1. נובסאום ורוקמן ב-BBC

חברת הבניה 'אשטרום נכסים', קיימה ברביעי האחרון, אירוע לציון 'יציקת רפסודה' בפרויקט מגדלי המשרדים החדש שהיא מקימה בעיר בני ברק. על הרפסודה יקום לו מגדל LYFE שיהיה חלק ממתחם ה- BBC של בני ברק.

 נכחו ובירכו (מתחת למסכות): ראש עירית בני ברק - הרב אברהם רובינשטיין; אופיר קרני - מנכ"ל קבוצת דן - השותפה של אשטרום נכסים בפרויקט; יו"ר דירקטוריון אשטרום - רמי נוסבאום; מנכ"ל הקבוצה - גיל גירון, המשנים למנכ"ל - ירון משורר ואלכס ליפשיץ; וירון רוקמן - מנכ"ל אשטרום נכסים.

 פרויקטLYFE  נמצא בשלבי הקמה מתקדמים וצפוי לכלול שטחים בהיקף כולל של כ- 200,000 מ"ר. הבניין הראשון של הפרויקט שווק כמעט במלואו, ותהליך השיווק של הבניין השני נמצא בעיצומו כאשר כ-40% מהשטחים שלו כבר נמכרו. מלבד שטחי המשרדים במתחם מתוכננים כ-3,000 מ"ר שטחי מסחר, הכוללים מסעדות ובתי קפה, וכן מתחם של חללי עבודה משותפים, חדרי ישיבות להשכרה ומתחם FITNESS .

קבוצת אשטרום - בעלת השליטה ב'אשטרום נכסים', כבר רכשה 7 קומות בבניין A, אליהן יועברו בהמשך כל משרדי המטה של הקבוצה והחברות הבנות שלה, לרבות אשטרום נכסים ואשדר.

אופיר קרני  (צילום: איתי כהן, אלבטרוס)
אופיר קרני  (צילום: איתי כהן, אלבטרוס)

ירון משורר ואלכס לישפיץ (צילום: איתי כהן, אלבטרוס)
ירון משורר ואלכס לישפיץ (צילום: איתי כהן, אלבטרוס)

הרב אברהם רובינשטיין  (צילום: איתי כהן, אלבטרוס)
הרב אברהם רובינשטיין  (צילום: איתי כהן, אלבטרוס)

2. שינדל בעידן הקורונה

בחמישי האחרון, קיימה אגודת ידידי מכון ויצמן למדע, בראשות יו"ר מועצת המנהלים של המכון - שמשון הראל, מבעלי חברת אמריקה-ישראל; ומנכ"לית אגודת הידידים - יעל גורן-וגמן, מפגש און-ליין.  ידידי המכון הוזמנו לפגוש ב"זום"  את ד"ר יאיר שינדל - מייסד ושותף-מנהל של קרן ההון סיכון aMoon וממקימי 8400 – מועדון העילית של התעשייה הרפואית. ד"ר שינדל הרצה למשתתפים אודות תעשיית ה Health- Tech בעידן הקורונה. התכנסו והתחברו: יריב נורנברג, סמי סגול, עידו נחושתן, פרופ' רות ארנון ובעלה אוריאל ארנון, שי טייטלבוים, שגית שירן, ד"ר אתי פירק ועוד. 

ד''ר יאיר שינדל (צילום: Tomer Jacobson)
ד''ר יאיר שינדל (צילום: Tomer Jacobson)

3. רישיון טייס מבן אליהו

בחמישי האחרון השיקו  אלוף (מיל') איתן בן אליהו - מפקד חיל אוויר לשעבר,  ואיש העסקים  ניסים ואנונו, אתIFA   -  מכללה בינלאומית לטיס, והכריזו על פתיחת הרשמה לתוכנית לימודים ייחודית לרכישת רישיון טייס מסחרי. דור ההמשך של מייסדי המכללה החדשה מחזיקים גם הם בתפקידים במקום – כאשר אסף בן אליהו מנהל את המערך הלימודי, ואיתמר ואנונו משמש כקורדינטור. 

בחודשים האחרונים פעלו בן-אליהו ו-ואנונו, כדי לפתוח את המכללה אשר מבטיחה לחניכיה רישיון טייס מסחרי בתוך 14 חודשים בלבד. ההכנות כללו הקמת מבנה כיתות והדרכה חדש בהרצליה; התקשרות עם שדה תעופה לימודי בפולין, וחכירת מטוסים חדשים, בהשקעה כוללת של למעלה מחמישה מיליון שקלים. 

