התערוכה "סיבוב על מאדים", המוצגת במכון דוידסון לחינוך מדעי, שהיא הזרוע החינוכית של מכון ויצמן ברחובות, הושקה השבוע. התערוכה נפתחה במעמד מנכ"ל משרד המדע והטכנולוגיה, פרץ וזאן, אשר בירך באירוע והדגיש את חשיבותה החינוכית והחווייתית של התערוכה לקהל הרחב בכלל, ועבור צעירים וילדים בפרט. את דברי הפתיחה נשאה ד"ר ליאת בן-דוד, מנכ"לית מכון דוידסון לחינוך מדעי. המבקרים בתערוכה זוכים לקחת חלק פעיל ומשתתפים במשימות ובפעילויות שונות כמו "לפקד" על צוות אסטרונאוטים החוקרים את מאדים, לנהוג ברכב חלל וירטואלי, ולחוות את תנאי המחייה של אסטרונאוטים במאדים במבנה ''האביטאט'' שנבנה במיוחד עבור התערוכה.


לזכרה של סלין

למוזיאון תל אביב לאמנות הוענקה לאחרונה אחת התרומות הגדולות בתולדותיו: אוסף מיזנה־בלומנטל, הכולל יצירות אמנות נדירות של גדולי האמנים בעולם, ביניהם: גוסטב קלימט, פיקאסו, קנדינסקי, דאלי ועוד. איש העסקים מרקוס מיזנה (1908–1994) ואשתו, הפסנתרנית בעלת השם העולמי פליציה בלומנטל (1908–1991), גיבשו את האוסף במשך עשורים והוא מבטא את הידע הנרחב ואת היכרותם עם הבולטים באמני המאה העשרים. אנט סלין (1939–2017),בתם של מרקוס ופליציה, תרמה את האוסף למוזיאון תל אביב ובמלאת שנה לפטירתה, נערך ערב מיוחד לזכרה בהשתתפות ראש עיריית תל אביב־יפו, רון חולדאי ורעייתו יעל, סוזן לנדאו - מנכ"לית המוזיאון, דורון רבינא - האוצר הראשי, שמעון מזרחי ידידה הקרוב של סלין, עו"ד דינה פפו - ראש אגף קשרי ציבור של המוזיאון, נועה רוזנברג אוצרת לאמנות מודרנית, אבי ומרטי פזנר, כנה וזלמן שובל, האדריכל אמנון רכטר, יעל בורוביץ' ועוד רבים.


יעל חולדאי, שמעון מזרחי וסוזן לנדאו (צילום: איציק בירן)
יעל חולדאי, שמעון מזרחי וסוזן לנדאו (צילום: איציק בירן)

אופנה על המסך

חברת הוט את ערוץ האופנה החדש בישראל, ערוץ Fashion.il. מדובר בערוץ ייחודי, שישודר באפיק 42, בהובלת אושיות אופנה וטלוויזיה, אשר נועד לשדר הפקות מקור הנוגעות מתחומי התרבות, האופנה והיופי, וכן חדשות אופנה מהארץ ומהעולם. ערב ההשקה נערך במסעדה התל-אביבית - "התרנגול הכחול", של השף שאול בן אדרת. הגיעו להרים כוסית ולברך: טל גרנות מנכ"לית הוט, יורם מוקדי סמנכ"ל התוכן של הוט, יונה ויזנטל ונאוה גרוסמן אלוני, מיכל דפנאי אדן מנהלת התוכן של ערוץ Fashion.il, ארנון תורן מנכ"ל קבוצת קניוני עזריאלי, אור קופרלי בעלים ומנכ"ל מתחם שרונים, סרג' דרעי מנכ"ל קבוצת רנואר, המעצבת גלית לוי, יוני דותן סמנכ"ל סוכנות ADD, מוטי רייפ, שרון טל וניר מבעלי מותג האופנה משכית, איש העסקים תמיר וייצמן ועוד.

ארנון תורן וטל גרנות גולדשטיין (צילום: רפי דלויה)
ארנון תורן וטל גרנות גולדשטיין (צילום: רפי דלויה)

נאוה גרוסמן אלוני ויונה ויזנטל
נאוה גרוסמן אלוני ויונה ויזנטל

ביקור הבזק של הגורו

הגורו של עולמות העיצוב והאופנה, חוזת הטרנדים לי אדלקורט, הגיעה השבוע ארצה לביקור בזק של שעות בודדות. אדלקורט הגיעה ארצה ביוזמת חברת אבן קיסר לטובת סדנת עבודה עם בכירי החברה מהארץ ומחו"ל, שכן בשנים האחרונות סטודיו אדלקורט שותף באופן פעיל בתהליך פיתוח המוצרים בחברה. את פניה של הגורו קיבל אלי פייגלין, סמנכ"ל השיווק הגלובאלי של החברה.

אלי פייגלין ולי אדלקורט (צילום: עדי דקל)
אלי פייגלין ולי אדלקורט (צילום: עדי דקל)

ביקור כפול מסן מרינו

השבוע נערך בישראל, לראשונה בהיסטוריה, ביקור לא רשמי, של שני ראשי ממשלת הרפובליקה של סן מרינו. הרפובליקה - מהעתיקות בעולם, נפרשת על פני כ-61 קמ"ר בלבד ונחשבת לאחת הקטנות בעולם. בסן מרינו כ-33 אלף תושבים בלבד והיא דוגלת במנגנון שליטה כפול שנועד לצמצם שחיתויות מאז ימי הביניים. במסגרת הביקור אירחה מיכל סרודיו-אילן, קונסולית הכבוד של סן מרינו בישראל, את סטפנו פאליימרי ומתאו קיאצי הקפיטאני רג'נטי, שני המושלים המכהנים בביתה. רג'נטי בן ה-28 הוא המושל הצעיר בעולם והגיע עם בת זוגו וחברת הפרלמנט ולנטינה בוליני. עוד התארחו: שר המסחר והתעשייה מסן מרינו - אנדרה זאפרני, חברי המשלחת מסן מרינו - הזוג סנדרו סאפניולי וצ'ינציה קזאלי, מירון ראובן - ראש הטקס במשרד החוץ, עו"ד עמיחי עורקבי קונסול הכבוד של דרום קוריאה ומונגוליה וסגן דיקאן הסגל הקונסולרי, וכן קרלו גרוס - קונסול הכבוד של איטליה.

ולנטינה בוליני, מתאו קיאצי, סטפנו פאליימרי ומיכל סרודיו אילן (צילום: יח"צ)
ולנטינה בוליני, מתאו קיאצי, סטפנו פאליימרי ומיכל סרודיו אילן (צילום: יח"צ)