1. הפרחים של קלגסבלד באופנה

אחרי תקופה ארוכה שבה לא התקיימו אירועים, אירחו אתמול ויוי אירני, ויפעת ורוני אירני - בעלי 'פקטורי 54', אירוע בוקר בחנות המותג בקניון רמת אביב. באירוע הושק פרויקט ראשון, מתוך סדרה של שיתופי פעולה, של מותג האופנה עם יוצרים ואמנים צעירים מתחומים שונים. מטרת שיתופי הפעולה היא לתת במה ליוצרים אלו, לעודד את עשייתם, ולהעניק פרשנות חדשה לאלמנטים מתחומי האופנה, התרבות, החברה והמגדר. מי שנבחרה להציג ראשונה היא הפסלת והצלמת נועה קלגסבלד שהציגה את פרויקט  “You are my flower”.
ה״פרחים״ המוצגים נעשו בעבודת יד מחולצות בעיצוב בית האופנה הבריטי BURBERRY ומחולצות ג׳ינס מבית המותג האמריקאי POLO RALPH LAUREN. אותם פרחים מהווים חוט מקשר בין עולם האמנות לעולם האופנה. הגיעו להתרשם לפרגן: הוריה של האמנית - הסופרת יעל טבת קלגסבלד ועו"ד דורי קלגסבלד, יוסי וריבי אירני, איתן וגילי אירני, תומר אירני, דור אירני, ליאורה עופר, אודי אנג'ל, אורי אנג'ל, טלי בן עובדיה, הדס מוזס, עפרה רייף, ג'ודי ניר מוזס, אופירה אסייג, פוה בליק, מירי טוכמאייר, האמנית סיון שטרנבך ובנה נדב,  גילה לימון, אורית אפרתי, אילן בז'ה, מנהל המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר,  רז'ין גנזי, יהודית טיומקין, נירית ירון פרידן, מיכל ברעם, לימור בלדב, רונית שניידמן, האוצרת יערה קידר, יפעת גוריון, יזמית ומייסדת יריד האמנות  "צבע טרי",  הצלמת איריס נשר ובתה תום נשר, , מירי חבס, דנה אונגר, ורד פישמן, שירה מרגלית, מימי לוזון ובתה גל, יוכי שרם ועוד רבים אחרים.

יפעת אירני, ויוי אירני (צילום: לנס הפקות)
יפעת אירני, ויוי אירני (צילום: לנס הפקות)

נדב וסיון שטרנבך  (צילום: לנס הפקות)
נדב וסיון שטרנבך  (צילום: לנס הפקות)

תום ואיריס נשר (צילום: לנס הפקות)
תום ואיריס נשר (צילום: לנס הפקות)

יעל, נועה ודורי קלגסבלד (צילום: לנס הפקות)
יעל, נועה ודורי קלגסבלד (צילום: לנס הפקות)

2. אומנות ההצדעה

מפעל הפיס ומוזיאון תל אביב לאמנות קיימו בשני בערב, אירוע מקדים לכבוד פתיחתו מחדש של מוזיאון תל אביב לאמנות, פוסט קורונה. מוזיאון תל-אביב הוא בין הראשונים בעולם המערבי שפותח שעריו לאחר מגפת הקורונה. האירוע עמד בסימן הצדעה לצוותים הרפואיים והפרא-רפואיים של המרכז הרפואי איכילוב ת"א. ברוח זו, מפעל הפיס ומוזיאון תל אביב, יאפשרו לכל מי שנמנה על הצוותים הרפואיים והפרא-רפואיים, מכל רחבי הארץ, להיכנס חינם למוזיאון תל אביב לאמנות במהלך השבוע הראשון לפתיחה המחודשת. הגיעו לנשום שוב אמנות: רון חולדאי - ראש העיר תל־אביב-יפו; אביגדור יצחקי - יו״ר מפעל הפיס, אשר הגיע בלוויית בת זוגו אפרת קסנטיני-חובב; עו"ד בני דרייפוס – המנכ"ל הנכנס של מפעל הפיס; פרופ׳ רוני גמזו - מנהל המרכז הרפואי איכילוב; טניה כהן־עוזיאלי - מנכ״לית מוזיאון תל אביב לאמנות; עו"ד חיים סאמט – סגן יו"ר מועצת המנהלים של מוזיאון תל אביב לאמנות, אשר הגיע בלוויית רעייתו ורדה ועוד.

רוני גמזו ואביגדור יצחקי (צילום: סיון פרג')
רוני גמזו ואביגדור יצחקי (צילום: סיון פרג')

טניה כהן־עוזיאלי (צילום: סיון פרג')
טניה כהן־עוזיאלי (צילום: סיון פרג')

3. קוטלר מסייר בצפון

מנכ"ל בנק הפועלים - דב קוטלר, ביקר בשני בסניף בנק הפועלים במג'דל שמס במסגרת ביקורים שהוא עורך בסניפי הבנק בכל רחבי הארץ. 

