שגריר אוסטרליה בישראל, כריס קנון, אירח בחמישי ביפו, מסיבה חגיגית, במסגרתה הופיעה לראשונה בישראל הזמרת קייט מילר שתייצג את אוסטרליה בתחרות האירוויזיון שתיערך השבוע. בין מאות הנוכחים ניתן היה למצוא גם את שגרירי קפריסין, סרי לנקה, תאילנד, הפיליפינים ונפאל המוצבים בישראל, ואת מנכ״ל טבע קאר שולץ, לפני פרוץ המשבר האחרון בחברה.

רצים למען המלאכיות

בשבת בבוקר הוזנק המרוץ השנתי של עמותת "מלאכיות הדממה" לטיפול בתסמונת רט. זו השנה ה-11 שבה נערך המרוץ, והפעם נפגשו הרצים באווירה אופטימית במיוחד לאור תחילתו של ניסוי קליני ראשון מסוגו, בדרך למציאת תרופה לתסמונת. בעמותה מחזיקים אצבעות, לאחר שנים של המתנה, שהניסוי יצליח לאחר שהטיפול הניסיוני הוכח כאפקטיבי בתנאי מעבדה. נפגשו בחולצות סגולות להעלאת המודעות למאבק בתסמונת הנדירה המופיעה אך ורק בילדות: מייסדי העמותה לתסמונת רט - עו"ד שמוליק ולילית זיסמן ובתם הדר הלוקה בתסמונת, ח"כ מיקי חיימוביץ',שחקן העבר האגדי של מכבי תל אביב - מיקי ברקוביץ', והג'ודוקא בדימוס יעל ארד - זוכת מדלייה אולימפית.


לילית זוסמן, מיקי ברקוביץ', שמוליק זוסמן, הדר זוסמן ויעל ארד (צילום: אילנית אלנבוגן)
לילית זוסמן, מיקי ברקוביץ', שמוליק זוסמן, הדר זוסמן ויעל ארד (צילום: אילנית אלנבוגן)

מלצר חוזרת ללשכת רוה"מ

67 שנים חלפו מאז עזבה סרן (מיל.) שרה מלצר את לשכת ראש הממשלה בקריה (אז "שרונה") בתל אביב. מלצר, כיום בת 90, שימשה כראש הלשכה של הרמטכ"ל דאז יגאל ידין, ולאחר מכן, כמזכירה הצבאית של דוד בן-גוריון. לקראת יום העצמאות הוזמנה מלצר יחד עם בנה, אל"מ (מיל.) ארז מלצר – המשמש כיום כיו"ר דירקטוריון ביה"ח 'הדסה', לבניין המשוחזר ששימש את ראשי הממשלה של ישראל במשך שנים רבות. מלצר סיפרה לנוכחים כיצד פעלה למען הקמת מערך ההתנדבות בצה"ל והשרות הלאומי, ועל הימים בהם שימשה כיו"ר המרכז לשירותי התנדבות במשרד רוה"מ. על שלל הישגיה ופעולותיה במהלך השנים בתחומי התעשייה וההתנדבות זכתה מלצר לפני כשנתיים בפרס מפעל חיים של ה- IWF – ארגון נשים מנהיגות עולמי.

שרה מלצר וארז מלצר (צילום פרטי)
שרה מלצר וארז מלצר (צילום פרטי)

הוקרה מדוד בן גוריון (צילום: אלבום פרטי)
הוקרה מדוד בן גוריון (צילום: אלבום פרטי)


