ציפי עוזר ערמון | מנכ"לית לומניס

צילום: שלמה שוהם
צילום: שלמה שוהם

"אנחנו אומה שאין לה אוצרות טבע, שלווה, או דיור בשכונה רגועה. כדי להצליח, ישראל פיתחה לעצמה את איבר ה"אין ברירה", ו"עם זה צריך לנצח!".

התחושה היא שעם הגב אל הקיר - היצירתיות, היוזמה, החשיבה מחוץ לקופסה ובעיקר הנחישות, הם מנוף מכפיל כוח, במקום כל מה שאין לנו. ה-DNA הגלותי שגרם לנו, בכל דור ודור, להיות טובים יותר מסביבתנו, בשילוב עם "מדינה קטנה ומוקפת אויבים" הוא האקס-פקטור שמוציא מאיתנו פתרונות ויכולות לאתגרים שבמקומות אחרים היו מרפי ידיים. יצרנו פה מדינה שועטת קדימה ופורצת דרך במגוון רחב של תחומים ומשפיעה על מיליוני אנשים ברחבי העולם, בהחלט גאווה ישראלית!"



שרון אלון | מנכ״ל קבוצת המלונות 'קראון פלזה' בישראל

צילום: תמר מצפי
צילום: תמר מצפי

"החוזקה הגדולה של מדינת ישראל היא היצירתיות והיזמות. חולמים ועושים, יחד או לבד, מזיזים או זזים. היזמות מולידה יצירה, חדשנות, התפתחות והתרחבות מתמדת. זה הכוח שמניע אותנו והופך את ישראל למדינה עם עוצמה ועצמאות. הגורל שלנו הישראלים משותף ותלוי האחד בשני ומייצר אחריות הדדית. כוחנו באחדותנו. היזמות לצד ערבות הדדית - זוהי גדולתו של עם ישראל".

ערן וולף | מנכ"ל 'מימון ישיר'

צילום: תמי פאר
צילום: תמי פאר

החוזקה הגדולה ביותר של מדינת ישראל היא האופי פורץ הגבולות של תושביה. בהיותנו, לאורך ההיסטוריה, מיעוט, ובדרך כלל מיעוט נרדף, פיתחנו מוטיבציה טבעית להצלחה גם בתנאים קשים של חוסר ודאות וחוסר בטחון, וחשיבה מקורית פורצת גבולות. הרגשת חוסר הודאות וחוסר הביטחון מלווה אותנו גם ברוב שנות המדינה. דווקא אווירה של שובע ושפע, מאיימת לשבש את היתרון הזה וקובעי המדיניות חייבים לעודד את היצירתיות הטבעית בדרכים חדשות.

ניר גלילי | מנכ"ל סונול

צילום: תום מרשק
צילום: תום מרשק

החוזקה הגדולה של מדינת ישראל נמצאת באנשים החיים בה. האופי הישראלי המיוחד הוא אופי של יזמים שלא מקבלים את המצב הקיים כמובן מאליו ותמיד שואפים לטוב יותר. כור ההיתוך של השירות הצבאי מהווה משקל משמעותי בעיצוב האופי היזמי, יחד עם ערך החברות ואחוות הלוחמים אשר נוצרת בצבא, ואין לזה אח ורע בכל העולם.





דניאל בירנבאום | מנכ"ל סודהסטרים

צילום: איה בן עזרי
צילום: איה בן עזרי

"כיפה וברזל: החוזקה הייחודית של מדינתנו טמון במצפן המוסרי שמקורו בתורת ישראל, הקוד האתי המנחה את העולם כולו. מאידך, הברזל — עוצמת העם והצבא והעמידה יחד כמקשה אחת, במיוחד בעת צרה. אין עוד מדינה כזו בעולם. השילוב של כיפה וברזל, מזכה אותנו בהזדמנות לעשות צעד, יד אחת עם המגזרים השונים במדינתנו, ולהיות ״רודף שלום״ כמו אהרון הכהן. ואת השלום נתחיל כאן בבית, בתוכינו, וכך גם עם שכנינו. רוחנו איתנה וכוחנו עז. זה הזמן. יד ביד צועדים קדימה בכיפה ובברזל".





