1. טרופר במוז"א

שר התרבות והספורט החדש חילי טרופר, ביקר בחמישי בערב במוז"א - מוזיאון ארץ-ישראל, וסייר בביאנלה שתוכננה להיפתח במהלך חודש מרץ והושקה כעת – פוסט קורונה.

הביאנלה היא פרויקט מוזיאלי חדשני, שנערך לראשונה בארץ, ונועד לחבר תחומי אמנות שונים ולפרוץ את גבולות החומר. בביאנלה במוז"א מוצגות כ־250 עבודות שנוצרו על ידי 300 יוצרים ישראלים, ובכללן: אובייקטים פיסוליים, עבודות אמנות, פריטי עיצוב, מיצבים מותאמי־חלל, ומיצבי חוץ, עבודות וידאו וסאונד, מיצגים, ופרויקטים שיתופיים.

הביאנלה נערכת בשיתוף עם עמותת 'אמנים יוצרים בישראל', מוסדות אקדמיים בתחום האמנות והעיצוב (בצלאל, שנקר והמרכז הבינתחומי) ועיריית תל־אביב-יפו, והיא תימשך כשמונה חודשים. השתתפו בסיור: רון חולדאי - ראש עיריית תל-אביב-יפו; לימור לבנת - יו"ר הנהלת המוזיאון ושרת התרבות לשעבר; והמארח עמי כץ - מנכ"ל מוז"א. 

לימור לבנת ורון חולדאי (צילום: רפי דלויה)
לימור לבנת ורון חולדאי (צילום: רפי דלויה)

2. חג'ג' בבליינד דיי

בשבוע שבו צוין בישראל ה'בליינד דיי' – יום להגברת המודעות לציבור העיוורים והלוקים בראייתם, התקיים מפגש לא שגרתי. בצד אחד של השולחן ישב עידו חג'ג' – מבעלי קבוצת הנדל"ן חג'ג' ושחקן שש-בש מקצועי המשחק בטורנירים ברחבי העולם. מן הצד השני התייצב מנכ"ל עמותת 'המרכז לעיוור' - נתי ביאליסטוק-כהן. חג'ג' וביאליסטוק-כהן ישבו לשני משחקים. המשחק הראשון נגמר באופן מפתיע בניצחונו של ביאליסטוק-כהן, שנעזר בחוש מישוש חד ובהרבה זיכרון. במשחק ההזדהות השני אליו התייצב חג'ג' עם כיסוי עיניים - ניצח חג'ג' את המשחק.

עידו חג'ג' ונתי ביאליסטוק-כהן (צילום: זוהר שבת)
עידו חג'ג' ונתי ביאליסטוק-כהן (צילום: זוהר שבת)

3. גאווה במיקרוסופט

במסגרת אירועי חודש הגאווה החליטו במיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח להעניק מלגות ללימודי השכלה גבוהה לסטודנטיות/ים על הקשת הטרנסג'נדרית, הפרויקט מתקיים זו השנה החמישית בשיתוף עם ארגון "מעברים". מיקרוסופט ידועה בתמיכתה בקהילה הלהט"בית ומדי שנה מקיימת פעילות ייחודית עם עובדיה לקידום ההכלה והגיוון בארגון, ובחברה הישראלית בכלל. השנה גם יעלה קמפיין ברשתות החברתיות בהשתתפות עובדי החברה שבו יספרו את סיפורם האישי. קובי מימון, יו"ר התא הגאה של מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח, סיפר כי העצמה והכלה של כל המגדרים והמגזרים באוכלוסייה היא ערך מרכזי במיקרוסופט, מתוך אמונה והכרה שגיוון אנושי הוא לא רק ערך מוסרי אלא גם צורך עסקי, וקבוצות עבודה מגוונות הן המפתח להצלחה כחברה.

קובי מימון (צילום: יח''צ)
קובי מימון (צילום: יח''צ)

4. נפלאות סופהשבוע

בשישי ליוו לאה וצחי שנירר את בנם – יונתן, לחופה, עם בחירת ליבו רז. החתונה המצומצמת, בהתאם לרוח והנחיות תקופת הקורונה, נערכה בסביון וכללה הופעה של מרינה מקסימיליאן על הפסנתר. בין המברכים החברים הטובים: אבי בלשניקוב, שלום וליאת מוליוב, פולה בליק, מיכל אנסקי, זאביק דרור, רן עוזר וצחי קומה ועוד.

