1. במרכז פרס ביפו נערכה השבוע כתת אמן לילדי בית ספר יהודים וערבים, בהשתתפות יוני פרס, בנו של הנשיא המנוח שמעון פרס ז"ל, ועמרי גליקמן מלהקת התקווה 6.

יוני פרס ועמרי גליקמן (צילום: שרית ארדיטי)
יוני פרס ועמרי גליקמן (צילום: שרית ארדיטי)

2. השחקנית הלן מירן, כוכבת הסרט 'האישה בזהב', התייצבה בניו יורק, לשיחה פרונטאלית מול קהל, עם מי שהיה קונסול ישראל בניו יורק - עדו אהרוני. כזכור מירן גילמה בסרט את דמותה של מירה אלטמן שנלחמה להשיג בחזרה יצירות אומנות שהיו בבעלות משפחתה ונלקחו על ידי הנאצים.


הלן מירן (צילום: גטי)
הלן מירן (צילום: גטי)

3. המועצה הציבורית של ארגון JWRP הפועל להעצמת נשים יהודיות ברחבי העולם, התכנסה בשלישי במגדלי עזריאלי בתל-אביב. הארגון הצליח להביא לישראל תוך פחות מעשור למעלה מ-15,000 נשים יהודיות קרייריסטיות ואמהות לילדים, בסביבות גיל ה-40 לחייהן, ששמעו על מדינת ישראל, אך רובן, מעולם לא ביקרו בה. דיברו העצמה נשית-יהודית: לורי פלטניק מייסדתJWRP , מרים פרץ, ליהיא לפיד, דנה סנדר-מולה מנהלת JWRP , בטי גרינשטיין, סוניה גומס דה-מסקיטה, אורנה הוזמן-בכור, מהרטה ברוך-רון, בת-שבע משה, רחלי פרנקל ועוד.

מרים פרץ, ליהיא לפיד ולורי פלטניק (צילום: נוי אסרף JWRP)
מרים פרץ, ליהיא לפיד ולורי פלטניק (צילום: נוי אסרף JWRP)

4.בביתה של יהודית יובל-רקנאטי - יו"ר קבוצת גנדיר ומי שעומדת בראש עמותת נט"ל, המטפלת בנפגעי טראומה לאומית, נערך בבוקר שישי שעבר אירוע פרידה ממועמד מפלגת 'כחול לבן' לראשות הממשלה בני גנץ, אשר כיהן בשנים האחרונות כיו"ר המועצה הציבורית של נט"ל. החברים קיבלו בברכה את מחליפתו בעמותה - פרופ' רבקה כרמי שסיימה לאחרונה את תפקידה כנשיאת אוניברסיטת באר שבע. באירוע השתתפו חברי האסיפה הכללית של נט"ל, חברי הנהלת העמותה, תורמים ומתנדבים. גנץ דיבר על חשיבותה של העמותה בתוך המציאות המורכבת שבה אנו חיים ועל החיבור המיוחד שהוביל אותו להצטרף לעמותה. שרו עם גנץ את שירו המוכר של אריק איינשטין – "אני ואתה נשנה את העולם": אורלי גל - מנכ"לית נט"ל, שרי אריסון, לילך אשר-טופילסקי, אירית איזקסון, מיקי חיימוביץ' שהיתה חברה במועצה הציבורית בשלוש השנים האחרונות, יעל אלמוג-זכאי, גלעד אלטשולר, מאיר ברון ורבים נוספים. 

5.הפסלת דוריס ארקין, פתחה בסוף השבוע שעבר את תערוכת היחיד החדשה שלה, והראשונה המוצגת במוזיאון הנגב לאמנות בבאר שבע, בניהולה של ד"ר דליה מנור. הדרימו במיוחד לבירת הנגב לרגל הפתיחה החגיגית של התערוכה: בעלה של הפסלת - איש העסקים מורי ארקין, בני משפחה וחברים.

דוריס ומורי ארקין (צילום: רפי דלויה)
דוריס ומורי ארקין (צילום: רפי דלויה)

6. בין 40,000 הרצים שנהנו מחוויית ריצה אורבאנית במסגרת מרתון 'סמסונג' תל-אביב שנערך בסוף השבוע שעבר נצפו: דורון ספיר, אייל מליס, איתן יוחננוף, מנור גינדי ובתו אופק ואסי ויזל.

דורון ספיר (צילום: אביב חופי)
דורון ספיר (צילום: אביב חופי)

אייל מליס
אייל מליס

7. האירוע השנתי של 'לאומי בנקאות פרטית' נערך בשני בערב באולם סמולארש בעיר ללא הפסקה, בנוכחות מנכ"לית הבנק רקפת רוסק-עמינח. התייצבו ונהנו מהופעה של יהודה פוליקר שאירח את ריקי גל: רוני פוקס, עמי פדרמן, אורי יהודאי ורינת ברובינסקי, דוד ומירי עיני, ורד ואילן גרינבוים, הדסה פתאל ומאיר אוזן, ינוש ותלמה בירו, תמיר גילת, אורית בנבנישתי, אבי פזנר, ועוד.

רקפת רוסק-עמינח (צילום: סיון פרג')
רקפת רוסק-עמינח (צילום: סיון פרג')

רוני פוקס ועמי פדרמן (צילום: אביב חופי)
רוני פוקס ועמי פדרמן (צילום: אביב חופי)

אורית בנבנישתי
אורית בנבנישתי

8. בשני בערב נערכה במתחם הסינמה-סיטי שבגלילות, פרמיירה חגיגית לסרט הישראלי-צרפתי - "מילים נרדפות" של הבמאי נדב לפיד. הסרט העוסק בחייל משוחרר העוזב את הארץ ומנסה להשתקע בפריז, זכה בפרס 'דב הזהב' בפסטיבל ברלין. על השטיח האדום צעדו לפיד עם בת זוגו - השחקנית נעמה פרייס, שחקני הסרט הראשיים טום מרסייה - בנו של מעצב השיער מישל מרסייה, והשחקנית הצרפתייה לואיז שבילוט שהגיעה ארצה במיוחד לפרמיירה. להקרנה הגיעו רבים ונכונים מתעשיית הקולנוע בישראל וגם יו"ר סיעת מרצ תמר זנדברג ובן זוגה אורי זכי וח"כ סתיו שפיר שהתקבלו בחום על ידי מפיצי הסרטה- משה אדרי, בעלי "סרטי יונייטד קינג", ולירון אדרי- מנהלת ההפצה של "סרטי יונייטד קינג".

משה אדרי ומישל מרסייה (צילום: רפי דלויה)
משה אדרי ומישל מרסייה (צילום: רפי דלויה)

אורי זכי ותמר זנדברג
אורי זכי ותמר זנדברג

סתיו שפיר ונדב לפיד
סתיו שפיר ונדב לפיד

שיק | לי גרנבאו

(צילום: סיון פרג')
(צילום: סיון פרג')

לי גרבנאו מערבבת יותר מחמישים גוונים של שחור ולבן, בלוק אחד מיוחד שכולל מכנסי עור בגזרת סקיני ומנגד חולצת סטרפלס לבנה בעלת שכבת תחרה ארוכה וקפלי בד משני צידיה. בגזרת האבזור, בחרה במעיל צמר ארוך בצבע קרם עם כפתור כפול שחור ועקבי שפיץ לבנים.