1. ברביעי בערב, שעון ארצות הברית, נערך האירוע השנתי של חברת 'מלאנוקס טכנולוגיות', במלון 'שרתון' בעיר דאלאס שבטקסס, בהשתתפות כאלף אורחים בכירים, מקהילת ההיי-טק העולמית. במהלך האירוע הציג נשיא, מנכ"ל ומייסד מלאנוקס - איל וולדמן, את הטכנולוגיות והמוצרים החדשים של החברה , יחד עם מספר אורחים מכובדים שהוזמנו לבמה וביניהם: בוב צ'יאוטי - ארכיטקט ראשי במרכז המחקר NASA Ames, וטיירי פלגרינו - סמנכ"ל וראש פתרונות HPC ב Dell EMC.

בחלקו השני של האירוע נהנו האורחים מהופעה עוצרת נשימה של אמן החושים הבינלאומי, ליאור סושרד, שהדהים את האורחים בהופעה טכנולוגית אינטראקטיבית. האירוע כולו התקיים במקביל לכנס הטכנולוגיה 18SC - - מהכנסים החשובים בעולם הטכנולוגיה הבינלאומי. במסגרת הכנס זכתה 'מלאנוקס' בתשעה פרסים, לצד חשיפת רשימת ה TOP500של מחשבי העל המובילים בעולם, שפתרונות האינפיניבנד והאית'רנט של מלאנוקס מאיצים את רובם.

2. איש העסקים והפילנתרופ חיים סבן הגיע השבוע ארצה עם משלחת של יהודים אמריקנים שתורמים לארגון ידידי צה"ל בארה"ב ובפנמה (FIDF). חברי המשלחת, בהם מייסדי מותג האפנה GUESS - פול ומוריס מרציאנו. השניים סיירו עם סבן בעיר הבה"דים בדרום, שם הוקם מרכז ספורט על שמם ובתרומתם לרווחת החיילים. המשלחת התקבלה בחום על-ידי החיילים במקום ומפקד קריית ההדרכה - אל"ם אבי מוטולה. משפחת מרציאנו המורחבת המשיכה את ביקורה בארץ הקודש בשמחה גדולה, שעה שחגגה את עלייתו לתורה של ראין - בנו של פול - בכותל המערבי.



חילות צה"ל, פול מרציאנו, חיים סבן, מוריס מרציאנו ואבי מוטולה (צילום: שחר עזרן)
חילות צה"ל, פול מרציאנו, חיים סבן, מוריס מרציאנו ואבי מוטולה (צילום: שחר עזרן)

3. תמיר גילת, יו"ר הקרן לחקר הסרטן בישראל (ICRF ), אירח ברביעי ארוחת ערב חגיגית במלון אוריינט בירושלים, לרגל הגעתה לישראל של משלחת הקרן מארה"ב, בהנהלתו של פרופ' מארק ישראלי, ונשיא הקרן - רוב דנסן. הקרן לחקר הסרטן מממנת מזה 44 שנים את רבים ממחקרי הסרטן בישראל, וחילקה עד כה מעל 70 מיליון דולר למימון יותר מ- 2400 מחקרים פורצי דרך.

המשלחת שמונה 20 תורמים אמריקנים, הגיעה לישראל לביקור בן שמונה ימים, לרגל סימפוזיון גדול שנערך בבירה עם מיטב החוקרים הישראלים שמומנו בידי הקרן. גילת סיפר כי את ההיכרות שלו עם הקרן הוא זוקף לזכות אשתו - קרן נהרי- גילת ז"ל, שהלכה לעולמה לפני כשנה וחצי ממחלת הסרטן, ובעקבותיה החליט להקדיש את חייו לתמיכה במחקר בישראל באמצעות הקרן לחקר הסרטן, למען עתיד המחקר ועתיד הדורות הבאים.

תמיר גילת, מארק ישראלי ורוב דנסן (צילום: דניאל שיין)
תמיר גילת, מארק ישראלי ורוב דנסן (צילום: דניאל שיין)

4. האופרה הישראלית פתחה בשני בערב את העונה הנוכחית בהפקה חדשה של "ורתר" מאת המלחין הצרפתי ז'ול מסנה, ובבימויו של הבמאי פול אמיל-פורני. בהפקה מככבות בתפקידים הראשיים סולניות ישראליות שכבר הפכו לכוכבות בינלאומיות. אירחו: מנכ"ל האופרה צח גרניט ועליזה יפו - יו"ר אגודת הידידים של האופרה, ששמחו לפגוש את הידידים בהם: רמי ויעל אונגר, עדיה ויצחק סוארי, אלפרד אקירוב, שרה סלע, טובה וסמי סגול, חנה וגדעון המבורגר, דיתי ואלכס לנדסברג, אנה ודובי שיף, דוד גרנות, ליזיקה ועמי שגיא, טליה וגד זאבי, שולה וגיורא אקרשטיין, עמי ומיכל פדרמן, חנה פרי- זן, יוסי וצביה גרוס, בת-שבע בובליל, יצחק מנור ועוד ועוד.