אליאש אליפות

שי אליאש, מבעלי משרד היח"צ אייזנברג-אליאש, העלה בשישי פוסט נרגש לפייסבוק: "יששש!!! לאחר 40 שנות כדורגל בכל הגילאים, הליגות והרמות, זכיתי היום באליפות הראשונה שלי כמאמן קבוצת העוגן, בליגה האזורית של עמק חפר. נכון, זה לא הצ'פיונס ליג וגם לא ליגה מקצוענית, אבל מי שמכיר אותי יודע שכל עוד אני מסוגל לאמן או לשחק בכל ענף ספורט, אני שואף לנצח. זה אצלי בדם, ולשמחתי זכיתי לאמן קבוצה של גברים אחד אחד, כולם שחקני עבר בגילאים שונים, שבכל יום שישי ויתרו על זמן איכות בבית או מנוחה ובאו לשחק אחד בשביל השני, ויחד יצרו קבוצה מדהימה מקצועית וחברתית. זו הייתה זכות גדולה עבורי ואתגר גדול ולשמחתי הם עשו זאת. אוהב אתכם וגאה בכם שחקנים שלי. עשיתם את זה. אלופים". החברים הרבים פרגנו לאליאש על הזכייה באליפות.

שי אליאש  (צילום מתוך פייסבוק)
שי אליאש (צילום מתוך פייסבוק)

מור בשטח

אבי מאור וחנן מור בעלי קבוצת הנדל"ן MORE , אירחו אירוע מיוחד למשקיעים משוק ההון הישראלי, שבו נטלו חלק כ- 50 נציגים של קרנות גידור ובתי השקעות. המוזמנים סיירו בפרויקטים של הקבוצה: אור-ים - בסמוך לקיסריה, וקניון MORE בחריש. המארחים הודו לצוות הקבוצה ובכלל זה לאילן מוליאן סמנכ"ל הכספים, ולעופר שביט סמנכ"ל נכסים מניבים, המלווים את הפרויקטים השונים.

עופר שביט, חנן מור ואבי מאור (צילום: אייל טואג)
עופר שביט, חנן מור ואבי מאור (צילום: אייל טואג)

יתום עם הפנים קדימה

הכנס השנתי של עמותת ע.ד.י, עמותת הורים לילדים חולים בניוון שרירים דושן, נערך לאחרונה במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בהשתתפות בכירים בעולם הרפואה ומשפחות החולים. נשיא העמותה דני יתום ויו"ר העמותה ייאל אלחנני בחרו לערוך את הכנס השנה תחת הנושא "עם הפנים קדימה" ובמהלך הכנס עלו להרצאות חוקרים ונציגים בכירים של חברות התרופות שסיפרו על הפיתוחים האחרונים בניסיון למצוא תרופה למחלה. עוד נכחו:

מנכ"לית העמותה הילה קרופסקי, נציג חברת פייזר העולמית ד"ר דמיאן סימונאו, ראש החטיבה למחלות נדירות בחברת סרפטה ד"ר מדליין בילטר , פרופ' אריק הופמן, מנכ"ל מרכז המחקר למחלות שריר וושינגטון, פרופ' יורם נבו מנהל המכון הנוירולוגי בבי"ח שניידר, ד"ר טליה דור וולדמן מבי"ח הדסה, ד"ר אמיר דורי מבי"ח שיבא ועוד.

דני יתום, ייאל אלחנני, הילה קרופסקי ודמיאן סימונאו (צילום: יעל צור)
דני יתום, ייאל אלחנני, הילה קרופסקי ודמיאן סימונאו (צילום: יעל צור)

שבן בדרך לאלמא

במסעדת 'קפיטריה' של השף יונתן רושפלד בתל אביב, נערך לאחרונה אירוע להשקת פסטיבל מג'סטה, אשר יתקיים בין התאריכים 12-15 ביוני באלמא - מלון ומרכז אמנויות בזכרון יעקב. במהלך ימי הפסטיבל, שנערך זו השנה השנייה, יהפוך המלון למרכז מוזיקה, מחול, אמנות וקולינריה. הפסטיבל, בניהולו האמנותי של המוזיקאי שלומי שבן, יערך למשך ארבעה ימים ולילות ויכלול עשרות מופעים. נכנסו לאווירה עם שבן: שמעון קיפניס - מנכ"ל אלמא, אליאור אלשטיין מחברי הנהלת המלון, נועם בן זאב המנהל האומנתי של אלמא ועוד.

שמעון קיפניס , שלומי שבן, אליאור אלשטיין ונועם בן זאב (צילום: אביב חופי)
שמעון קיפניס , שלומי שבן, אליאור אלשטיין ונועם בן זאב (צילום: אביב חופי)