1. רייף פורש את הרשת 

חברי הנהלת חברת 'אפקון החזקות' וחברי הנהלת 'ביג מרכזי קניות' הגיעו למרכז הקניות של ביג בפרדס-חנה, על מנת לציין את סיום תהליך פרישתה של רשת טעינה למכוניות חשמליות, הגדולה מסוגה בישראל, במרכזי הקניות של ביג ברחבי הארץ. בשנה האחרונה פרשה חברת אפקון  מאה עמדות טעינה ברחבי הארץ במטרה לחולל מהפכה בתחום הטעינה החשמלית. שתי החברות עתידות לספק שירותי טעינה למכוניות בכלל המתחמים הקיימים והעתידיים של חברת ביג. נפגשו ובירכו: ישראל רייף - יו"ר אפקון, ירון קריסי - מנכ"ל אפקון, חי גאליס - מנכ"ל ביג, ואודי אליהו - מנכ"ל 'אפקון תחבורה חשמלית'.

2. שמלצר באקורדיון החשמלי 

אם ראיתם במקרה את אסי שמלצר - מנכ"ל יבואנית האוטובוסים החשמליים BYD ואבי פרידמן - מנכ"ל אגד, נוסעים ביחד באוטובוס, אז דעו שהייתה זאת הנסיעה הראשונה באוטובוס האקורדיון החשמלי הראשון בישראל, שיופעל בתוך ירושלים. 

אבי פרידמן ואסי שמלצר  (צילום: ליאור מזרחי)
אבי פרידמן ואסי שמלצר  (צילום: ליאור מזרחי)

3. שמשום בשטח

ענאן שמשום, מבעלי חברת 'בני פאוזי שמשום', מקים מתחם בילוי וקניות חדש בשם "בלו ואלי" בעפולה. המתחם יוקם בקרבת בית החולים העמק, יתפרש על פני 17 אלף מ"ר, ויכלול בתי קולנוע, מסעדות ואטרקציות נוספות. שמשום פגש בשטח  את ראש עריית עפולה, אבי אלקבץ, כדי להראות לו את התוכניות ואת השטח המיועד למתחם. 

ענאן שמשום ואבי אלקבץ  (צילום: בוריס קוזנץ)
ענאן שמשום ואבי אלקבץ (צילום: בוריס קוזנץ)

4. חיימוביץ משתף

שגרירות ישראל בארה"ב אירחה לאחרונה את נשיא אוניברסיטת בן-גוריון בנגב - פרופ' דניאל חיימוביץ, לשיחת זום בנושא ההתמודדות באקדמיה ובמחקר עם מגפת הקורונה.

במשך כשעה תיאר פרופ' חיימוביץ את אתגרי ההתמודדות עם הקורונה, כפי שחווים אותם אנשי סגל האוניברסיטה והסטודנטים, במחקרים שהם מבצעים. קהל הצופים היה מגוון וכלל  את אנשי השגרירות, ידידי האוניברסיטה באמריקה, מדענים, וחברי קהילות יהודיות בחוף המזרחי של ארה"ב.

פרופ' חיימוביץ סיפר כי המשאף לגילוי קורונה תוך דקה יוגש בקרוב לאישור ה-FDA. נשיא אוניברסיטת בן-גוריון גם שיתף את הצופים בהערכתו לגבי איך יראה המחקר וכיצד תפעל האקדמיה "ביום שאחרי הקורונה".

דניאל חיימוביץ (צילום: צילום מסך)
דניאל חיימוביץ (צילום: צילום מסך)

5. תוכנית והשקעה

רשת האקסלקטורים העולמית Techstars, המנהלת 50 תוכניות בינלאומיות, בתחומים שונים, פתחה את מחזור Techstars TLV - המיועד לעשר חברות הייטק בינלאומיות העוסקות בתחומים שונים. התוכנית תימשך 13 שבועות ובמסגרתה כל אחת מעשר החברות שהתקבלו אליה, תקבל השקעה ראשונית של עד 120 אלף דולר. 