אבי בלשניקוב וליאת מוליוב (צילום: אינסטגרם)
אבי בלשניקוב וליאת מוליוב (צילום: אינסטגרם)

לאה שנירר  (צילום: אינסטגרם)
לאה שנירר  (צילום: אינסטגרם)

פולה בליק (צילום: אינסטגרם)
פולה בליק (צילום: אינסטגרם)

ח"כ אביגדור ליברמן העלב תמונה ממפגש משפחתי בחיפה אצל כלתו לעתיד, שיתף באושר את עוקביו  בדעתו שבנו בחר נכון, ובירך אותה על הצטרפותה למשפחה. 

אביגדור ליברמן (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
אביגדור ליברמן (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)

בחמישי בערב נפתחה במוזיאון נחום גוטמן תערוכה קבוצתית חדשה 'מכניקת הזורמות' אותה אצרה מוניקה לביא. 

קבינט 

עדי גזית, מנכ"ל ברקת

"מכסה סיר שוק הנדל"ן אומנם סגור בימים אלה, נוכח משבר הקורונה, אך זהו ענין של זמן עד שייפתח ויבעבע מחדש, ובמיוחד סקטור המגורים.

התחושה כמו בנושאים אחרים, שזוהי הזדמנות פז, אולי אחרונה עבור הממשלה שתקום, בכדי לרפא, לייצב ולכוון את שוק הנדל"ן, למקום לו הוא ראוי. 

על מנת לעשות כן, על הממשלה הבאה להפחית דרסטית רגולציה ובירוקרטיה בכל "שרשרת הייצור", מהוועדה המקומית ועד שחרור קרקעות מרמ"י, אשר גם היום מרביתן מוחזקות (ואינן מנוצלות) על ידי המדינה. 

הממשלה צריכה לדאוג להיצע קרקעות והפחתת חסמים בהוצאת היתרים. יש מספיק יזמים ומנהלי קבוצות רכישה איכותיים ומוכשרים שידאגו ליתר, אם רק תהיה התשתית לכך ויתנו להם לעבוד. בנוסף לכך, המדינה חייבת להמשיך לעודד ולאפשר תחרות הגונה בין גופי האשראי בתחום, ובהם גם הבנקים. שוק האשראי החוץ בנקאי אומנם פורח בשנים האחרונות, אך לא די בכך. גישה לגיוס חוב ציבורי (אשר לא ניתנת כרגע) הכרחית ומתבקשת, והיא תגדיל את נפח מקורות האשראי, לבטח בתקופה המאתגרת הקרובה, וככל שעוד גופים, מעבר לבנקים, ידעו לעודד ולעורר את השוק, כך ייטב".

עדי גזית (צילום: אלי דסה)
עדי גזית (צילום: אלי דסה)

עסק קטן

שם: שירי מיכאלוביץ 

מנכ"לית מלון הרלינגון אשקלון 

שם העסק : I.C.U

inspiration community united

בעלת העסק : ליזה נפש

מדובר במיזם חברתי ייחודי ומעורר השראה של ליזה נפש, יזמת ופעילה חברתית ילידת העיר אשקלון. מטרת המיזם להעצים ולבנות קהילה חזקה בעיר, על ידי חשיפתם של הילדים והנוער לתכנים ותחומים שונים מעולמות היזמות והטכנולוגיה. המיזם מטפח את תחושת המסוגלות והביטחון בילדים ועובד בשיתוף פעולה עם כמה מחברות ההייטק הגדולות במשק. מחמם את הלב לדעת שיש כאלו יוזמות בעיר ואני מקווה שחברות נוספות ייקחו חלק במיזם המבורך.

שירי מיכאלוביץ (צילום: יעל בורנשטיין)
שירי מיכאלוביץ (צילום: יעל בורנשטיין)

ליזה נפש  (צילום: יח''צ)
ליזה נפש (צילום: יח''צ)