1. אות הערכה בעיצוב להט

הממשלה מקדמת בימים אלו יוזמה חדשה להענקת אות הערכה לכ-200,000 עובדי מערכת הבריאות בישראל, כהוקרה על מלחמתם בנגיף הקורונה. את הענקת האות יזם עדו הדרי - ראש מערך הדוברות וקשרי הממשל של מכבי שירותי בריאות. הדרי רתם את המעצב תום להט מחברת הסטארט-אפ Tailor Brands לעיצוב האות בהתנדבות, והצליח לרתום לעניין את לשכת ראש הממשלה, משרד הבריאות ומשרד התרבות - שהביעו תמיכה. המעצב תום להט הוא בנם של עופרה שטראוס ודן להט. לדבריו, הוא שמח להירתם ליוזמה הגדולה, והרגיש זכות לקחת חלק, גם אם קטן, בעיצוב הזיכרון שיישאר מאחת החוויות הגדולות של הדור שלנו.

הסיכה (צילום: תום להט)
הסיכה (צילום: תום להט)

עדו הררי  (צילום: דוברות קופת חולים מכבי)
עדו הררי (צילום: דוברות קופת חולים מכבי)

2. לישון עם ברססט

אבי ברססט, מנכ"ל מותג 'הולנדיה' ונציג ארגון השינה העולמי בישראל, השיק אתמול (ג') את 'פורום השינה – עם אבי ברססט'. מדובר בקבוצת פייסבוק, ראשונה מסוגה בישראל, שהיא בית לאוהבי השינה ולכל מי שרוצה וחולם לישון טוב יותר. ברוח התקופה המפגש הראשון נערך באמצעות אפליקציית זום. ברססט הציג את  התכנית להקים מערך שגרירי פורום השינה שיורכב מאנשי מקצוע בתחומים שונים, אשר יתרמו אף הם מהידע, מהחוויות ומההתנסויות האישיות שלהם בנושאים הקשורים לשינה, רפואה, אורח חיים בריא, תזונה נכונה, לייף סטייל והחיבור בין כל אלה. השגרירה הראשונה - סיוון אבוט-ברקן, פיזיולוגית ודיאטנית, מתמחה בשינה בריאה ותזונה נכונה, נבחרה לשתף באופן קבוע את חברי הקבוצה בידע שלה.

אבי ברססט (צילום: קוקו)
אבי ברססט (צילום: קוקו)


3. ערבות הדדית

חברת אינטל, אשר מהווה את אחד המעסיקים הגדולים בתעשיית ההייטק בנגב, חברה למרכז לאודר לתעסוקה אשר מסייע לצעירים למצוא תעסוקה איכותית בנגב, כדי לעודד יחד צעירים לעבוד בעבודות איכותיות ולהוריד את אחוזי האבטלה. במסגרת שיתוף הפעולה, עולים וובינרים, ראיונות וטיפים במדיות החברתיות מהמומחים של אינטל בנושאים שונים, אשר נועדו לסייע  לסטודנטים ובוגרים מחפשי עבודה בנגב. בוובינר שהתקיים בנושא "הכנה לראיון עבודה דרך העיניים של אינטל", השתתפו מעל מאה צופים, אשר למדו ממגייסת של חברת אינטל איך כותבים קורות חיים, ועוברים בהצלחה ראיון עבודה. פנינה אביטל, מנהלת פעילות מרכז לאודר סיפרה כי בימים אלו המרכז שם דגש על סיוע הן למעסיקים והן למחפשי העבודה להתאים את עצמם לשוק העבודה המשתנה נוכח המשבר. שיתוף הפעולה עם אינטל הוא צעד משמעותי בחיבור בין המעסיקים הגדולים בדרום לעובדים ולמחפשי העבודה. יש הרבה מה ללמוד מחברה גדולה כמו אינטל במיוחד בהתמודדות עם משברים וסביבה משתנה, ואנחנו שמחים להביא את המומחים הבכירים ביותר בתחום, אשר חולקים את הידע והניסיון שצברו עם מעסיקים ומחפשי עבודה בנגב."

פנינה אביטל (צילום: לירון מולדובן)
פנינה אביטל (צילום: לירון מולדובן)

אוטובוס-אמבולנס, הושק בשיתוף פעולה ייחודי בין מד"א, חברת אסם, חטיבת הטכנולוגיה ליבשה של צה"ל, וחברת דן. הרעיון קרם עור וגידים בתקופת הקורונה על רקע הצורך לפנות מספר גדול של מטופלים בו זמנית. האוטובוס בנוי משלושה חלקים נפרדים זה מזה במחיצות אטומות, כך שגם במקרה של פינוי חולים מדבקים, הנהג מוגן ויכול לשמור על קשר עין עם הצוותים והמפונים בעזרת מערכת תקשורת פנימית ומצלמות בכל חלקי האוטובוס. בכל אוטובוס ניתן לפנות עד 13 איש כששניים מהם נמצאים ביחידת טיפול נמרץ פנימית ו-11 יושבים בחלק האחורי. האוטובוס יכול להסיע 14 אנשי צוות לזירת אירוע. בטקס השקת האוטובוס-אמבולנס שנערך במטה אסם בשהם, נערך גם תרגיל פינוי נרחב על-ידי פרמדיקים של מד"א בעזרת עובדי אסם שהתנדבו כמטופלים. בהשקה נכחו: אבי בן אסאייג -  מנכ"ל קבוצת אסם-נסטלה, אלי בין - מנכ"ל מד"א, יואל ויס - משותפי חברת פנדן, ותא"ל טל אהרון, ראש החטיבה הטכנולוגית ליבשה בצה"ל.

