי יהודאי ורינת ברובינסקי, אבי צבי, תמר מוזס, אילנה ויאיר המבורגר, משה לחמני, טל רז, רו"ח גד סומך, דרורית ורטהיים, רוני קוברובסקי, דוד עברי, שולם לפידות, אבי פרידמן, יעל רבהון, ראש העיר עכו - שמעון לנקרי, המפיק מוטי רייף, ונוספים.




שמואל בן דרור ורעיה שטראוס (צילום: סיון פרג')
שמואל בן דרור ורעיה שטראוס (צילום: סיון פרג')

דרורית ורטהיים ועופרה שטראוס
דרורית ורטהיים ועופרה שטראוס

דוד מימון ואודי אנג׳ל
דוד מימון ואודי אנג׳ל

מיכאל שטראוס
מיכאל שטראוס

דורית בר אור ועופרה שטראוס
דורית בר אור ועופרה שטראוס