אהרון אהרון | מנכ"ל רשות החדשנות

(צילום: רשות החדשנות)
(צילום: רשות החדשנות)

"המהלך החדשני שאני הכי גאה בו השנה, הן התכניות החדשות שהכנו על מנת להתמודד עם המחסור המתמשך בכוח אדם מיומן בתעשיית ההיי-טק. במהלך השנה השקנו מגוון תכניות כדי לפתור את הבעיה הכואבת הזו, בין היתר באמצעות שילוב נשים, חרדים וערבים בתעשיית ההיי-טק הישראלית, וכן בהכשרת אקדמאים למשרות היי-טק. זכיתי השנה, יחד עם הצוות המעולה של רשות החדשנות, להוביל תוכניות ומהלכים חדשים כגון השקת התכנית הייעודית לנשים יזמיות, והתכנית שלנו להכשרת אקדמאים לתפקידי מפתחים בהיי-טק, אשר צפויות להוסיף לשוק ההיי-טק אלפי מפתחי תוכנה".


רויטל בן שחר | מנהלת השיווק והחדשנות של "מלח הארץ"

(צילום: אלן צפלסקי)
(צילום: אלן צפלסקי)


"הובלתי מהלך יחיד מסוגו למודעות ולהגנה על עופות המים החיים ומקננים בבריכות המלח. בריכות ייצור המלח הן מקום הקינון העיקרי ולעתים הבלעדי בישראל, שבו מצליחים עופות מים רבים להתרבות. "מלח הארץ" משלבת תעשייה ושמירה על הטבע ועופות המים באמצעות בניית איי קינון מלאכותיים שהקימה החברה בלב בריכות המלח. במסגרת זו אנו מפעילים מצלמות מעקב ונוקטים פעולות להגנה מפני טורפים במטרה לספק לעופות המים אזורי קינון מוגנים ובכך לסייע בשימור ובגידול אוכלוסייה זו שחלקה הייתה בסכנת הכחדה. עובדי החברה וחברי ההנהלה התגייסו למהלך וההנהלה הקצתה משאבים רבים לטובת הפרויקט. במהלך זה אנו מממשים את חזון החברה לתעשייה מקיימת לצד שמירה על הטבע. נפלה בחלקינו הזכות לשכן בבריכות המלח מגוון יוצא דופן של עופות מים ולהעניק להם סביבה מוגנת המאפשרת להם להתרבות. בחרנו להשקיע גם בקידום המהלך מול הציבור הרחב, ועל גבי מוצרי החברה, ובכך לתרום להגברת המודעות לשמירה על עופות המים".

קרן וייזמן | סמנכ"לית שיווק וחדשנות בחברת סיבוס סודקסו

(צילום: סטודיו דני גולן)
(צילום: סטודיו דני גולן)

"לקראת יום המתיחות באחד באפריל, יצאנו בהודעה על השקת אפליקציה חדשה שנקראת Cibus Tummy sensor- האפליקציה שמזהה מה אנשים רוצים לאכול לפי קרקורי הקיבה שלהם. כל שנדרש הוא לשפשף את מכשיר הטלפון 4 פעמים על הבטן, האפליקציה מפענחת את קרקורי הבטן ומציגה את המנה המומלצת. הסרט, שהופץ ברשתות החברתיות, הפך לויראלי וזכה ל: 250,000 צפיות, 2,500 תגובות, 4,000 לייקים ויותר מ- 200 שיתופים וכל זאת בתוך 24 שעות! מיותר לציין שהאפליקציה לא באמת קיימת, אבל על הדרך יצרנו מודעות לאפליקציה האמיתית שלנו, הגדלנו את כמות השימושים ב- 1,000, והורדות האפליקציה גדלו ב- 110%! לא רע למהלך שכל מטרתו הייתה לגרום למשתמשים שלנו קצת לחייך".


פטר ניקוארה | סמנכ"ל פיתוח חדשנות בחברת רב בריח

(צילום אייל טואג)
(צילום אייל טואג)

"בפן הטכנולוגי, אחד ההישגים המשמעותיים ביותר עבורי בתפקיד זה, היה השקת מנעול ה- LockAPP”", המבוסס על טכנולוגיה בלעדית ומתקדמת שהיווה בשורה עבור הצרכן ושינה את הפנים של תחום זה בישראל. מדובר בצילינדר אלקטרו-מכני שמתבסס על טכנולוגיה שפותחה במשך שנים רבות, המאפשרת לפתוח ולנעול את דלת הכניסה באופן פשוט, בטוח ויעיל, באמצעות טביעת אצבע , קודן, או אפליקציה בלבד, וללא כל צורך במפתח.

החשיבה שעמדה מאחורי פיתוח המוצר הייתה להוביל מהפכה בשוק הנעילה ולהתקדם למערכות טכנולוגיות בטוחות שייגרמו לכולנו לנטוש את המפתחות "המיושנים". לאחר שנתיים שהמוצר נמצא בשוק, אנו יכולים לבחון את המטרות שהצבנו לנו והאם הצלחנו לעמוד ביעדים. נכון להיום יש אלפי לקוחות ששכחו מהמפתח שלהם, ומרגישים חופשיים ובאותו זמן בטוחים, כשהם משתמשים באפליקציה או בטביעת האצבע על מנת לפתוח את הדלת".


יואב צוקר | מנהל החדשנות בחברת "נטורל אינטליג'נס"

(צילום: גאיה צוקר)
(צילום: גאיה צוקר)

"כחברה, אנו, ב"נטורל אינטליג'נס", מנסים לקדם חדשנות בדרכים רבות. מכיוון שאנו מאמינים שחדשנות צריכה להגיע מהעובדים וכחלק מתרבות ארגונית של חברה. אחת הפעילויות שקיימנו זה 'האקתון חברה' שבמסגרתו הושבתה פעילות החברה כליל למשך יומיים, במטרה לאפשר לכל העובדים להשתתף ולעבוד באופן מפוקס אך ורק על הרעיונות שלהם. יש לנו אתגרים יומיומיים בכל מיני תחומים (לא רק טכנולוגיים) ורצינו לתת הזדמנות לכל אחד מן העובדים ליזום, ליצור ולהשפיע על תהליכים. ההיענות הייתה מרשימה. כ-95% מתוך 300 עובדי החברה השתתפו - החל מאנשי כוח אדם, דרך מחלקה כלכלית, משפטית, אנשי מכירות ועד למתכנתים – כולם!

אנשים שלא עובדים יחד על בסיס יומי ולעתים גם לא הכירו אחד את השני, שילבו כוחות ועבדו בצוותא על קידום רעיונות משותפים, וכך גם נוצרו קשרים חזקים וקרובים – שזה ערך מוסף של הפעילות. ההאקתון היה מוצלח בצורה יוצאת דופן כאשר עשרות צוותים עבדו במקביל על רעיונות, וחלק לא קטן מהם כבר נכנס לתכניות העבודה וזכו לקבל משאבי פיתוח לשנה הקרובה".