אירוע ההתרמה השנתי של תנועת הנוער הייחודית - 'כנפיים של קרמבו', נערך בחמישי בהיכל התרבות בתל אביב. ההכנסות מן האירוע נועדו לממן 3000 ילדים עם צרכים מיוחדים מורכבים, שנמצאים ברשימות ההמתנה להיכנס לפעילות בתנועה, וכדי לממן פתיחת סניפים חדשים. באירוע שהופק על-ידי שוקי וייס, התארח אמן הבלוז ונגן הגיטרה הווירטואוז באדי גאי בן ה-83 שסיפק לקהל מופע מרגש, מלא בכישרון והומור. אירחו את הערב: יו"ר התנועה - ניר ברונשטיין, המנכ"לית - טליה בז'רנו, ועמוס אפל הבעלים של בתי הקפה 'רביבה וסיליה', שלאחרונה קיבל על עצמו לשמש כיושב ראש חוג הידידים של 'כנפיים של קרמבו'.

באדי גאי, טליה בז'רנו ופעילי התנועה (צילום: אביב חופי)
באדי גאי, טליה בז'רנו ופעילי התנועה (צילום: אביב חופי)

האמת המצולמת של רובניגר


במוז"א - מוזיאון ארץ ישראל בתל-אביב נערך בחמישי אירוע פתיחת התערוכה "אמת צילמתי" של הצלם דוד רובינגר, חתן פרס ישראל לתקשורת לשנת תשנ"ז, שהלך לעולמו בשנה שעברה. במסגרת התערוכה מוצגים מבחר תצלומים מתומצת שצילם רובינגר במהלך כחמישים שנות יצירה ותיעוד. הגיעו לזכור ולכבד: איש העסקים האמריקאי ספנסר פרטרידג' שתרם את תערוכה, עמי כץ מנכ"ל מוז"א, תמי רובינגר בתו של הצלם, אהוד עליזה אולמרט, רון חולדאי, עמוס שפירא וחלי לוי, סביונה רוטלוי ושלושת הצנחנים מהתצלום המפורסם של רובינגר 'הצנחנים בכותל המערבי'- חיים אושרי, יצחק יפעת וציון קרסטני.

חיים אושרי, ציון קרסטני, אהוד אולמרט ויצחק יפעת (צילום: רפי דלויה)
חיים אושרי, ציון קרסטני, אהוד אולמרט ויצחק יפעת (צילום: רפי דלויה)

ספנסר פרטרידג', תמי רובינגר ועמי כץ
ספנסר פרטרידג', תמי רובינגר ועמי כץ

ימי הונגריה בתחנה

בחמישי האחרון הושק במתחם התחנה בתל-אביב "פסטיבל ימי הונגריה", וזאת במסגרת טקס חגיגי לציון היום ההונגרי הלאומי למהפכה נגד הקומוניזם. לרגל האירוע הגיע לישראל מזכיר המדינה ההונגרי - סבולקס טקקס (Szabolcas Takacs) שאף נשא דברים. שגריר הונגריה בישראל - לבנטה בנקו (levente Benko) הוביל את האירוע שבו לקחו חלק נציגי שגרירות הונגריה, נציגי הקהילה הדיפלומטית בישראל, ישראלים ממוצא הונגרי, ונציגי המגזר העסקי בהם: דודי וירניק - נשיא ומבעלי NNG המכהן כקונסול הכבוד של הונגריה בישראל, וסלה מרגן-קוראץ (Vesela Mrdjen Korac) שגרירת קרואטיה בישראל, אילן מור לשעבר שגריר ישראל בהונגריה ועוד.

לבנטה בנקו, סבולקס טקקס ואילן מור  (צילום: Bea Bar Kallos)
לבנטה בנקו, סבולקס טקקס ואילן מור (צילום: Bea Bar Kallos)

במרכז של איל"ן

עמותת איל"ן (איגוד ישראלי לילדים נפגעים) בשיתוף עם עיריית ת"א, ביטוח לאומי ומשרד הרווחה, חנכו בסוף השבוע שעבר את מרכז היום הראשון בת"א, המיועד לפעילות עבור ילדים נפגעים מאזור ת"א וגוש דן. המרכז הוקם במימון כולל של 22 מיליון שקלים. המרכז החדש נקרא על שמה של המתנדבת חנה לאור - מהמתנדבות הוותיקות בישראל ומי שנמנתה על מקימי עמותת איל"ן. יחד עם חנה ובני משפחתה חנכו את המרכז בהתרגשות: יו"ר עמותת איל"ן - רו"ח אהוד רצאבי, ומנכ"ל העמותה - בועז הרמן; מנכ"ל משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים - ד"ר אביגדור קפלן; ראש עיריית ת"א - רון חולדאי; מנהל הקרן לפיתוח שירותים לנכים בביטוח הלאומי - שמואל ויינגלס; והרב הראשי לת"א-יפו - ישראל מאיר לאו.

בועז הרמן, אביגדור קפלן ואהוד רצאבי (צילום: חן גלילי)
בועז הרמן, אביגדור קפלן ואהוד רצאבי (צילום: חן גלילי)

קסטרו בבירה

ראשי קסטרו השיקו בחמישי את החנות החדשה בקניון עזריאלי ירושלים. בחנות המתפרסת על פני יותר מ-550 מ"ר הוצגה קולקציית החורף החדשה, כאשר את הסרט גזרו: גבי רוטר מנכ"ל משותף של קסטרו, יורם פיק - מנכ"ל קניון עזריאלי ירושלים מלחה, רון רוטר סמנכ"ל הכספים של קסטרו, והפרזנטורים רותם סלע ואביב אלוש.

גבי רוטר ורון רוטר (צילום: שוקה כהן)
גבי רוטר ורון רוטר (צילום: שוקה כהן)