המעז מנצח | אורי לופט, מנכ"ל מילובר

(צילום: אושרי כהן הפקות)
(צילום: אושרי כהן הפקות)

"אני מאמין בניהול מוטה יזמות ופיתוח עסקי. כשארגון מנוהל תחת פיתוח מתמיד התוצאה היא התחדשות וצמיחה עסקית, בד בבד עם עליה במדדי שביעות הרצון של הלקוחות ושל העובדים. התרבות הארגונית ב'מילובר' מקדמת בחינה מחודשת של כלל הפרמטרים החיצוניים והפנימיים לחברה, מה שמביא לצמיחה ולעמידה במטרות החברה. מחקרים מראים שהנטייה הטבעית של בני האדם, וזה נכון גם לחברות רבות בתעשייה המסורתית, היא להירתע משינויים ומהסיכונים הטמונים בקבלת החלטות שמפרות את הסטטוס קוו. ההתנהלות שלי הפוכה, ולכן אני מפעיל תכניות פנים וחוץ ארגוניות שנועדו לתמוך בהשרשת הגישה היזמית ומתן רוח גב למעזים להציע גישה שונה - התוצאה היא עליה מתמדת בביצועי החברה".




המנהל כמנהיג | אביבית וייצמן מנכ"לית ברקליס השקעות

(צילום:מורן גז)
(צילום:מורן גז)

"לאורך השנים כשאיישתי תפקידים ניהוליים הבנתי את הדמיון הרב בין מנהיג למנהל. מעבר לאחריות המוטלת על המנהל מעצם קבלת ההחלטות החשובות, העובדים מצפים מהמנהל להנהיג אותם. אני תופסת עצמי כמנהיגה עם ראייה ארוכת טווח שמובילה ערכים של מקצועיות לצד אנושיות. חשוב לי להוביל אנשים לעבר חזון ויעדים תוך פיתרון משברים והפקת לקחים מהמכשולים שבדרך.

כדי לזכות באמון הצוות חשוב לי להיות ראשונת ה"מחנה" ותמיד לשמש דוגמא אישית - לדרוש מהם מה שאני דורשת מעצמי. אני מקפידה לטפח את ההון האנושי ומאמינה כי הוא ליבת העסק ובזכות שיתוף פעולה ושותפות ניתן יהיה להגיע להישגים. הקווים המנחים אותי כמנהלת הם :מעורבות קהילתית, יצירתיות, חשיבה מחוץ לקופסא, הכרה ולימוד מתמיד של הסביבה התחרותית והכי חשוב ההתמדה. אין קיצורי דרך, אין פשרות, וישנה חתירה מתמדת למצוינות אישית ועסקית".

סולם ריכטר | אנדרס ריכטר, מנכ"ל פריוריטי סופטוור

(צילום: עמרי מירון)
(צילום: עמרי מירון)

"תורת הניהול שלי מושתתת על ארבע דיברות: בראש ובראשונה חשוב לשמור על מיקוד ונחישות - התמקדות במטרה היא קריטית על מנת להגיע למטרות ולהצלחות, ומדרבנת גם ברגעים קשים. הדיבר השני, נוגע לצורך המתמיד לשמור על איזון: מתי הזמן לדרוש מאמצים אינטנסיביים ומתי זמן להרפות (ממש כמו בריצה), מתי להעצים את העובדים ומתי להתערב ולקחת אחריות אישית, כך גם בעת קבלת החלטות בנושאים בהם קיימים רצונות ואינטרסים מנוגדים בתוך הארגון. הדיבר השלישי, לא לפחד לחלום רחוק. את החלומות הגדולים יש להפוך לתכניות ברות ביצוע בפרקי זמן קצובים, ואותם לבקר. הדיבר הרביעי בסולם ריכטר והמשמעותי ביותר, נוגע להכרת השטח - כדי להגיע ל'קו הגמר' ולנצח במרוץ, 'רצים' חייבים להכיר את עצמם ואת תוואי השטח. בהתאמה, כדי להצליח, מנהל צריך 'להרגיש' את הארגון ואת עובדיו. להסתובב בין הצוותים, לראות, להראות ולהוות דוגמא אישית".

בשם האב | עופרה רייף-שמלצר, מבעלי ספא 'שבע אורבן'

(צילום: פזית עוז)
(צילום: פזית עוז)

"גדלתי בבית שבו אבי - שלמה שמלצר ז"ל, היווה עבורי דוגמא ומופת כיצד צריך לנהוג מנהל דגול שהוא קודם כל בן אדם. לאחר מותו, אימי – עתליה, הפכה לנשיאת קבוצת 'שלמה' והמשיכה את תורת הניהול שלו ואת דרכו. בחודשים האחרונים החלטתי להקים עם שותפיי עסק חדש, ואני משתדלת ליישם את כל מה שראיתי וספגתי מהוריי במהלך השנים. להקים ולהוביל עסק מבחינתי זו קודם כל קבלת החלטות ויישומן. החל משלב החלום והחזון ועד השלב האחרון במסגרת התפעול. לראשונה בחיי אני משמשת בתפקיד ניהולי הדורש ממני להיות מעורבת בכל הפרטים, לבחור ולהוביל את אנשי המקצוע, להוות דוגמא, ולנהל את העסק באכפתיות הן ללקוחות ובוודאי ובוודאי לאנשים שעובדים לצדי".




אווירה חיה | תומי שנפלד, מנכ"ל GROO

(צילום: סיון פרג')
(צילום: סיון פרג')

"אני מאמין שתוצאות צריכות להיות משוקפות באופן מיידי ומלא. לכן, בדומה לחדר מסחר בבורסה, בכניסה למשרדים שלנו מוצגת על מסך רמת ה'טראפיק' של האתר, כך שכל עובד יודע מה האימפקט של עבודתו, ובכל שעה נשלח אימייל עם סך ההכנסות היומי שמהווה ברומטר למצב הרוח בחברה. אני פועל לפי עיקרון של גמילה מ"קלוריות ריקות" ומאמין בהתמקדות במהלכים שיכולים לעשות אימפקט משמעותי. אם תכנית פעולה היא רק "נחמדה", - לרב לא נוציא אותה לפועל. עקרון נוסף שאני נוהג לפיו הוא Work & Play- האווירה החיה במשרדים מפתיעה מבקרים אצלנו. אנחנו מגייסים עובדים אנרגטיים וזה מדבק, ומחפשים אנשים ששעות הפנאי שלהם עשירות. לדעתי עובד ששקוע רק בעבודה לא יבין מה המשתמשים של GROO מחפשים בחיים".