תלמה בירו מנכ"לית איגוד השיווק הישראלי, ורן גוראון מנכ"ל פלאפון המשמש גם כיו"ר ועדת החדשנות של האיגוד - אירחו בשלישי את כנס החדשנות השנתי של איגוד השיווק בבורסה לניירות ערך בת"א. מנכ"ל פרטנר איציק בנבנישתי דיבר על מהפכת העוזרות הקוליות דוגמת 'אלקסה' של אמזון ו'גוגל הום' והדגים כיצד הדבר בא לידי ביטוי גם באמצעות שימוש בשלט קולי.

אחריו עלה לדבר עמית משיח - מנכ"ל קבוצת מקאן, אשר ניסה לנפץ את המשוואה שחדשנות וטכנולוגיה חד הם והציע מתודולוגיה משלו שנועדה לבחון איזו חדשנות צריך הלקוח. חוקרת החדשנות והמגמות חמוטל שיבר סיפרה כיצד מותגים יכולים לייצר לעצמם קהל צרכנים נאמן בעזרת הפחתת סטרס יומיומי, ומני ברזילי, חוקר השפעות טכנולוגיות על חברות ואיש סייבר, סיפר על הקשר בין בני אדם, בינה מלאכותית ותבונה אנושית. במהלך היום חולק תואר "ההשקה המנצחת לשנת 2017" של איגוד השיווק לחברת הטלוויזיה קשת, על מהלכי השקת ערוץ 12.

רן גוראון (צילום: אבשלום ששוני)
רן גוראון (צילום: אבשלום ששוני)


חמוטל שיבר
חמוטל שיבר

איציק בנבנישתי
איציק בנבנישתי

בלדגרין והמובילים

כנס ותערוכת MIXiii Biomed ה-17 נפתח אתמול במלון דויד אינטרקונטיננטל בתל אביב ויימשך עד ליום חמישי. באירוע המוביל של תעשיית מדעי החיים בישראל מציגות החברות המובילות בתחום את הפיתוחים, החידושים והמחקרים האחרונים. האירוע בהובלת רותי אלון, מנכ"לית ומייסדת חברת Medstrada ויו"ר משותף של הכנס ביחד עם ד"ר אורה דר מרשות החדשנות וד"ר ניסים דרוויש, שותף מנהל בקרן אורבימד.

בין המשתתפים: פרופ' אריה בלדגרין, מייסד ומנכ"ל "קייט פארמה", אחד היזמים והמשקיעים המובילים בעשורים האחרונים בתחום הביופארמה; ד"ר טטסויוקי מרויאמה, סמנכ"ל מדע בקרן Dementia Discovery בגובה 90 מיליון דולר המיועדת למלחמה באלצהיימר ודמנציה; פרנסואה מזונרוז', שותף בכיר בבנק היוקרה -Evercore Partners , ממובילי הבנקאות בתחום מדעי החיים;פיליפ נלסון, מנהל תחום ההנדסה ב-Google Research, שסייע בהקמה והובלה של חברות בסיליקון ואלי ועוד.

 אריה בלדגרין, אורה דר, רותי אלון וניסים דרוויש (צילום: אלכס אלמן)
אריה בלדגרין, אורה דר, רותי אלון וניסים דרוויש (צילום: אלכס אלמן)


כבוד לרודרמן ואלברשטיין

ג'יי ושירה רודרמן, העומדים בראש קרן משפחת רודרמן, הפועלת לשילובם של אנשים עם מוגבלות בחברה ולחיזוק הקשר בין ישראל ליהדות ארה"ב, קיבלו השבוע תואר כבוד מאוניברסיטת ברנדייס. בטקס השתתפו בוגרי האוניברסיטה, חברי הוועד המנהל, ובני משפחות של מקבלי התואר. בני הזוג רודרמן זכו להוקרה מרגשת מהאוניברסיטה אשר הוקמה על ידי השופט ברנדייס, וחרטה על דגלה את ערכי הצדק, הקבלה וזכויות אדם. אגב, הקשר בין ג'יי רודרמן לאוניברסיטה הוא ארוך שנים – שכן שם הוא רכש את השכלתו האקדמית לפני למעלה משלושים שנים. בין מקבלי התואר הנוספים בטקס הייתה גם הזמרת והיוצרת הישראלית חווה אלברשטיין.

שירה רודרמן, חווה אלברשטיין וג'יי רודרמן (צילום: אוניברסטית ברנדייס)
שירה רודרמן, חווה אלברשטיין וג'יי רודרמן (צילום: אוניברסטית ברנדייס)

מפריז לקיבוץ אילות

ראש מחלקת יחסי המסחר של צרפת וישראל BUSINESS FRANCE, ג'יזל היברט-מסקה, הגיעה כשהיא מלווה בבכירים נוספים מטעם שגרירות צרפת בישראל, אל קיבוץ אילות – המתהדר בתואר "הקיבוץ הדרומי בעולם", במטרה לבחון שיתוף פעולה עם חברת אילור.

חברת אילור, שייכת לקיבוץ, ומוגדרת תעשיית Low Tech המשרתת את תעשיות ה- High Tech. החברה נחשבת למובילה בעולם בייצור ליבות שנאים לתעשייה הגלובאלית, ופועלת בלמעלה מ-20 מדינות ברחבי העולם. את המשלחת אירח מנכ"ל החברה, דותן פיינמסר. האורחים לא ויתרו על היכרות עם אופי הקיבוץ השיתופי וסיירו בשטחים החקלאיים, בבית האריזה, בגני הילדים, בשבילי הקיבוץ וכמובן סעדו בחדר האוכל.

דותן פיינמסר וג'יזל היברט-מסקה (צילום: גדי פרישמן)
דותן פיינמסר וג'יזל היברט-מסקה (צילום: גדי פרישמן)

כצמן נשיא עולמי

בעל השליטה ומנכ"ל גזית גלוב, חיים כצמן, נבחר לנשיא העולמי של עמותת "גדולים מהחיים" הפועלת למען ילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם. הקשר של כצמן עם עמותת גדולים מהחיים נוצר בשנת 2000 כאשר רעייתו, ד"ר שולמית כצמן ז"ל, רופאת ילדים שנפטרה ממחלת הסרטן והיתה ממייסדי העמותה. שולמית התנדבה בפעילויות העמותה, עם ילדי העמותה ומשפחותיהם באמצעות נתינה חסרת גבולות שכללה טיפול רפואי בילדים במהלך הטיולים שלהם בארצות הברית. לדברי כצמן : "גדולים מהחיים הם חלק מהמשפחה שלנו כבר שנים רבות וחלק ממורשת אהבת האדם ואהבת ילדים. בתפקידי כנשיא העמותה אפעל להגביר את המודעות לסבלם של ילדים חולי סרטן וגם את יכולתו של כל אחד ואחת לתרום וביחד לייצר את התקווה הגדולה עבור הילדים הנפלאים ובני משפחותיהם. זהו כבוד גדול עבורי לשמש כנשיא הבינלאומי של גדולים מהחיים".




חיים כצמן (צילום: Agaton STrom)
חיים כצמן (צילום: Agaton STrom)