יפעת אורון, מנכ"לית לאומיטק

יפעת אורן  (צילום: יורם רשף)
יפעת אורן (צילום: יורם רשף)

הסופר מודל של חיי היא ללא ספק אמא: זהבה הורוביץ-אורון. היא המודל לחיקוי ויש לה חלק ניכר ממה וממי שאני היום. אמי הגיעה מפולין, עם הוריה, הישר לאוהל הלא מפואר בבאר שבע. לא הרבה שנים אחרי, בגיל 14, הכירה את אבי, שלו היא נשואה עד היום. אמא היא האדם הצנוע ביותר שהכרתי מעודי. הצניעות, לצד כבוד האדם– התחשבות בזולת ויחס מכבד שאינם תלויים במעמד או השכלה -הם הערכים שמנחים אותה לאורך כל חייה.

אמא היא עורכת דין מצליחה, כשהשמירה על כבוד האדם היא שמדריכה אותה לפני כל דבר אחר. גם היום, כשאני כבר בוגרת, בעלת קריירה ומשפחה נפלאה, אני עדיין עוצרת מעת לעת וחושבת: מה אמא הייתה עושה או אומרת במקרה כזה או אחר. ממנה גם ספגתי את החתירה הבלתי פוסקת לעצמאות והדבקות במטרה ללא פשרות או ויתורים לעצמי. אמא גם מאמינה שהחינוך הנכון ביותר הוא הדוגמא האישית, מוטו שאני נושאת איתי לכל מקום גם בחיי האישיים וגם כמנכ״לית.





שלומית וייס- סגנית נשיא בכירה בחברת מלאנוקס טכנולוגיות

שלומית וייס (צילום:יח"צ)
שלומית וייס (צילום:יח"צ)

אימא היא החברה הכי טובה שלי, של החברות שלי ושל כל אדם שפגשה בחייה. אימא תמיד עם חיוך ומעניקה מילה טובה. מאימא למדתי לכבד כל אדם. וכשמדובר בסביבה המקצועית, גם אם אני נדרשת להעיר על עבודה לא טובה, או דורשת לבצע משימה כזו או אחרת, אני תמיד אומרת את הדברים באופן ברור, אנושי ומאוד מכבד.

אימא תמיד הראתה לי שהכול אפשרי, שדברים תמיד מסתדרים ושניתן לגשת לכל עניין באופן חיובי. על אף שהייתה אלמנה וגידלה 2 בנות שלמדו בטכניון, בזכות הגישה הייחודית שלה מעולם לא הרגשנו מחסור. את הגישה הזו אימצתי כמנהג חיים - תמיד לחפש את הצד הטוב שבדברים ואת הדרך לגרום לדברים להצליח עם מה שיש. לפני החלטה או ישיבה חשובה אימא תמיד מזכירה לי "תהיי בטוחה בעצמך, את יודעת מצוין ותצליחי". חיזוק ותמיכה כאלו בזמן הנכון, תמיד נותנים כוח להתמודד. כיום, אני תומכת באותה דרך באנשים סביבי.

סתוית נבון, מנכ"לית סאפ (SAP) ישראל

סתוית נבון (צילום: אורן אגמי)
סתוית נבון (צילום: אורן אגמי)

אפשר לומר שאמי היא הרוח תחת כנפיי. יש בינינו חיבור של אהבה ואמונה ללא תנאי. היא מקור ההשראה, הכוח והביטחון שלי. לפעמים נדמה לי שיש לה כוחות על טבעיים, כי היא מרגישה כשאני זקוקה לה ומופיעה משום מקום, והיא תמיד קולעת. אמי תמיד היתה אשת משפחה ועבודה, בעלת מוסר עבודה גבוה, עם דבקות במטרה, צניעות ואהבת אדם. היה חשוב לה שאגדל מתוך ראיית העולם הזו ושאהפוך לאדם ולאישה חזקה ועצמאית.

כבוגרת מחזור ב' של הנח"ל, אהבת ארץ ישראל והטבע מוטמעות בה והיא השכילה להנחיל לנו, ילדיה, את אותה אהבה. גם בנקודות מאתגרות בחייה היא מעוררת בנו השתאות על האופטימיות ושמחת החיים שמניעות אותה. יושרה היא ערך מרכזי כשמדובר באמי, לערך זה יש תרומה גדולה בעיצוב של מי שאני היום. מאז שאני זוכרת את עצמי אמי עמדה על כך שאשמור על הייחודיות שלי, שלא אחשוש להיות אני, שאהיה מחוברת לקול הפנימי שלי בכל מצב. אמי היא חלק בלתי נפרד מחיי ומחיי משפחתי. אני פועלת יומיום לאור הערכים והמסרים שבחוכמתה היא העבירה לי וממשיכה להעביר.

בת שבע משה, מנכ"לית עמותת יוניסטרים

בת שבע משה (צילום: מורג ביטון)
בת שבע משה (צילום: מורג ביטון)

מאמא שלי אני לוקחת את מידת החסד - אמא שלי תמיד עוזרת לכל אדם, אך לא עוזרת מעט, היא ממש לוקחת אחריות על בעיות וקשיים של אנשים אחרים. רגע אחד שזכור אצלי הוא כשהייתי קטנה הדלקתי עם אימי נרות והיא פתאום נעצרה וכעסה נורא ואמרה לי שנזכרה שלא עשתה שום חסד השבוע. הרגע הזה ממש נחקק אצלי.

ערך שני שמאפיין אותה הוא האהבה למולדת - אמא שלי היא ציונית אמיתית וזה התבטא בכל דבר בחינוך בבית . המאפיינים הנוספים שלה הם יזמות, כוח רצון וחריצות – אמא שלי היא יזמית סדרתית ומאז ומתמיד היא עסוקה בעשייה עסקית. מאז שנולדתי היא עצמאית ותמיד עסקה בכל מיני עסקים במקביל. היא זו שלימדה אותי לעשות דברים עד הסוף, שאפשר גם להיות אימא, וגם להוביל קריירה מלאה פלוס, וגם תמיד לחשוב מחוץ לקופסא, איך אפשר ליצור, לנצל הזדמנויות שנקרות בדרך ולחשוב בצורה אסטרטגית.

סיגל אדר, מנכ"לית אגודת הידידים וארגון הבוגרים של אוניברסיטת תל אביב

סיגל אדר (צילום: איציק בירן)
סיגל אדר (צילום: איציק בירן)

אמא שלי יודעת להוריד את הכביסה מהחבל ברגע המושלם בעודה עדיין ריחנית ורכה. מכאן לקחתי את השיעור הראשון בחיי - תזמון בחיים יכול להיות קריטי. היא לימדה אותי שבסדרי העדיפויות של החיים, משפחה וילדים זה חשוב, אך גם להיות בעלת יכולת לעצמאות כלכלית, שחשוב לעצור מדי פעם את מרוץ החיים ולהזכיר לעצמי מאיפה באתי ולאן אני הולכת וטוב שתהיה שם אדמה, בית וחברים טובים.