שחקן הכדורסל, כוכב ה- NBA, ובעל מדליית הזהב האולימפית, דהמרקוס קאזינס, יהיה השגריר הראשון של חברת 'סמסרה' הישראלית - המספקת פתרונות חכמים לנסיעות, המשלבים עיצוב יוקרתי, טכנולוגיה מתקדמת וחומרים ייחודיים בסטנדרט תעופתי. קאזינס (שחתם לאחרונה על חוזה לשנה עם אלופת ה- NBA – 'גולדן סטייט ווריורס') מתכוון לשלב את התשוקה שלו לעסקים ולטכנולוגיה במסגרת פעילותו בחברה - וכחלק מתכניתו להרחיב את פעילותו מעבר למגרש הספורט ולהפוך גם למשקיע ויזם. היזמים של חברת 'סמסרה' הם בני הזוג עטרה דזיקובסקי ודוד דהן, שהגיעו מעולמות של בתי עיצוב וזירת הסטרטאפים וההיי-טק המקומית. 

דוד דהאן ועטרה דזיקובסקי (צילום: דלית מרחב)
דוד דהאן ועטרה דזיקובסקי (צילום: דלית מרחב)

פרויקט הקיץ של הלאונג' עם מנהלי חברות שמאמצות גדודים של צה"ל, במסגרת תוכנית 'אמץ לוחם' של יחד למען החייל  והיום עם ניר גלילי, מנכ"ל סונול, בן 63, מתגורר במושב ביצרון.


ניר גלילי (צילום: ניר מהרשק)
ניר גלילי (צילום: ניר מהרשק)

התחלתי את שירותי הסדיר כלוחם בחיל השריון, ולאורך השנים מילאתי בו מספר תפקידים. לחמתי במלחמת שלום הגליל כסמג"ד. שירתתי כמפקד גדוד 430 כאשר הגדוד היה בלבנון וכמפקד חטיבה 500. בתפקידי האחרון שימשתי כמפקד המרכז הלאומי לאימונים ביבשה. השתחררתי בדרגת תת אלוף.

מדוע בחרת לאמץ את היחידה?

אנחנו מאמצים את חטיבת הקומנדו של צה"ל. החטיבה הוקמה כאיחוד של היחידות המובחרות: אגוז, מגלן ודובדבן, והיא ניצבת בחזית הלחימה היומיומית של צה"ל. חשבנו שזה אך טבעי שסונול, כחברה ישראלית שורשית, שלאחרונה אף ציינה 100 שנה להיווסדה, תאמץ את החטיבה לחיקה.

משהו שלא ידעת על היחידה קודם והפתיע אותך ?

כמי ששירת שנים רבות בצבא, אני מכיר היטב את היחידות המובחרות, ותמיד חשבתי שנכון יהיה לאגד אותן תחת חטיבת עילית אחת. בנוסף, ההיכרות שלי עם היחידה וערכיה קיבלה חיזוק נוסף, לאור העובדה ששני בניי שירתו בה.


מה האימוץ נותן לך כמנהל?

כגוף עסקי, זה המעט שאנו יכולים לעשות עבור יחידה שעושה מעל ומעבר כדי לשמור על בטחון המדינה ואזרחיה, על מנת שכולנו נוכל לחיות בשקט. הידיעה שאנחנו כאן בשבילם, לכל דבר ועניין שהם צריכים, מחזקת גם אותנו, עובדי סונול, ומעניקה לנו מקור לסיפוק, גאווה והשראה.

אגב, מעבר להתגייסות ולתרומה שלנו למען היחידה, אנו מאפשרים לכל חייל המקבל אישור לכך מהיחידה, לעבוד בחברת סונול, תוך כדי שירותו הצבאי.

גדולים מהחיים בבקבוקים

לקראת יום השידורים של עמותת "גדולים מהחיים", אשר יערך ב- 16 לספטמבר, נפגשו השבוע יניב פיינשניידר, סמנכ"ל השיווק של "נביעות"; אלינוער לויטן - סמנכ"לית עמותת "גדולים מהחיים"; ויפית אטיאס - סמנכ"לית השיווק של רשת "רמי לוי שיווק השקמה". השלושה חברו יחד להשקת שיתוף פעולה שעניינו גיוס תרומות לטובת הילדים חולי הסרטן שעמותת גדולים מהחיים מסייעת להם. במסגרת זאת יימכרו בקבוקי מים של "נביעות", שעוצבו במהדורה מיוחדת, בכל סניפי רשת המרכולים של רמי לוי ברחבי הארץ, וההכנסות ממכירתם יועברו כתרומה לעמותה.

יניב פיינשניידר, אלינוער לויטן, יפית אטיאס (צילום: שוקה כהן)
יניב פיינשניידר, אלינוער לויטן, יפית אטיאס (צילום: שוקה כהן)

דודיאן נכנס למאיה הראשונה

בנק יהב נבחר לאחד ממאה ארגוני המידע החשובים בעולם לשנת 2018 לאחר שהפך לבנק הדיגיטלי המלא הראשון בישראל. במקביל, גדי דודיאן, מנהל מערכות המידע (מנמ"ר) של בנק יהב, דורג לאחד ממאה מנהלי ה IT- הטובים בעולם על ידי הארגון שמדרג מדי שנה, זו השנה ה-31, את מאה המנהלים והארגונים המובילים בעולם בתחום מערכות המידע. דודיאן אף הוזמן לטקס שנערך בלוס אנג'לס שם קיבל את הכבוד וההוקרה על דירוגו. בנק יהב היה הגוף היחיד מישראל שדורג ברשימה היוקרתית, לצד ענקי מערכות מידע כמו IBM, Adobe, ו Applied Materials. .

)גדי דודיאן (צילום פרטי
)גדי דודיאן (צילום פרטי

תפסו ג'וב

>אריאל לוי נבחר לתפקיד מנכ"ל "המשקם" ויחליף את ערן זיני. "המשקם" היא החברה הלאומית לקידום והעסקת עובדים עם מוגבלויות.

")אריאל לוי (צילום: יח"צ "המשקם
")אריאל לוי (צילום: יח"צ "המשקם

>ניר פלג מונה למנכ"ל Enerpoint ישראל.

>ד"ר אמירה שרון מונתה לתפקיד סמנכ"ל טכנולוגיה ומו"פ של התעשייה האווירית.

‎> שמעון אלקבץ מונה למנכ"ל Accenture ישראל.