1. איל הנדל"ן, רותם רוזן, ממייסדי חברת MRR, ורעייתו זינה, העניקו חסות לערב הגאלה הבינלאומי של ארגון הנוער של חב"ד, שנערך בשלישי בערב, בגוסטבינו, ניו יורק. היו"רים המשותפים של האירוע היו סקוט גרבר - מנכ"ל קבוצת גרבר, ומאיר כהן - מנכ"ל כהן מניות. בין הנוכחים בקהל היו האחים טל ואורן אלכסנדר, שתיווכו לאחרונה את רכישת הפנטהאוז היקר ביותר במנהטן, שנרכש על ידי מייסד קרנות הגידור, קן גריפין, ב-238 מיליון דולר. במסגרת הערב קיבלו פרסים בגין פועלם: צחי חג'ג' יו"ר קבוצת הנדל"ן חג'ג', ואבנר מנדלסון - נשיא בנק לאומי ארה"ב.

רותם רוזן. צילום: ללא קרדיט

2. היזם הישראלי המצליח אורי אלון, מייסד ובעלי חברת 'קומפאס', הסטארט אפ לתיווך נדל"ן באינטרנט, ולשעבר הבעלים של קבוצת הפועל ירושלים בכדורסל, בילה בפסטיבל 'סנדאנס' במדינת יוטה שבארצות הברית, וחזר עם תובנה עיקרית שהטכנולוגיה ממשיכה להיות מעוררת המהפכות בתעשיית הסרטים.


אורי אלון (צילום: דני מרון)
אורי אלון (צילום: דני מרון)

3. בשלישי בערב, שעה שבני גנץ ערך את טבילת האש בחיים הפוליטיים בעומדו על הבמה בגני התערוכה, רמטכ"ל לשעבר אחר, גבי אשכנזי עמד על במה אחרת בעיר. אשכנזי נשא דברים בערב שנערך ב'בסקולה' בתל אביב, תחת הכותרת: 'בראשית פרק ב' - איך עושים שינוי דרמטי בחיים ומתחילים הכל מהתחלה'. על ההזמנה לאירוע נכתב - רא"ל במיל' גבי אשכנזי- מהאיש הכי חזק במדינה לסבא במשרה מלאה.

גבי אשכנזי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
גבי אשכנזי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

4. אירוע הגאלה השנתי של עמותת ידידי בצלאל נערך בשבוע שעבר בניו יורק. פרופ' עדי שטרן – נשיא בצלאל, פגש באירוע את אילן קאופטל - יו"ר אגודת הידידים בניו יורק, את סגנית נשיא בית מכירות האומנות SOTHEBYS - ג'ניפר רות', ואת השחקנית מורן אטיאס שהגיעה לערב, רגע לפני שסדרה חדשה בכיכובה עולה ברשת NBC.

עדי שטרן, מורן אטיאס ואילן קאופטל (צילום: Chami Lerner)
עדי שטרן, מורן אטיאס ואילן קאופטל (צילום: Chami Lerner)

5. יו"ר הועד המנהל של המכון למחקרי ביטחון לאומי, המיליארדר היהודי סר פרנק לואי, בן ה-88, התרגש מאוד השבוע כאשר פתח את הכנס הבינלאומי של הINSS- - לראשונה כאזרח ישראלי. "אני שמח מאוד להיות כאן איתכם בערב הפתיחה של הכנס ה-12 של ה-INSS . עבורי, אישית, הכנס של השנה שונה מכל קודמיו. כיוון שהשנה אני עומד בפניכם כישראלי. כן, לפני חודשיים עליתי ארצה".

לואי התעקש לפתוח את דבריו בעברית והתנצל בהמשך על המעבר לאנגלית: "העברית שלי היא עדיין של עולה חדש - אני מקווה שבשנה הבאה אוכל לתת נאום מלא בעברית". מחאו כפיים: אלוף (מיל') עמוס ידלין - ראש המכון; אורלי הירדני ותא"ל (מיל') אודי דקל - סגני ראש המכון; פיני כהן - ראש חבר הנאמנים הישראלי של המכון, בנו של לואי - דיויד לואי, רמי אונגר, אלפרד אקירוב, מרטין אינדיק, סטנלי פישר - נגיד בנק ישראל לשעבר, רוני חזקיהו - החשב הכללי באוצר, גדי אייזנקוט - הרמטכ"ל היוצא, פנחס בוכריס ועוד.

