1. ערבות הדדית 

החוקר הבכיר בבית הספר להנדסה ומדעי המחשב באוניברסיטה העברית ומייסד חברת 'מובילאיי', פרופ' אמנון שעשוע, תרם חצי מיליון שקלים לקרן מיוחדת שמטרתה לאפשר לסטודנטים ללא עורף כלכלי, לסיים את שנת הלימודים האקדמית. הקרן המיוחדת הוקמה על ידי האוניברסיטה העברית בצל החשש המשמעותי שסטודנטים רבים ייאלצו להשהות או להפסיק את לימודיהם, בשל קשיים כלכליים שאליהם נקלעו כתוצאה ממגפת הקורונה. פרופ' שעשוע הסביר: "אני ממשיך ללמד ולחקור בבית הספר למדעי המחשב והמגע שלי עם הסטודנטים, גם בעת זו, קרוב וחזק. אני חש מקרוב את השפעת משבר הקורונה על הסטודנטים והחוקרים הצעירים. לכן חשוב היה להירתם למאמץ". גם חברי הנהלת האוניברסיטה העברית, ובכללם נשיא האוניברסיטה - פרופ' אשר כהן; רקטור האוניברסיטה - פרופ' ברק מדינה וכל סגני הנשיא, החליטו לתרום עשרה אחוזים משכרם למען הקרן המיוחדת. כעת מנסים באוניברסיטה להגדיל את הקרן באמצעות תרומות מחברי הועד המנהל, ותורמים גדולים מישראל ומהעולם. כך - מייסד קרן 'ויולה' ויו"ר הועד המנהל של האוניברסיטה - איש העסקים הראל בית-און, הרים תרומה נדיבה לקרן, ואליו הצטרפו חברים נוספים הנמנים על הוועד המנהל.

הראל בית און, אמנון שעשוע ואשר כהן  (צילום: ברונו שרביט)
הראל בית און, אמנון שעשוע ואשר כהן (צילום: ברונו שרביט)

חברת 'מיקרוסופט' בישראל החליטה לתרום ציוד לצוותים רפואיים בשווי של מיליון שקלים. החברה תרמה 300 מחשבים, מצלמות רשת, ואוזניות לשימושם של הצוותים הרפואיים, בבתי חולים שחלקם הגדול בפריפריה. המחשבים והציוד הנלווה יאפשרו לרופאים להעניק טיפול רפואי מרחוק לחולי קורונה. בנוסף, החברה רכשה 25 מכשירי עירוי אוטומטיים - IVAC בשווי של מאה אלף שקלים עבור בית חולים נצרת- אי.מ.מ.ס,. IVAC הינו מכשיר אשר מתחבר לעירוי, דרכו ניתן לקבל נוזלים ותרופות. והוא משמש לטיפול בחולים מונשמים. 

במפעל 'כתר' בכרמיאל, המייצר בשגרה ריהוט ופתרונות אחסון, פיתחו בעזרת יועצים רפואיים, מסכות מיגון מפלסטיק, לשימוש צוותים רפואיים, במטרה לתת מענה חדשני ומיידי, לצורך למגן אותם מפני הידבקות בנגיף. 

'כתר ישראל',  בראשות המנכ"לים המשותפים אודי שגיא ויפתח סחר, תרמה 10,000 מסיכות שייצרה למד"א ישראל ולבתי החולים:  העמק, פדה-פוריה, זיו, המרכז הרפואי לגליל בנהריה ומאיר בכפ"ס . 

בנוסף, הפיתוח הישראלי הועבר למפעלי כתר ברחבי העולם.

אודי שגיא (צילום: כתר ישראל)
אודי שגיא (צילום: כתר ישראל)

עמותת 'מחשבה טובה' הפועלת מזה 15 שנים לצמצום הפערים החברתיים בישראל על ידי הנגשת טכנולוגיה, נקטה בשורה של פעולות לסייע בהתמודדות עם נגיף הקורונה. 

העמותה יזמה את פרויקט "יחד בבידוד" - אתר ללמידה מרחוק עבור אזרחים ותיקים; השמישה ותרמה מחשבים, וכן סייעה בהדפסת מסכות לצוותים רפואיים במזרח ירושלים באמצעות מדפסות תלת-מימד.

2. משנים מוד ברשת 

דניאל בירנבאום יו"ר סודהסטרים קורא בפייסבוק לשחרור עם ישראל: 

"חברים, ‏מספרים לנו שאנחנו במלחמה. אז אני ידעתי כבר מלחמה. שירתי שש שנים כקצין בתקופת מלחמת לבנון הארורה. ירו עלי. פחדתי פחד מוות. איבדתי חברים. אני יודע מה זה מלחמה. זאת לא מלחמה. זו תרמית. זה קמפיין בחירות. אנחנו חיים היום בתוך הקונספירציה החמורה ביותר בתולדות מדינת ישראל. ואני מאמין שמי שעיניו בראשו, גם יודע את זה.

