1. מתכוננים לייצוא הקנאביס

על רקע חתימת הצו לייצוא קנאביס על ידי שר הכלכלה, נערך ברביעי האחרון וובינר רב משתתפים בהשתתפותם של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט והמפכ"ל לשעבר יוחנן דנינו – שניהם כיום אנשי עסקים שמעורבים גם בתחום הקנביס הרפואי.

את הכינוס המיוחד יזמו במשותף משרד עורכי הדין ועורכי הפטנטים פרל-כהן-צדק-לצר-ברץ וחברת דן & ברדסטריט. אולמרט שמכהן כיועץ עסקי של חברת הקנאביס יוניבו אמר כי הפניות אליו, אל אהוד ברק ואל אחרים לעמוד בראש חברות הקנאביס נבעו מהצורך של התחום הזה לקבל לגיטימציה ציבורית שהייתה חסרה לו. הדבר מובן משום שבפרמטרים המקובלים עד אז בחוק הישראלי – גידול קנביס היה מזוהה עם ביצוע עבירה.

מנחה האירוע, עו"ד אילן גרזי, ראש מחלקת שוק ההון במשרד פרל-כהן המלווה חברות קנאביס רבות למיזוגים ולהנפקות, אמר כי "היתר היצוא מהווה הזדמנות לחברות ויזמים ישראלים השואפים לייצא קנאביס רפואי לעולם. השווקים עצומים וכוללים פעילויות מחקר ופיתוח, גידול, ייצור והפצה. ישראל נתפסת בעולם כמובילה בתחום הקנאביס הרפואי והחברות הישראליות יוכלו לתפוס נתחי שוק משמעותיים".

המפכ"ל לשעבר יוחנן דנינו שמכהן כיו"ר חברת הקנאביס טוגדר אמר: “מאז שנכנסתי לעניין שואלים אותי איך זה שמפכ”ל המשטרה נכנס לתחום הקנאביס. כדי להבין את הגורם להצטרפותי, צריך לשבת עם חולים ולראות מה זה עשה להם. אנשים שהיו מכורים למשככי כאבים ושילמו סכומי עתק כל חודש, עברו לקנאביס רפואי וזה הפך להם את איכות החיים למשהו אחר".

השתתפו: ד"ר דדי סגל - מנכ"ל ומייסד פנאקסיה; גולן ביטון - מנכ"ל ומייסד יוניבו; עו"ד מאשה ברקוביץ - שותפה במחלקת שוק ההון בפרל כהן; יונתן קולבר - יו"ר פאנקסיה; אפרת שגב - סמנכ"לית כלכלה מידע ומחקר בדן & ברדסטריט; אדיב ברוך - יו"ר מכון הייצוא; יזם הקנאביס עומר זרחיה.

אילן גרזי, אהוד אולמרט, יונתן קולבר ומאשה ברקוביץ (צילום:  יוסי בירון)
אילן גרזי, אהוד אולמרט, יונתן קולבר ומאשה ברקוביץ (צילום: יוסי בירון)

2. האימפקט של סר כהן 

מפגש המנהיגות השנתי של ה-GSG  - ועידת ההיגוי העולמית להשקעות אימפקט שייסדו מדינות ה 7G, בהשתתפות סר רונלד כהן, המשמש כיו"ר הועידה, התקיים לאחרונה ברקע משבר הקורונה. 

המפגש נערך השנה באמצעות אפליקציית זום, בהשתתפות 120 נציגים מקומיים של ארגונים וצוותים לקידום השקעות אימפקט מ-40 מדינות. המשתתפים דנו בשאלה כיצד יכולים השחקנים המובילים במשק לתת מענה למשבר שיצרה מגפת הקורונה דרך כלכלת אימפקט, ולאפשר התאוששות מהירה ומשמעותית. 

במפגש חלקו הנציגים מהמדינות השונות צעדי אימפקט מארצותיהם, שננקטו במטרה לצאת מן המשבר הכלכלי, כגון הזרמת 50 מיליון דולר לגופי אימפקט בדרום קוריאה; הקמת מרכז פיננסי-חברתי בניו זילנד; ומסמך מדיניות הקורא לממשלה לכלול אימפקט בתכנית הכלכלית שלה ליציאה ממשבר הקורונה, שנשלחה על ידי הצוות הישראלי לקידום השקעות אימפקט לבכירי משרד האוצר בישראל. "משבר הקורונה יצר הזדמנות חד פעמית לקהילת האימפקט", אמר סר כהן במפגש, "אנחנו יכולים להשפיע על האוכלוסיות הפגיעות ביותר על ידי התמקדות בכלים התומכים בתעסוקה, חינוך ודיור בר השגה". 

את ישראל ייצגו בועידה ראשי ה-NAB, הצוות הישראלי לקידום השקעות אימפקט, ירון נוידרפר - מנכ"ל  Social Finance Israel, ופרופ' יוסי תמיר - לשעבר מנכ"ל הג'וינט ומנכ"ל הביטוח הלאומי. 

