1. בראשית השבוע נפגשו איל וולדמן מייסד ומנכ"ל חברת מלאנוקס ורועי זיסאפל מנכ"ל רדוור, להדלקת נרות עם מח"ט גולני אל"מ שלומי בינדר, ואנשיו. הסיבה למפגש המרגש: חברת מלאנוקס של ולדמן, יוצא גולני בעצמו, תרמה מלגות לחיילים יוצאי גדוד 13. כל מלגה - על שמו ולזכרו – של אחד מחיילי הגדוד שנפל. זיסאפל ששרת ביחידת 8200, החליט לאמץ את גולני בעקבות ליל הקרב בסג'עיה במהלך מבצע צוק איתן, אותו קרב שבמהלכו נפלו 13 מלוחמי החטיבה.

יואלי אור, יו"ר עמותת גדעון ואיל וולדמן. צילום: אריה אורון, בוגר גדוד 13 משנת 1967
יואלי אור, יו"ר עמותת גדעון ואיל וולדמן. צילום: אריה אורון, בוגר גדוד 13 משנת 1967

2. תמיר פרדו ראש המוסד לשעבר, ותמיר גילת יו"ר הקרן לחקר הסרטן, שבו לאחרונה מביקור משותף בחו"ל. השניים נקראו לדגל על ידי הרב אלימלך פירר, והתייצבו באירוע שנערך בבית שגריר ישראל בלונדון - מארק רגב, לכבוד מרכז השיקום של עמותת 'עזרה למרפא' בשדרות - מפעל החיים המרגש של הרב פירר.


הרב פירר (צילום: tammy kazhdan(
הרב פירר (צילום: tammy kazhdan(

3. עינת שרוף, מלכת השירה בציבור, חגגה השבוע את יום הולדתה ה-55 בעיר ניו יורק. שרוף הוזמנה לשיר ולשמח בערב התרמה שנערך למען עמותת 'ילדים בסיכוי' ומצאה זמן גם ליהנות מערב של מוזיקת ג'ז במועדון ה'בלו נוט' המצליח.

עינת שרוף (צילום: שחר עזרן)
עינת שרוף (צילום: שחר עזרן)

4. אשת העסקים האמריקנית-יהודיה, רנדי צוקרברג, שהיא גם במקרה אחותו של, ישבה כאחת האדם במסיבת חנוכה של בנה, והאזינה ללהקת הילדים שרה שירי חנוכה בעברית.

5. רביעי בערב, איציק המל פותח שולחן במסעדת 'קוואטרו' בתל אביב לכבוד ועידת פסגה ספורטיבית צהובה שכוללת את ג'ורדי קוריף - מאמן מכבי תל אביב בכדורגל, סטיב מקלארן עוזרו של קרויף, ונבן ספחיה - מאמן מכבי תל אביב בכדורסל.

ג'ורדי קרויף (צילום: עדי אבישי)
ג'ורדי קרויף (צילום: עדי אבישי)

6. איש העסקים, המיליארדר הישראלי, יצחק תשובה, חנך בחנוכה את בית הכנסת "שערי תשובה" במנהרות הכותל, שנבנה בתרומתו. 12 שנים הושקעו בבניית בית הכנסת - אותו עצבה בתו של תשובה - גל נאור. העיתוי שנבחר לטקס חנוכת המקום לא היה מקרי, ונערך דווקא בנר שביעי של חנוכה וראש חודש. בית הכנסת החדש נמצא בלוקיישן הנחשב, ומתהדר בארון קודש עגול שפוסל ממתכת ומורכב מאותיות הפסוקים 'שמע ישראל', 'אנא בכח', ומגילת שיר השירים, ובקצהו העליון מיתמר פיסול של הסנה הבוער. מסביב נפרשו כיסאות עץ מהגוני מפוארים מעוטרים בזהב, ורצפת בית הכנסת עשויה שיש ומוארת. יצחק תשובה דיבר בהתרגשות רבה, הודה לאנשים הרבים שעמלו על הקמת בית הכנסת במשך השנים, ובמיוחד לרעייתו חיה עליה אמר: "אשת חיל מי ימצא". רקדו עם ספרי תורה: הרב הראשי של ירושלים אריה שטרן, רב הכותל והמקומות הקדושים - שמואל רבינוביץ', מרדכי (סולי) אליאב - מנכ"ל הקרן למורשת הכותל המערבי, שגם הנחה את האירוע, אלי גרונר - מנכ"ל משרד ראש הממשלה, ילדיו ונכדיו של תשובה, גבי לסט, אבי בניהו , אמיר לנג, אסי ברטפלד, עידן וולס, רוני ואלישבע מילוא, מיטל דרזנר, לאה שנירר ובכירים בקבוצת דלק.

בית הכנסת "שערי תשובה". (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)
בית הכנסת "שערי תשובה". (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)

יצחק תשובה
יצחק תשובה


 

A post shared by Lea Schenirer (@leaschenirer) on



7. יו"ר קשת דרורית ורטהיים חגגה נר שביעי של חנוכה מוקפת חברים. וורטהיים אירחה בביתה רחב הידיים בבני עטרות, טקס הדלקת נרות מושקע עם ערך מוסף. במהלך הערב הוזמנו האורחים ללמוד על פועלה של עמותת 'אור להתיישבות בנגב', ונהנו מהופעה של המנטליסט ליאור סושרד שהגיע היישר מארצות הברית שם הופיע בפני קים קרדשיאן. על הפקת הערב הופקדה טלי יעקובי. בין באי הבית נצפו: ישי ושירה דוידי, עירית שטראוס, אורלי שרם וראובן פונגין, תמי מוזס, נאוה ברק ושלום זינגר, ציפי ליבני ונפתלי שניצר, אורלי ונוחי דנקנר, רותי ומאיר שטרית, רונית ומוקי שניידמן, שרון ומודי כידון, אבי ניר, אלכס גלעדי, עופרה ורפי אלול, יעל ודורי קלגסבלד, תמי רוה, אבי וייס, טלי גורן, צביקה ליבליך ורבים רבים נוספים.

שירה וישי דוידי (צילום: אביב חופי)
שירה וישי דוידי (צילום: אביב חופי)

יעל ודורי קלגסבלד (צילום: אביב חופי)
יעל ודורי קלגסבלד (צילום: אביב חופי)

8. במלון האורבני NYX בתל-אביב, הנמנה על רשת מלונות פתאל, מארחים השבוע קונספט קולינרי חדשני. רוית רביב, מנכ"לית אשכול מלונות בוטיק תל אביב של הרשת, חברה לשף יונתן רושפלד שמנצח השבוע על ערבי פופ-אפ בסגנון צרפתי, הנערכים במסעדת המלון. בעלי הרשת דוד פתאל ומנכ"לית הרשת אביה מזרחי-מגן, הגיעו ליהנות ממנות הגורמה.

דוד פתאל ורוית רביב (צילום: גל זהבי)
דוד פתאל ורוית רביב (צילום: גל זהבי)