יואל ויס, טל אהרון, אבי בן אסאייג ואלי בין (צילום: סאשה פליט)
יואל ויס, טל אהרון, אבי בן אסאייג ואלי בין (צילום: סאשה פליט)

4. יועצים משפטיים בזום

ארגון היועצים המשפטיים הפנימיים בישראלACC  ופירמת עורכי הדין מיתר, ערכו לאחרונה כנס מקצועי לעשרות יועמ"שים באמצעות אפליקציית זום. הכנס עסק בקידום תשתיות לאומיות בצל משבר הקורונה והאם זהו "מנוע הטורבו" לצמיחת המשק. הכנס היה ה--WEBINAR המקצועי ה-15, בזמן משבר הקורונה, שיוזם הארגון בהובלת הנשיא ניב פולני, המנכ"לית נירה פורן ועו"ד אדווה ליואנו-ג'וסטו - יועמ"שית בחברת .HP שי לינדנר, מנכ"ל כביש 6 חוצה צפון, מחברת "שפיר הנדסה", טען כי פרויקטים של תשתיות לאומיות עולים פחות מכל השקעה של המדינה במפעלים תעשייתיים, למרות יחס הפוך בכמות העובדים ובתרומה משקית גדולה. כשברקע ישנם כיום יותר ממיליון מובטלים, ובראי העובדה שבמשך שבעים שנותיה השקיעה המדינה בחסר בתשתיות - העריך לינדנר כי בכוחו של ענף זה להוציא את ישראל מהמשבר הכלכלי. עוד השתתפו בכנס שותפים מפירמת מיתר: לילך דוד-טימור, אלון גלרט, ותמר מגדל, המלווים עשרות פרויקטים בתשתיות.

קבינט 

אלון ברמן, מנכ"ל אריקסון ישראל

 "משבר הקורונה הדגיש את החשיבות והקריטיות של תשתיות תקשורת אמינות ומתקדמות והאיץ מאוד את המוכנות של הציבור להשתמש בשירותים דיגיטליים. ישראל חייבת להתמקם בחזית המדינות באיכות ומהירות הרשתות הן הסלולריות והן הקוויות, ולא להשתרך מאחור. הממשלה צריכה להחזיר את ענף התקשורת לתחרות גם על איכות התשתיות ולא רק על מחיר באמצעות רגולציה שתומכת במיזוגים ומגבילה את השיתוף בתשתיות בין השחקנים בענף. מקבלי ההחלטות חייבים להגדיר תכנית אב לתקשורת עם יעדים ברורים להיקף פריסת הדור החמישי ופריסת הסיבים האופטיים ולייצר סביבה רגולטורית תומכת, למשל דרך הקטנת תשלומי האגרות על תדרים כך שתאפשר לחברות להשקיע בהתאם. רשתות תקשורת בכלל והדור החמישי בפרט, הם פלטפורמה אדירה לחדשנות ולקידום ענפים כגון תחבורה, בריאות, ייצור ועוד. ההשקעה בתשתיות התקשורת תחזור לתקציב המדינה דרך הגידול בפריון ושיפור התל"ג ותסייע ביציאת המשק מהמיתון וחזרה לצמיחה". 

אלון ברמן (צילום: יח''צ)
אלון ברמן (צילום: יח''צ)

עסק קטן

אורלי סילבינגר מנכ״לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים 

שם העסק: JOY& אנד ג'וי 

בעל העסק: נדב עטיה 

מיקום: ראש העין

המלצה: סטודיו אנד ג'וי הוא עסק חברתי למשלוחי זרים ומתנות, המעסיק אנשים עם צרכים מיוחדים. כעמותה, אנחנו מעדיפים לרכוש פרחים דרכם גם מתוך תחושת סולידריות חברתית, אבל  בעיקר בזכות השירות המצוין והמוצרים הנהדרים שלהם. בכל פעם ששותפים שלנו מקבלים משלוח ולומדים על אנד ג'וי הם נרגשים, מעריכים עוד יותר את המתנה ופעמים רבות הופכים בעצמם ללקוחות של העסק. גם בתקופת הקורונה המאתגרת נעזרנו באנד ג'וי וקיבלנו כרגיל שירות מצוין, בזמן ועם חיוך. 

אורלי סילבינגר (צילום: חן גלילי)
אורלי סילבינגר (צילום: חן גלילי)

נדב עטיה (צילום: סטודיו פרי)
נדב עטיה (צילום: סטודיו פרי)