מנהלת התוכנית בישראל הילה אוביל-ברנר - יזמית סדרתית אשר הקימה שלוש חברות ואת הארגון החברתי- התנדבותי, "יזמיות", אשר תומך ומקדם נשים יוזמות בתעשיית הייטק, פתחה את המפגש עם שלושה מנכ"לים של חברות שהשתתפו באקסלרטור בעבר. השלושה: דרור שפירא - מנכ"ל INVIOU, בן פרייד - מנכ"ל Cred וליעד הרמן - מנכ"ל .SafeHouse,  שיתפו מניסיונם בתכנית, סיפרו על דרכם המקצועית ונתנו טיפים ליזמים הצעירים. אירוע ההשקה הסתיים בקוקטייל ובהופעה של אמן החושים, ליאור מנור. 

הילה אוביל-ברנר וליאור מנור (צילום: שי לי )
הילה אוביל-ברנר וליאור מנור (צילום: שי לי )

הקבינט

הראל גילאון, מנכ"ל משותף בבנק ההשקעות אופנהיימר

בהיערכות הממשלה לגל השני, צריך לאמץ נרטיב ברור לפיו: "לא הולכים לסגר שני". לממשלת ישראל ולגופי הבריאות יהיו כעת מספר חודשים להיערך לכל תרחיש וללמוד היטב את השגיאות שבוצעו במהלך הגל הראשון.
הדבר הראשון שיש לעשות הוא להקים באופן מיידי את רשות החירום הלאומית ולייעד צוות להיערכות לגל שני כמו שנערכים למלחמה. הצוות חייב לכלול דמויות מובילות ממשרדי הממשלה הרלוונטיים, ולייצר תכניות עבודה בהתאם לכל תרחיש עם נקודות בדיקה ומעבר בין תרחישים. נושא הגל השני מטריד גם את שאר מדינות העולם ואין ספק שגם הן לא יסבלו סגר נוסף.
עלינו להפסיק ולהסתכל רק על נתוני התחלואה היבשים, ועל העולם ולבחון ברצינות את הסיבות שהביאו לעצירת הגל הראשון.
מכיוון התעשייה הפיננסית חייבים לשפר את תשתיות העבודה מהבית ולהקפיד לתרגל אותן לאורך כל הקיץ כי נראה שלשם העולם הולך. יש להשקיע בתשתיות האינטרנט במדינה ולשפר את היכולות גם בנקודות הקצה.
רק כך נוכל לצלוח גל נוסף ללא נזקים בלתי הפיכים לכלכלה.

הראל גילאון (צילום: אופנהיימר)
הראל גילאון (צילום: אופנהיימר)

עסק קטן

איל שימן, מנכ"ל ובעלי חברת Eyalminam, יבואנית LAMINAM  איטליה לישראל

שם העסק: "מובייל סטייל"

בעל העסק: יאיר אזרי

מיקום: שלמה המלך 40, קריית אונו

כבר כשנכנסים לחנות מובייל סטאר, המתמחה במכירה ותיקון סלולרי וממוקמת בסמוך לקניון קריית אונו, חשים באנרגיה הטובה ששורה באוויר. יאיר, הבעלים, מתגלה מיד כאדם אכפתי, עם לב ענק. הוא נעים הליכות, ישר כמו סרגל ונחוש לתת מענה אישי לכלל הלקוחות שפוקדים את החנות הקטנטנה והכל ברוגע ובנימוס. במשך ההמתנה עד שטכנאי החנות יפתור את התקלה בטלפון הנייד ששלחתי לתיקון, הייתי עד למסירותו של יאיר- הוא מלהטט במקצועיות בין עשרות שיחות טלפון נכנסות של לקוחות מתייעצים, מסייע לאזרח מבוגר דובר צרפתית, שבכדי לתת לו את הטיפול הטוב ביותר מתקשר לחבר דובר השפה שיסייע לו בהעברת המסרים, ועוזר למצוא את הפתרון הטוב, האפקטיבי והזול ביותר עבור לקוחה שלחוצה בתקציב. הכל בסבלנות אין קץ ותמיד עם חיוך ועיניים טובות.

אייל שימן  (צילום: שי אדם)
אייל שימן (צילום: שי אדם)

יאיר אזרי (צילום: יח''צ)
יאיר אזרי (צילום: יח''צ)