1. קאופמן מוביל לצרפת וספרד

חברת 'פייבר' הישראלית מרחיבה את פעילותה לצרפת ולספרד. החברה הודיעה על הרחבת פעילותה הבינלאומית והשקת פלטפורמה בשתי שפות חדשות - צרפתית וספרדית, בעקבות הצלחת השקת הפלטפורמה בשפה הגרמנית, בחודש פברואר האחרון. "התרחבות בינלאומית ממשיכה להוות אסטרטגיית צמיחה מרכזית עבור פייבר. אנו מאמינים שהפוטנציאל בשוק האירופי הוא עצום", מסר מיכה קאופמן, מנכ"ל ומייסד פייבר, "בצרפת ובספרד יחד יש יותר משישה מיליון עסקים קטנים וכ-25 מיליון עובדים עצמאיים. יתרה מזאת, לאור המציאות החדשה שנוצרה עקב מגפת הקורונה, והפסקת פעילות מרבית העסקים הלא מקוונים בשתי המדינות, במחצית הראשונה של חודש אפריל חלה עלייה של 27% בגולשים מצרפת ועלייה של 42% בגולשים מספרד, לעומת המחצית הראשונה של חודש מרץ".

מיכה קאופמן (צילום: עומר הכהן)
מיכה קאופמן (צילום: עומר הכהן)

2. הסטורי של כוכבי

פרויקט ההנצחה הדיגיטלי של היזם מתי כוכבי ובתו מאיה - "הסטורי של אווה", ממשיך להצליח ולקבל תהודה עולמית. השבוע התבשר כוכבי כי הפרויקט מועמד לשני פרסי WEBBY,
- 'האוסקר של עולם הדיגיטל'. המיזם יהיה מועמד לפרס בשתי קטגוריות: השימוש הטוב ביותר בסטורי;  ותכנים וקמפיינים ברשתות חברתיות. ה'סטורי של אווה" יתחרה בקטגוריות מול מותגי על כמו 'סטרדיי נייט לייב' ונשיונאל ג'אוגרפיק, והפרויקט הזוכה יבחר על-ידי גולשים מכל העולם.

מתי כוכבי (צילום: יח''צ)
מתי כוכבי (צילום: יח''צ)

3. וקסלר גאה באלמסי

 משיא המשואה בטקס יום העצמאות האחרון - ישראל אלמסי, מנכ"ל עמותת 'ידידים לסיוע בדרכים', המשמש בחמש השנים האחרונות גם כנציג אגף עסקים בחברת 'ישראכרט', זומן לפגישה בלשכתו של רון וקסלר - מנכ"ל קבוצת ישראכרט.

במהלך הפגישה הודיע וקסלר לאלמסי שישראכרט גאה בפעילותו ההתנדבותית, ושמחה שיש עובד כזה בין שורותיה, ועדכן אותו שהחברה החליטה להירתם ולתרום סכום כספי שיסייע להמשך פעילות העמותה שהקים.

ישראל אלמסי ורון וקסלר (צילום: אלירן אביטל)
ישראל אלמסי ורון וקסלר (צילום: אלירן אביטל)

4. ערבות הדדית 

חברת התרופות הבינלאומית פריגו מצדיעה לצוותים הרפואיים בישראל, ותרמה בימים האחרונים למעלה מ- 6000 מוצרים דרמו- קוסמטיים לצוותים המטפלים בחולי קורונה בבתי החולים תל השומר, סורוקה, איכילוב ובני ציון.

המוצרים שתרמה החברה יוכלו לסייע לצוותים הרפואיים בהפחתת הגירוי והיובש הנובעים משטיפות תכופות ושימוש מוגבר מאוד בחומרי חיטוי ולעזור בריפוי העור.

