1. בזום עם ספנסר טוניק

במוצאי השבת האחרונה הוזמנו חברי חוג הידידים הצעירים של מוזיאון תל אביב לאמנות, למפגש אקסקלוסיבי בזום, עם האמן האמריקני–יהודי ספנסר טוניק. טוניק התפרסם בזכות סדרת צילומי  המוני אנשים בעירום, בלוקיישנים שונים ברחבי העולם. במפגש הוצגו צילומים חדשים של טוניק, הפעם ברוח התקופה. מדובר בצילומי עירום קבוצתיים, כאשר המצולמים מוצגים כל אחד בביתו, והצילום הכולל הוא של  מסך מפוצל של אפליקציית מפגש מרחוק. טוניק עדכן כי בקרוב, אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, יגיע ארצה לשפוט בתחרות צילום בים המלח.

ספנסר טוניק (צילום: צילום מסך)
ספנסר טוניק (צילום: צילום מסך)

2. מכירים את החוקרים

הקרן לחקר הסרטן בישראל - ICRF – בראשות היו"ר תמיר גילת השיקה לאחרונה סדרת וובינרים תחת הכותרת: "הכירו את החוקרים שלנו", וזאת במטרה לחשוף את האנשים העומדים מאחורי המחקרים פורצי הדרך שאותם מממנת הקרן, ולהנגיש את המדע והמידע לקהילה המתגבשת של הקרן. האורח שנבחר לפתוח את הסדרה הוא פרופסור גידי רכבי - חתן פרס ישראל לרפואה לשנת 2020 ומגדולי חוקרי הסרטן והאונקולוגים בישראל. פרופסור רכבי הינו מראשוני מלגאי הקרן וסיפר בהתרגשות למשתתפים, כי מענק המחקר שקיבל מהקרן סייע לו להקים את מעבדת המחקר שלו.
בהרצאתו פירט את הקשר בין פענוח גנום הסרטן לטיפולים חדשניים ופורצי דרך – כמו תרופות ביולוגיות המעכבות התפתחות גידולים, וטיפולי אימונותרפיה

גידי רכבי (צילום: יח''צ שיבא)
גידי רכבי (צילום: יח''צ שיבא)

תמיר גילת (צילום: פרטי)
תמיר גילת (צילום: פרטי)

3. רצים לגיוס תרומות

הסרת מגבלות התנועה איפשרו לשאול צמח - מנהל פעילות ישראל של חברת אנרג'יאן הבריטית-יוונית, לצאת לרוץ במסגרת קמפיין גיוס התרומות Run for Your Local Heroes . הקמפיין בישראל, מצטרף לקמפיין בריטי אשר סחף כ-800 אלף איש בעולם, ונועד לגייס תרומות ולהביע הוקרה לצוותים הרפואיים.  במסגרת האתגר רצים 5 ק"מ, תורמים 5 פאונד ומאתגרים 5 אנשים נוספים במדיה החברתית לעשות בדיוק אותו דבר. חברת אנרג'יאן התחייבה להשוות את הסכום שיגוייס במסגרת הקמפיין בארץ ולהעביר אותו לטובת גיבורי המאבק בקורונה ומד"א. תויגו ורצו: מתיוס ריגס - מנכ"ל קבוצת אנרג'יאן; עמוס שפירא - מנכ"ל אל-על וסלקום לשעבר וחבר לשכת המסחר יוון-ישראל, ואשתו חלי; מת׳יו סאלטר - הנספח המסחרי הנכנס בשגרירות בריטניה; אלעד שהרבני - שותף במשרד עו"ד מיתר-ליקוורניק-גבע-לשם; עידו הר-טוב, מנכ״ל גיתם  BBDO ועוד.

 מתיוס ריגס (צילום: פרטי)
 מתיוס ריגס (צילום: פרטי)

מת'יו סאלטר  (צילום: פרטי)
מת'יו סאלטר  (צילום: פרטי)

4. צזנה אופטימי מהבית

אגודת ידידי אוניברסיטת תל אביב בראשות הנשיא אמנון דיק והמנכ"לית עו"ד עדי אולמרט, המשיכו במסורת מפגשי האקטואליה המקוונים שהחלה בצל ימי הקורונה. ביום ששי התארח במפגש און-ליין ד"ר רועי צזנה מביתו שבארצות הברית, שם הוא נמצא בשליחות אקדמית. 