יצחק מנור (צילום: אביב חופי)
יצחק מנור (צילום: אביב חופי)

יעל ורמי אונגר
יעל ורמי אונגר

דיתי ואלכס לנדסברג
דיתי ואלכס לנדסברג

חנה פרי-זן, צח גרניט ליזיקה ועמי שגיא
חנה פרי-זן, צח גרניט ליזיקה ועמי שגיא

5. האמנית אריאלה ורטהיימר עברה לאחרונה לסטודיו חדש, ביפו, בסמטה סמוכה לשוק היווני. בסטודיו החדש יוצרת ורטהיימר את עבודותיה המוצגות ברחבי העולם. בסוף השבוע הזמינה ורטהיימר קרובים וחברים להתרשם מן הסטודיו החדש ולשמוח איתה בפתיחתו. בקרוב תצא האמנית למיאמי בארה"ב, שם תציג בתחילת דצמבר, במסגרת אירועי האמנות הגדולים של 'ארט מיאמי', סידרה של ציורי קאנבס המשלבים צילום וצבע בשכבות. היצירות מתמקדות בפרטים מתוך עולם התוכן של הים - וכוללים פרטי רשתות, צדפות שדבקו בתחתיות של ספינות וחבלים הנכרכים במזחים - בקומפוזיציות מרתקות. אל הסטודיו החדש הגיעו בסוף השבוע להתרשם ולפרגן: הבעל הגאה - איתן ורטהיימר, החם - סטף ורטהיימר ורעייתו לין הולסטין, אלפרד וחוה אקירוב, מיכאל שטראוס, חני ויונה פוגל, אסף זמיר, הרצל חבס, דוד ומיכל פורר ורבים נוספים.

חוה אקירוב, אריאלה ורטהיימר ואלפרד אקירוב (צילום: סיון פרג')
חוה אקירוב, אריאלה ורטהיימר ואלפרד אקירוב (צילום: סיון פרג')

סטף ורטהיימר ואיתן ורטהיימר
סטף ורטהיימר ואיתן ורטהיימר

6. "תמונת מצב", תערוכת יחיד חדשה של הצלם זיו קורן, נפתחה בסוף השבוע ב- Urban Gallery בשדרות רוטשילד. בתערוכה מוצגים צילומים מתוך חיי היומיום של היחידות המובחרות בצה"ל ובכלל זה שייטת 13, סיירת מטכ"ל ועוד. הצילומים חושפים לראשונה תיעודים של מבצעים, אימונים, ורגעים אנושיים. עם פתיחת התערוכה הושק גם ספרם של יואב לימור וזיו קורן - "תמונת מצב", המשלב בין צילומיו של קורן וסיפוריו של לימור, ומספק הצצה נדירה לצה"ל ולכוחות הביטחון. הגיעו לפרגן: איציק בנבנישתי, אסי טוכמאייר ובנו עומר, אסי וצילי שריב, דן להט, גיל שויד, אלון פנקס, ציפי לבני ונפתלי שפיצר ועוד.

אסי וצילי שריב (צילום: רפי דלויה)
אסי וצילי שריב (צילום: רפי דלויה)

יואב לימור וזיו קורן
יואב לימור וזיו קורן

גיל שויד
גיל שויד

7. במוצאי שבת השיקו חברת "הכרם", בשיתוף מותג המשקאות הבינלאומיWilliam Grants & Sons את ויסקי Hazelwood . העיר תל אביב נבחרה להיות הראשונה בעולם להשקת הויסקי החדש. האירוע נערך במסעדת "טופולופומפו" בתל אביב והמוזמנים נהנו מהופעה של הזמרת - מארינה מקסימיליאן-בלומין, לגמו קוקטיילים אשר בבסיסם הוויסקי החדש, וטעמו מנות נבחרות של השף אבי קונפורטי . אירחו: אריאל אפשטיין, רונית אבנר ונורית שמיר - בעלי חברת הכרם. חגגו ולגמו ויסקי בכירי וויליאם גרנטס: Owen Jones, Sarah Spain , Gareth Douglas , Brian Kinsman וגם, בן מוסקל ומיכל וינאי, אלי שגיב, דפי וגיגי לוי, רפי גדרון, מיכאלה ברקו ורון צוקרמן, אייל שרצקי, טל ברנוח, יואב צוקר, אורי פפר, אנחל בונני ועוד ועוד.

רונית אבנר, אריאל אפשטיין ונורית שמיר (צילום: אביב חופי)
רונית אבנר, אריאל אפשטיין ונורית שמיר (צילום: אביב חופי)

אנחל בונני, רון צוקרמן ואורי פפר
אנחל בונני, רון צוקרמן ואורי פפר

רפי גדרון וגיגי לוי
רפי גדרון וגיגי לוי

שיק | עדי רונן

(צילום: אביב חופי)
(צילום: אביב חופי)

עדי רונן בשמלה שחורה קטנה, צעירה ומנצחת חושפת רגליים, שכוללת שרוולים ארוכים ועיטורי קפלים, מבד עם רקמת ציפורים מעופפות. עם הלוק שילבה חגורה פשוטה בעלת אבזם מטאלי, תיק קלאץ' של מייקל קורס ונעלי עקב אדומות מלהיבות - שתואמות לאיפור.