בכנס ההשקה הציגו השניים את תוכנית הלימודים, כשמעליהם ממריאים ונוחתים ללא הפסק מטוסים קלים, שיצרו תחושה שמדובר בשדה התעופה העמוס בעולם בימים אלו.

אסף בן אליהו, איתן בן אליהו, איתמר ואנונו וניסים ואנונו (צילום: פז בר)
אסף בן אליהו, איתן בן אליהו, איתמר ואנונו וניסים ואנונו (צילום: פז בר)

נפלאות סופהשבוע

אסי וטלי ויזל חגגו בר מצווה בכותל לתאומים יהלי ויהונתן. בני המשפחה ובכללם אחיהם של חתני השמחה: שירה, עומר, ורוי, והדודים: הראל ויזל ויפתח ויזל עם בני משפחותיהם, המשיכו את החגיגה במלון 'כרמים' ובשוק מחנה יהודה.

שירה, יהלי, עומר, רוי, אסי, יהונתן וטלי צילום: אינסטגרם

ניקול ראידמן חגגה בחמישי בערב את יום הולדתה בחגיגה מצומצמת שנערכה 'בחצר גולדמן' על הגבול שבין תל-אביב ויפו. הגיעו לחגוג עמה חברי המעגל הקרוב אליה ובכלל זה: הילה ורני רהב, עו"ד יוסי כהן, עופרה רייף, סמדר נמרודי, אקי אבני, בני ציפר וחנה לסלאו.

ניקול ראידמן תמונת ארכיון(צילום: אמיר מאירי)
ניקול ראידמן תמונת ארכיון(צילום: אמיר מאירי)

הקבינט

מוטי פלדשטיין, מנכ"ל קרן ק.מ.ח. – קידום מקצועי חרדי

שילוב הציבור החרדי בתעסוקה, הוא נושא בעל חשיבות לאומית רבה. דווקא כעת כשמשבר הקורונה מזעזע את הכלכלה העולמית והמשק הישראלי, משימת שילוב החרדים בתעסוקה מקבלת דחיפות גבוהה יותר.

נתוני ההשבתה והתעסוקה בתקופת המשבר מוכיחים את מצב החירום התעסוקתי שאנו נמצאים בו ביחס לציבור החרדי. 

לצערי, מאמצים של שנים לעודד שילוב של גברים חרדים בתעסוקה, עלולים כעת לרדת לטמיון. נתונים שפרסם משרד האוצר בשבוע האחרון מראים כי אחוז העובדים החרדים שהוצאו לחל"ת או פוטרו מעבודתם, גבוה בצורה משמעותית מאשר בקבוצה המקבילה בשאר האוכלוסייה.

מאידך, משבר הקורונה עשוי גם להיות הזדמנות נדירה לצמצום הפערים הדיגיטליים והגברה משמעותית של  ההכשרה המקצועית בציבור החרדי. בעת החירום הכלכלית הזאת, אני קורא לממשלת ישראל ומצפה ממנה לפעול בשיתוף פעולה איתנו ועם גופים אחרים הפועלים לשילוב החרדים בתעסוקה, כדי להתמקד בהחזרה מהירה ויעילה של כמה שיותר עובדים חרדים לשוק התעסוקה ולשלבם במשרות איכותיות ויציבות עם אופק תעסוקתי מכובד. 

מוטי פלדשטיין (צילום: קרן קמח)
מוטי פלדשטיין (צילום: קרן קמח)

עסק קטן 

תלמה בירו, מנכ"ל איגוד השיווק הישראלי ממליצה על "משפט אחד ביום" של מיסמס (עידו גרינברג)-

בעל העסק: עידו גרינברג (מיסמס)

"מדובר במותג ישראלי שצמח מפלטפורמת האינסטגרם שכללה משפטים קצרים בפונט תנכ"י מנוקד בתוספת הרבה חשיפה אישית, הומור וציניות. 

בעידן שבו LESS IS MORE, מיסמס לקח על עצמו את האתגר לארוז את הישראליות במספר מילים ובמעטפת שיווקית מקורית שלא ניתן להתעלם ממנה".

תלמה בירו (צילום: אייל יצהר)
תלמה בירו (צילום: אייל יצהר)

עידו גרינברג (צילום: דוד מלכה)
עידו גרינברג (צילום: דוד מלכה)