בנוסף לביקור בסניף ברמת הגולן, ביקר המנכ"ל גם בסניפים בקרית שמונה, חצור הגלילית, צפת וראש פינה, זאת כדי לעקוב מקרוב אחר הפעילות בהם עם פרסום ההקלות האחרונות של משרד הבריאות. 

דב קוטלר (צילום: בנק הפועלים)
דב קוטלר (צילום: בנק הפועלים)

4. שבוע האופנה בתמונות

מתחם האירועים LAGO בראשון לציון הפך אתמול, ליום אחד, לגרסה המצולמת של שבוע האופנה תל אביב. במקום נערכו, ללא נוכחות קהל, צילומי קולקציות של מעצבי אופנה ישראלים מובילים, במטרה שיוכלו לשווק ולקדם את הקולקציות באפיקים דיגיטליים בארץ ובעולם, ולעקוף את מגבלות השיווק שכפתה מגפת הקורונה.   

 היוזמה לאירוע נעשתה בשיתוף פעולה בין אדיב ברוך - יו"ר מכון היצוא; רמזי גבאי - יו"ר איגוד תעשיות הטקסטיל והאופנה בהתאחדות התעשיינים; ומוטי רייף - יזם ומוביל שבוע האופנה תל אביב אשר הפיק את הפרויקט.  

אדיב ברוך, מוטי רייף ורמזי גבאי (צילום: גילי חיון)
אדיב ברוך, מוטי רייף ורמזי גבאי (צילום: גילי חיון)

קבינט

יניב ביטון- מנכ"ל ומייסד חברת  'מיכמן אשראי לעסקים' - חברת אשראי חוץ בנקאי.

משבר הקורונה יצר אתגרים לא פשוטים בעולם האשראי החוץ בנקאי, אך נראה כי הענף שעשה קפיצת מדרגה בשנים האחרונות בכל הקשור לנהלי עבודה, ניהול סיכונים וטיוב לקוחות, צלח עד כה את המשבר בצורה טובה. אחת הסיבות המרכזיות לכך נעוצה בגמישות ודרך הפעולה המהירה של הבנקים המרכזיים והקשר הטוב שלהם עם הלקוחות.

בחברת מיכמן אשראי לעסקים פעלנו לצמצום המח"מים, הגבלת הוזלות ובמקביל בשמירת קשר הדוק עם הלקוחות ומתן פתרונות המתאימים לכל לקוח. להערכתי, ענף האשראי החוץ בנקאי יצא מחוזק מהמשבר ויחזק את המעמד שלו כגורם משמעותי ביציאה מהמשבר הכלכלי שנוצר במשק.

לשם כך, חשוב שגם משרד האוצר וגם רשות ההון המפקחת על הענף, תכיר בחשיבות שלו למשק ותאפשר הזרמת כספים לעסקים ותדון במתן השתתפות בקרנות השונות שמוקמות לצורך מתן תמיכה לעסקים קטנים ובינוניים.

כולי תקווה כי המערכת הבנקאית בישראל תשכיל להבין כי מדובר במוצרים משלימים המסייעים לעסקים ושיתוף הפעולה ההולך והגובר בין כל שחקני האשראי החוץ בנקאי, והבנקים, יגדל ויתרום לכלכלה הישראלית כולה. העסקים הקטנים והבינוניים הם תנאי למשק יציב וצומח ולחברה שוויונית יותר.

יניב ביטון (צילום: ירון ירקוני)
יניב ביטון (צילום: ירון ירקוני)

עסק קטן

דני פלד, מנכ"ל חברת JEUNESSE GLOBAL ישראל, ממליץ על "יודן ספרים ועוד".

בעל העסק: יובל פלד

מיקום: מרכז חורב, חורב 15, חיפה

"חנות הספרים יודן, היא כבר עשרות שנים סוג של בית מבחינתי. אפשר למצוא שם את כל הספרים עליהם תוכלו לחשוב, ואם הם לא שם, יובל הבעלים כבר ידאג למצוא אותם עבורכם. יש בחנות גם מחלקה של ספרים יד שניה ואפשר למצוא שם פיסות תרבות נדירות. מזה כמה שנים, שיש שם גם מחלקה שלמה של טמבוריה מגוונת. והשירות? עדיין לא המציאו את הסקאלה שתוכל להכיל את רמת השירות שלהם".

דני פלד (צילום: יניב מילוא)
דני פלד (צילום: יניב מילוא)

יובל פלד (צילום: יח''צ)
יובל פלד (צילום: יח''צ)