הרי לא צריך להיות אפידמיולוג כדי לדעת כיום שהמחלה הזאת מסוכנת, מסוכנת מאד, לקשישים ו״קבוצות סיכון״. אז מדוע כל המשק בסגר? מדוע כל הברברת הזו על ״יציאה מבוקרת״? מדוע שני מיליון ילדים בבית? הרי זה אבסורד. מיליון משפחות מובטלות ואלפי בתי עסק קטנים מוכים כל כך חזק שסכנת אבדון מרחפת עליהם. בשביל מה? בשביל מי?

האם ההיסטריה איבדה עלינו את הדעת? האם יתכן ששיקולים זרים מעורבבים כאן בניהול ה״מלחמה״, אולי אפילו מבלי דעת? האם יש מי שנהנה מההיסטריה הזאת כמו גם מניהול תכנית ״היציאה המבוקרת״ לאט לאט מהמשבר. האם יש מי שנחוש כל כך להיות בתפקיד של מי שיצילינו מצרה, מי שיובילינו בחציית הים אל הארץ המובטחת? האם יש כאן מי שרוצה שנאמין כולנו ונרגיש שבלעדיו אנחנו אבודים? מעניין שגם ידידנו ההזוי מעבר לים, אשר גם הוא בתקופת בחירות, ממצה את ה״מלחמה״ הזו עד תום ומשחק היטב ערב ערב מול מצלמות הטלוויזיה כגנרל רב זכויות וכמושיע הלאומי. מלחמה שבאה בדיוק בזמן.

אז, חברים, בואו נפסיק להיות מטומטמים ונפקח עיניים. זה הזמן לדרוש פתיחה מלאה ומיידית של המשק כולו - כולל בתי ספר, מספרות, מסעדות, חנויות, בתי קולנוע, חופי הרחצה. הכל. ובלבד שקשישים ומי שנמצאים בקבוצת סיכון ימשיכו בבידוד מחמיר (מחמיר מאד!) והם אלו שהמדינה תצטרך לפצות וגם תצליח לפצות משום שהקופה לא תתרוקן כולה. לפעמים הדברים יותר פשוטים ממה שהם נראים.

לא מאוחר מדי להציל את המשק ולחסוך למליון משפחות מצוקת אבטלה וחרפת רעב. ולא מאוחר מדי לשחרר מיליוני ילדים מהבית וממסך הטלוויזיה אל ספסל הלימודים, אל חופי הים ואל פריחת האביב המדהימה שכולנו מפספסים.

אז אני קורא לממשלת ישראל לשחרר את עם ישראל כבר היום, לחיות חיים מלאים של שגשוג והגשמה של אהבת חינם, של בניית מדינה מפוארת המכבדת אדם באשר הוא. והגיע הזמן וגם ההזדמנות לקדם סופסוף שלום לא רק בתוך הבית אלא גם שלום עם שכנינו שרוצים בכך. ורוצים הם לא פחות מאיתנו. די במלחמות סרק".

דניאל בירנבאום (צילום: אסף לוי)
דניאל בירנבאום (צילום: אסף לוי)

עם מי יש לך עסק

שם העסק: 

Michele Berdugo Design

בעל העסק:

מישל ברדוגו

על העסק בקצרה: 

מישל ברדוגו דיזיין, עוסק בעיצוב ותכנון אירועים עסקיים ופרטיים, עיצוב תערוכות וכנסים בינלאומיים.

אני בתחום האירועים למעלה מעשור ולפני ארבע שנים החלטתי להתמקד בתחום העיצוב.

תשוקה ואומנות, מובילות את העיצובים שלי, ולכן רוב הלקוחות פונים אלי משום שהם מחפשים עיצובים ותכנים מקוריים ובאווירה אחרת.

אני מתמקדת ביצירת עיצוב ותוכן "קסטום מייד", ולא אחזור פעמיים על אותו רעיון, זאת החותמת שלנו.

הרצון להעניק ללקוחות שלי את הכי טוב והאומץ להציע עיצובים נועזים, ללא ספק תורמים לזה שאני שותפה ביצירת אירועים מעניינים משמעותיים וחווייתיים ביותר.

לקוחותיי הם חברות הפקה, מפיקי אירועים עצמאיים ולקוחות פרטיים.

מישל ברדוגו (צילום: Anat Orr Kazula)
מישל ברדוגו (צילום: Anat Orr Kazula)

עסק לאונג' (צילום: Marvin Chichportiche)
עסק לאונג' (צילום: Marvin Chichportiche)