צזנה הוא מומחה בניתוח תחזיות טכנולוגיות וחוקר עתיד במרכז הסייבר ע"ש בלווטניק באוניברסיטת תל אביב. הוא סקר כמה תרחישים אופטימיים שאולי תביא איתה הקורונה. הוא חילק את העתיד לשלושה טווחי זמן: בעת הזו ועד למציאת החיסון – "היום שלצד הקורונה"; היום שאחרי החיסון; והשנים שאחרי החיסון – עשור אחר כך.

לדבריו צפוי שינוי אחד גדול והוא  - יותר עבודה מהבית. כמעט כולם ירצו לעבוד מהבית לפחות חלק מהזמן - העובדים ירצו את זה והמנהלים יסתגלו לזה. העובד יוכל לראות את הילד בבוקר ולקבל את פניו בערב,יוכל להחליט לעצמו על סדר היום, והוא יגיע לעבודה לאכול עם החבר'ה ולדבר עם אנשים כי אנחנו יצורים חברתיים. הדבר הזה ישפיע על בריאות העובד, על צריכת דלק, אנרגיה ועוד.

הקבינט

רועי רגרמן, מנכ"ל קבוצת חמת 

התעשייה המסורתית בישראל צריכה 'בעל בית' - שר תעשייה במשרה מלאה אשר יעסוק בקידום המטרות והאינטרסים של התעשייה המסורתית. משרד הכלכלה, שבעבר היה משרד התעשייה והמסחר, והעומדים בראשו, מעדיפים להיות משרד ההיי-טק והייבוא.   

עלות המחייה במדינת ישראל היא מהגבוהות בעולם  וכתוצאה מכך שכר עובדי הייצור גבוה מאשר במדינות המזרח או בטורקיה. הפתרון נעוץ בביטול מיסים עקיפים שחונקים את הפעילות בישראל כדוגמת הארנונה . מפעל בישראל המשלם 1.5 מיליון ₪ בשנה מיסים מוניציפאליים מתחרה עם מפעל באיטליה או בגרמניה שמשלם כ- 250 אלף ₪ בממוצע על שטח דומה. מצב אבסורדי ומקומם. 

משרד התעשייה חייב להתעשת ולפרסם תכניות עידוד להשקעה בתעשייה מסורתית באמצעות הקצאת קרקעות ופחת מואץ באופן גורף ולא רק "באזורי עדיפות", וכן לסייע בשיפור הרמה המקצועית של העובדים באמצעות בתי ספר מקצועיים. 

בנוסף, אני קורא לרגולטור – בטלו את המיסים העקיפים לתעשייה ותנו לתעשייה אוויר לנשימה. תעלו את שיעור מס ההכנסה על הרווחים ותהיו שותפים ברווחים וגם בסיכונים.

רועי רגרמן, מנכ''ל קבוצת חמת (צילום: יואב פרידלנד)
רועי רגרמן, מנכ''ל קבוצת חמת (צילום: יואב פרידלנד)

עסק קטן 

אורי פדרמן, מנכ"ל חברת קפה לנדוור ממילץ על 

שם העסק: בלו בנדנה

בעלי העסק:  לימור גורלי ובטי גהורזם
מיקום: ה׳ באייר 52 תל אביב

חנות כלי-בית איכותית ואקסקלוסיבית, יחס חם ואדיב לכל מטרה של אירוח, אירוע או מתנה.

הם מייבאים כלים ייחודיים וצבעוניים מכל העולם שמכניסים הרבה שמחה בימים אלה לבית. 

מניסיון של מישהו שאוהב לארח, הכלים היפים משדרגים כל ארוחה פשוטה לחגיגה שלמה.

כמעט את כל הכלים שלי בבית רכשתי מהחנות.

לימור גורלי ובטי גהורזם (צילום: בלו בנדנה)
לימור גורלי ובטי גהורזם (צילום: בלו בנדנה)

אורי פדרמן  (צילום: דוד פרתי)
אורי פדרמן  (צילום: דוד פרתי)