היזם ואיש העסקים אסף וייס המשקיע בעסקים שונים וביניהם בתי קפה ( ארקפה אסותא , ארומה נוקיה, אילנ׳ס ועוד) פתח קבוצת ווטסאפ של מובילים במשק ביניהם אנשי עסקים, יזמי סטרטאפ, אנשי מחקר ברפואה, ומסעדנים. במסגרת הקבוצה ביקש וייס ליצור סינרגיה בין חברי הקבוצה על בסיס תוכן יומיומי רלוונטי שהוא משתף ומעביר בין חברי הקבוצה ומטרתו יצירת חיבורים ושיתופי פעולה בין אנשי ריטייל (צד הלקוח) ליזמים ומשקיעים בכוונה היא ליצר פלטפורמות לסיוע לאוכלוסייה נזקקת ולצידם ליצירת שיתופי פעולה עסקיים.

קבינט 

רו"ח אהוד רצאבי, יו"ר עמותת איל"ן (איגוד ישראלי לילדים נפגעים):

משבר הקורונה הדגיש שוב עד כמה סדרי העדיפויות במדינה בעת הזו לקויים. המגזר השלישי, אשר פותר למדינה בעיות ועלויות רבות, שוב נדחק לשוליים. 200 מיליון השקלים אשר הובטחו כסיוע לעמותות הן התחלה, אך עדיין מדובר בטיפה בים. כך גם ההחלטה לתמוך בעמותות קטנות בלבד. להיפך, דווקא עמותה גדולה שהיא מוסד ללא כוונת רווח, המטפלת באלפי נצרכים, נושאת בעול וסיכון גדולים יותר. במקום לחלק 500 ₪ לכל ילד בישראל ולכל אזרח ותיק - גם לאלה שלא זקוקים לכסף זה, ניתן היה לפלח מי הן אותן אוכלוסיות שזקוקות לכסף כמו אוויר לנשימה ולתמוך בהן.

העמותות מעסיקות כ 13% מכלל המועסקים במשק ועוד אלפי מתנדבים. לאיל"ן מאות עובדים ואלפי מתנדבים, הפרוסים בכ- 40 סניפים ברחבי הארץ. לנו אין את הפריבילגיה לסגור את הדלת בשל מחויבותנו לטפל באנשים עם מוגבלויות, ודאי שלא בעת הזו. חלק ניכר מתקציב הסיוע שלנו מגיע מתרומות של אנשים טובים ולא מסיוע ממשלתי. הממשלה החדשה צריכה לשנות סדרי עדיפויות, ולתמוך באופן משמעותי יותר במגזר אשר נושא על גבו אוכלוסיות רבות התלויות בו. התמוטטות המגזר השלישי תפיל נטל כבד על תקציב המדינה ותפגע נואשות באיכות חייהם של רבים.

אהוד רצאבי (צילום: עמותת איל''ן)
אהוד רצאבי (צילום: עמותת איל''ן)

עסקים קטנים בלאונג'

תומר רייזברג, מנכ"ל רשת התכשיטים 'מגנוליה' ממליץ על מועדון השייט 'שיא טיים' תל אביב

בעלי העסק – יונתן ברסלר ובן זגלשטיין

מיקום – מרינה תל אביב 

ההמלצה – כל פעם שאני יוצא להפלגה הנפש מתנקה, המוח נרגע ואפשר להרגיש את הים, השמים והרוח מלטפים ומחבקים.

למועדון יש מספר סירות מפרש, החל מסירות 7 מטר, שאינן דורשות רישיון, דרך יאכטות מפרש שאפשר להפליג איתן לחו"ל, ועד לקטמרן מפנקת.

במועדון אפשר להכיר אנשים חדשים אוהבי שייט, לצאת להפלגות מרגשות וסוערות או סתם לבלות שבת כיפית עם המשפחה ממש כמו בקריביים.

והכל פה ממש באמצע תל אביב. 

תומר רייזברג (צילום: יח''צ)
תומר רייזברג (צילום: יח''צ)

בן זגלשטיין ויונתן ברסלר (צילום: יח''צ)
בן זגלשטיין ויונתן ברסלר (צילום: יח''צ)