ענבל לביא | מנכ"לית קבוצת וובפאלס

צילום: ליאור קסון
צילום: ליאור קסון

"ההון האנושי האיכותי והמגוון הוא החוזקה הגדולה ביותר של ישראל Diversity – או בעברית מגוון – מאפיין מאוד את החברה הישראלית. למרות שמדברים רבות על השבטיות של החברה, אני רואה בה מקור כח. בחברה הישראלית יש מקום למגוון דעות וכך נוצר כר פורה לחשיבה יצירתית ומכאן להישגים בקנה מידה בינלאומי. היצירתיות הזאת באה לידי ביטוי במגוון תחומים בהם ישראל מצטיינת – טכנולוגיה, מדע ויצירה הם רק חלק מהם. אנחנו מגיעים מרקעים שונים, מתפיסות עולם שונות, וזה מה שמאפשר לנו לקיים שיח פורה ומקדם.

אם נשים לרגע את הציניות בצד, וניווכח איך למרות השוני הגדול בחברה הישראלית, אנו יודעים להתגייס לטובת רעיון ואפילו אינדיבידואל כשצריך, הלכידות תהיה טבעית וכאן גם תבוא לידי ביטוי העוצמה שלנו. הערבות ההדדית וההון האנושי המשובח שלנו, מוכיחים שוב ושוב, שהשבטים השונים מרכיבים יחד שלם העולה על סך חלקיו ומייצגים את הרוח הישראלית".





אמיר חייק | יו"ר תאגיד המיחזור אל''ה

צילום: סמר כפרי
צילום: סמר כפרי

מדינת ישראל שואבת את כוחה בכל המישורים מהיציבות והחוזקה של כלכלתה.כלכלת ישראל, ככל שתמשיך לצמוח תוכל לתמוך בביטחון, בבריאות, בחינוך וברווחה. לכן אנחנו חייבים להמשיך ולהצמיח כאן כלכלה יציבה לאורך זמן. יום הולדת שמח מדינה יקרה שלנו.


רונית רפאל | אשת עסקים ובעלת רשת "רונית רפאל מדע היופי" ומותג הטיפוח הבינלאומי L RAPHAEL GENEVE

צילום: אבי הראל
צילום: אבי הראל

"החוזקה הגדולה ביותר של מדינת ישראל היא אנשיה.יש כמה תכונות אופי שייחודיות לישראלים שהופכות אותנו למיוחדים ובלתי מנוצחים:

יצירתיות וחדשנות פורצת דרך וגבולות - ישראלים חושבים אחרת, חושבים בצורה ייחודית ומקורית ובשל כך אחראים למגוון רחב של המצאות חדשניות ופיתוחים פורצי דרך (החל מדיסק און קי ועד עגבניות שרי) מדובר בגאווה ישראלית גדולה! התמדה וסקרנות - תכונות אלה הנן חלק ממנועי הצמיחה, ההתפתחות וההצלחה שלנו כעם וכמדינה. תכונות שמלוות אותנו משחר ההיסטוריה, מבדלות אותנו כעם ואפשרו לנו להגיע בהצלחה למעמדנו היום כמדינה.

נדב ארנס | מנכ"ל יקבי כרמל

צילום: שוקה כהן
צילום: שוקה כהן

כידוע לישראל יש הרבה במה להתגאות, אבל כמנכ"ל של יקב ישראלי וכבן למשפחת כורמים, אני שמח לברך על כוחה ועוצמתה של ישראל ביכולת ובאיכות של ענף החקלאות שלה. מאז היווסדה של המדינה לפני 71 שנים, ענף החקלאות מתמודד עם האתגרים לשיפור איכות מתמיד ולהגדלת התנובה באמצעות שיפורים טכנולוגיים כגון אקלום והשבחת זנים, מערכות השקיה, הדברה ביולוגית ועוד. החקלאות הישראלית מפריחה את השממה ומספקת את צרכי המזון הטרי בישראל, יינות משובחים ותוצרות חקלאיות לתפארת מדינת ישראל".