סר רונלד כהן (צילום: צילום מסך)
סר רונלד כהן (צילום: צילום מסך)

3. הפתיחה של מנור

ערב חג השבועות שהיה גם יום פתיחתם המחודשת של המלונות בישראל, היה חגיגי במיוחד עבור רוני מנור – מנכ"ל מלון נוף גינוסר, שלחוף הכנרת. מנור קיבל בהתרגשות את הקהל הישראלי ששב אל המלון ובא ליהנות מהכנרת במפלס שיא שלא נראה כמותו זה שנים. מלון 'נוף גינוסר' הוקם לפני 56 שנים, ומתפרש על פני 40 דונם של מרחבים ירוקים,  נופים, טבע,  חוף ים  צמוד, ובריכת שחיה פרטית. במלון ניצלו את ימי הקורונה למתיחת פנים שכללה שיפוץ  של חדר האוכל לרווחת האורחים.

רוני מנור (צילום: יח''צ)
רוני מנור (צילום: יח''צ)

4. מנפלאות החג

החברים של ג'ורג'י אקירוב ואל ששון הגיבו בהתלהבות, ושיגרו ברכות חמות, עם פרסומה של תמונה משפחתית שהעלתה ששון עם בתם והתינוק החדש. 

הראל ויזל בילה את החג עם בני משפחתו במלון 'בית בגליל'. 

רון חולדאי, ראש עריית תל אביב יפו, יצא עם מסכה לסיור בברים הפתוחים וביקש מהמבלים לשמור על זהירות ועל כללי הריחוק וההיגיינה הנדרשים.

סמסו מזל טוב לאיילה ובועז מולדבסקי שבנם, אריה, הציע בחג נישואין, לאהובתו דנה. 

אל ששון וג'ורג'י אקירוב (צילום: ללא)
אל ששון וג'ורג'י אקירוב (צילום: ללא)

קבינט 

אבי וורצמן יו"ר החברה למתנ"סים בישראל 

"אחד מהאתגרים החשובים שעומדים בפני הממשלה הוא חיזוק החוסן החברתי והקהילתי. בעת משבר הקורונה, סיפקו את הצורך הזה לא אחרים מאשר עשרות אלפי מתנדבי המרכזים הקהילתיים, רבים מהם עובדים בחל"ת, שהעניקו רשת ביטחון קהילתית-חברתית מקיפה למיליוני התושבים בישראל. הם קמו מדי יום אל עשייה משמעותית - אנשים טובים שסייעו לקשישים, למבודדים, לאנשים עם מוגבלות, למשפחות ולילדים, לעובדים חיוניים, עשו משלוחי תרופות, חילקו סלי מזון, ערכו שיחות תמיכה, נתנו סיוע פיזי ונפשי, ועמלו על תכנים מגוונים וקישור בין משפחות שנאלצו לחוות ריחוק ובידוד. 

אך מצד שני, אותם מרכזים קהילתיים חיוניים, ספגו פגיעה אנושה בגלל היעדר הכנסות מפעילויות תרבות ופנאי בחודשי הקורונה, שמסייעות לקיים את כל אותה פעילות חברתית ענפה. המרכזים הקהילתיים של החברה הוכיחו שהם מהווים את עמוד השדרה החברתי-קהילתי של החברה הישראלית כולה בשעת המשבר, כפי שהם מוכיחים גם בזמן שגרה. ממשלה חדשה קמה בימים אלה ואני מאמין שחבריה, שחוו עם כלל האוכלוסייה את החשיבות הגבוהה בקיומם של עוגני תמיכה קהילתית, יראו לנגד עיניהם את טובת החברה והקהילה ויסייעו בתקציבים למרכזים, על מנת שיוכלו להמשיך לתמוך בכל פרט ופרט בקהילה".

אבי וורצמן (צילום: יח''צ)
אבי וורצמן (צילום: יח''צ)

עסק קטן 

אורי קידר, מנכ"ל תנועת "ישראל חופשית"

שם העסק - סזאר 
בעל העסק - ניסו כהן ואיתי פלח יוגב 
מיקום - פקריס 3 בפארק המדע רחובות 

המלצה - מסעדת סזאר ברחובות, המסעדה של איתי וניסו, היא מוסד מוכר באזור שבו אני גר, והתשובה הראשונה שלי תמיד לשאלה "אז איפה הולכים לאכול". מעבר לאווירה המעולה והחברית, יש להם יתרון אחד ענק- כל מנה אצלם היא בול. אין ליד ואין בערך. הם חוזרים עכשיו לעניינים ואם אתם בסביבה, לכו לקחת טייק אוואי, משלוח או במהרה בימינו לשבת במסעדה. אין סיכוי שתתאכזבו. 

אורי קידר (צילום: גיא גלעד)
אורי קידר (צילום: גיא גלעד)

איתי פלח יוגב (צילום: פרטי)
איתי פלח יוגב (צילום: פרטי)