בראשון בערב נערך בעיר רמת גן טקס חנוכת הבניין החדש של מרכז האלצהיימר שנבנה בהשקעה של כ 65 מיליון שקל. שורה ארוכה של אורחים הגיעו ברך את מנהל המרכז ניתאי אליאש ויו"ר הועד המנהל של המרכז אמוץ אליאש. נפגשו: מנשה זליכה בעלי דיזנגוף סחר, חנן פרידמן, פרופ' יצחק קרייס, זאב וורמברנד, פרופ' מיכאל דוידסון, פיני גינזבורג, אסתר לבנון, רו"ח דוד דרעי, פרופ' שלמה נוי, ד"ר ורד עזרא ועוד.

מיכאל דוידסון, אמוץ אליאש, ניתאי אליאש, שלמה נוי ומנשה זילכה (צילום: יוני רייף)
מיכאל דוידסון, אמוץ אליאש, ניתאי אליאש, שלמה נוי ומנשה זילכה (צילום: יוני רייף)

דוד דרעי ואסתר לבנון
דוד דרעי ואסתר לבנון



פרויקט הקיץ של הלאונג' עם מנהלי חברות שמאמצות גדודים של צה"ל, במסגרת תוכנית 'אמץ לוחם' של יחד למען החייל והפעם, איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל בן 63, מתגורר בטבעון

איציק אברכהן (צילום: סיון פרג')
איציק אברכהן (צילום: סיון פרג')

שירות צבאי – השתחררתי בדרגת אל"מ, לאחר שמילאתי תפקידים שונים בעיקר במערך השדה, ובכלל זה מח"ט חברון, מפקד החטיבה הדרומית בעזה, ס' מפקד אוגדה 91, ונספח צה"ל בשווייץ

מדוע בחרת לאמץ את היחידה? מה הייחודיות באימוץ?
אנחנו מאמצים את חטיבת יואב שאחראית על שמירת הביטחון השוטף בגבולה הדרומי של מדינת ישראל. אנו בשופרסל, כחברה ישראלית המצויה בפריסה ארצית רחבה, רצינו לאמץ יחידה – לאו דווקא יחידה עשירה באמצעים ובתקשורת, אלא דווקא יחידת שטח שאנשיה לוקחים חלק בנטל של שמירה על בטחון ישראל.

משהו שלא ידעת על היחידה קודם והפתיע אותך?
ליחידה גדוד סדיר שמשרת באופן קבוע בתוכה וזאת למרות היותה חטיבה מרחבית .

מה האימוץ נותן לך כמנהל?
האימוץ מחבר בראש ובראשונה אותנו כחברה עסקית לצה"ל, לחיילים ולמדינה וזה עושה לנו טוב לדעת שאנחנו לוקחים חלק במפעל חשוב זה. הדבר אף מייצר גאווה לעובדי הרשת אשר מרגישים שהם לוקחים חלק במשהו גדול.

צ'קים לצפון

שר האוצר משה כחלון, יו״ר קק״ל דניאל עטר , ממלא מקום מנכ״ל משרד רוה״מ יואב הורוביץ וראשי רשויות מקומיות בצפון , התכנסו אתמול לטקס חגיגי להצגת רשימת הפרויקטים הסופיים שיבוצעו במסגרת תוכנית צפון עליה הכריזה ממשלת ישראל לפני כשנה והקצאת מילוני שקלים למימושם על ידי קק״ל.

יואב הורביץ, משה כחלון ודני עטר (צילום: מיכאל חורי, קק"ל)
יואב הורביץ, משה כחלון ודני עטר (צילום: מיכאל חורי, קק"ל)

אדלסון חוזרת לשבט

בחמישי האחרון נערך באולם סמולרש באוניברסיטת ת"א, טקס הפתיחה של גרעין צופים צבר 2018, בראשות מנכ"ל גרעין צופים צבר העולמי אלעד סנדרוביץ' שבו השתתפו כ-300 צעירים וצעירות יהודיים מכל העולם, שעלו באחרונה לישראל, על מנת להתגייס לצה"ל כחיילים בודדים. הגיעו לפגוש את הצעירים: רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, שרת הקליטה סופה לנדבר, ח"כ אברהם נגוסה, פרופ' אוריאל רייכמן וגם איל ההימורים האמריקני שלדון אדלסון יחד עם רעייתו מרים.

ד"ר מרים אדלסון נשאה דברים כנשיאת הכבוד של הארגון בארה"ב, ושחזרה את זיכרונותיה כחניכה בשבט הצופים בכרמל. היא סיפרה כי בין המתגייסים החדשים בקהל נמצאת השנה גם נכדתה. הנכדה, שירה לוקץ', הוזמנה לנאום כנציגת החניכים.

)מרים אדלסון ואלעד סנדרוביץ' והצעירים  (צילום: עמיר לביא
)מרים אדלסון ואלעד סנדרוביץ' והצעירים (צילום: עמיר לביא

עשור לאהב"ה

כ-2500 ילדים ובני משפחותיהם השתתפו באירוע העשור לעמותת אהב"ה, הפועלת למען 6000 משפחות לילדים נכים ועם צרכים מיוחדים. את המפגש מלא האטרקציות שנערך בספורטן בהוד השרון, ארגנו קובי מיימון - מנכ"ל רשת הספורטן, ביחד עם דפנה אזרזר מנכ"לית עמותת אהב"ה. בין המגיעים לשמח: אורי גלר אומן החושים שעלה לבמה עם הכפית המפורסמת, השף אביב משה, השחקן דביר בנדק ועוד.

אורי גלר ואביב משה (צילום: רפי דלויה)
אורי גלר ואביב משה (צילום: רפי דלויה)

דביר בנדק ודפנה אזרזר
דביר בנדק ודפנה אזרזר