פרנק לואי, עמוס ידלין ודיויד לואי (צילום: חן גלילי)
פרנק לואי, עמוס ידלין ודיויד לואי (צילום: חן גלילי)

פיני כהן וגדי אייזנקוט
פיני כהן וגדי אייזנקוט

6. במתחם האירועים "שבע" בתל אביב נערך בשני אירוע של המועדון המדעי של מכון ויצמן, בראשות יו״ר המכון - שמשון הראל, מבעלי אמריקה ישראל, והמנכ"לית יעל גורן-וגמן, ובחסות 'קרדיט סוויס'. הערב, בנוכחות מאות מבכירי המשק הישראלי, החל בהרצאה של האסטרו-פיזיקאי פרופ' אבישי גל-ים ממכון ויצמן, תחת הכותרת "מערכת השמש, מערכת הבחירות ומחזור החיים של כוכב". גל-ים סיפר על תחום ההתמחות שלו – "סופר נובות" - כוכבים שמתפוצצים והסביר את הקשר שבין כוכבים שמתפוצצים ליצירת היסודות בטבע. לאחר ארוחת ערב עלה לדבר בפני הבאים העיתונאי בן כספית, מחבר הספר "נתניהו ביוגרפיה". כספית ציין כי לשיטתו ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא האישיות הממגנטת ביותר שהייתה לנו במדינה, ובמהלך הרצאה מרתקת וקולחת עצר בתחנות חייו של נתניהו, הסביר את מניעיו, מגרעותיו ומעלותיו. האזינו: פרופ' דניאל זייפמן - נשיא המכון, מנכ"ל קבוצת אלייד - יגאל שרייבר, סמי וטובה סגול, יצחק ולינדה סגול, עידו ואורנה נחושתן ורבים נוספים.

שמשון הראל ויגאל שרייבר (צילום: אוהד הרכס, מכון ויצמן למדע)
שמשון הראל ויגאל שרייבר (צילום: אוהד הרכס, מכון ויצמן למדע)

טובה וסמי סגול
טובה וסמי סגול

7. חנות ראשונה של 'פרי פיפל' מותג האופנה האמריקאי נפתחה השבוע בקניון רמת אביב. את המותג הביאה ארצה קבוצת 'פוקס' בשליטת הראל ויזל שנכח בהשקה. הגיעו לברך את ויזל ואת סיגל אורן מנכ"לית המותג בארץ ולאחל בהצלחה: ליאורה עופר, אבי לוי, משה רוזנבלום, עדו הר-טוב, חיים ומיכל סקאל ולימור ויזל רעייתו של הראל שחגגה באותו היום את יום הולדתה.

סיגל אורן וליאורה עופר (צילום: שוקה כהן)
סיגל אורן וליאורה עופר (צילום: שוקה כהן)

8. חברי משלחת השפים ידועים מארצות הברית הגיעו לביקור מיוחד בארץ אותו יזם היהודי-אמריקאי, הרב קרליץ ממייסדי פסטיבלי האוכל האמריקאים. ביום רביעי התארחו חברי המשלחת בסיור וטעימת יינות ב"יקב קסטל" שביד השמונה. את הסיור הדריך אלי בן זקן, בעלי היקב, שזכה למחמאות רבות על היינות והסיור המרתק.

אלי בן זקן והרב קרליץ (צילום: יחצ פקסטל)
אלי בן זקן והרב קרליץ (צילום: יחצ פקסטל)

9. גליה דור אירחה בסוף השבו שעבר את פתיחת תערוכת צילומים בשם ״מבט על״, בפטיו של מלון 'לייטהאוס' החדש, מקבוצת מלונות בראון בתל אביב. דור מצלמת באמצעות רחפן תחת הכותרת #הכלזהמלמעלה ומעניקה זוית ראיה ייחודית לנופים שהיא מצלמת ולדרך שבה אנחנו נתפסים בתוכם. התערוכה נוצרה בשיתוף עם יפעת גוריון, המייסדת והאוצרת הראשית של יריד 'צבע טרי', כאשר כל ההכנסות מהמכירות בתערוכה יוקדשו להעצמת אמנים צעירים בפורמט חדש שיושק ביריד 'צבע טרי' הקרוב. בין האורחים שהגיעו: יאיר ואילנה המבורגר, אביב ופרי גלעדי, ליגד רוטלוי ולילך סיגן, בועז שוורץ, רפי גדרון וריקי דרורי ועוד.

רפי גדרון ובועז שוורץ (צילום: אביב חופי)
רפי גדרון ובועז שוורץ (צילום: אביב חופי)

יפעת גוריון וגליה דור
יפעת גוריון וגליה דור

אביב גלעדי ולילך סיגן
אביב גלעדי ולילך סיגן

שיק| בת שבע בובליל

(צילום: אביב חופי)
(צילום: אביב חופי)

בזמן שקפאתם, בת שבע בובליל נערכה כראוי למזג האוויר הצונן השורר כאן מזה זמן, במעיל פרוותי קצר שסודר בפסים כהים מחממים, אורך מושלם המדגיש את מכנסי העור השחורים המגניבים. עם זאת, ההברקה היא ללא ספק מגפוני העקב בגווני כחול-שחור מנצנצים, ששדרגו את מראה נסיכת הקרח הלוהטת.