1. עזר למכבי מציון 

הנהלת קופת החולים 'מכבי' יחד עם רשת 'מכבי פארם' ערכו טקס חגיגי לכבוד עמותת "עזר מציון", כהוקרה על שיתוף הפעולה ההדוק בין הגופים נוכח משבר הקורונה. האירוע התקיים במעמד מנכ"ל מכבי - רן סער; יו"ר עמותת עזר מציון - הרב חנניה צ'ולאק; מנכ"ל העמותה - חיים פרוינד; ממלאת מקום מנהל רשת 'מכבי פארם' - שרה גביש ועוד. במסגרת שיתוף הפעולה בין הארגונים בעת משבר הקורונה העבירו מתנדבי "עזר מציון" משלוחי תרופות מבתי המרקחת של הקופה למאות חברי מכבי בקבוצות סיכון שהיו מבודדים בבתיהם בשל התפשטות המגיפה. לדברי סער: "מאז הקמתו מהווה ארגון 'עזר מציון' סמל ודוגמא לפעילות ציבורית שכולה צדקה ועזרה לזולת. מערך שלם של חסד והצלת חיים. שיתוף הפעולה הפורה בינינו לא נוצר היום והמצב שנוצר רק חיזק אותו. החיבור המיוחד ביננו הוכיח שרק השמים הם הגבול כשהמטרה היא לסייע לחברים לעבור את התקופה הזאת בבריאות, בשלום ובאופטימיות."

שרה גביש, רן סער, חנניה צ'ולאק וחיים פרוינד (צילום: דוברות מכבי)
שרה גביש, רן סער, חנניה צ'ולאק וחיים פרוינד (צילום: דוברות מכבי)

2. אינטל ממשיכה להעניק

הענקית הבינלאומית 'אינטל' ממשיכה לתרום למאבק בנגיף הקורונה בישראל. החברה הודיעה אתמול על מענקים בסך כולל של שני מיליון שקלים ל-150 עמותות וארגונים בישראל, שבהן עובדי החברה מתנדבים. על כל שעת התנדבות של עובד, אינטל מעניקה עשרה דולר לארגון או לעמותה שבהם הוא מתנדב. חלק משני מיליון השקלים שמעניקה החברה, גויסו באמצעות קמפיין מצ'ינג עליו היא הכריזה עם פרוץ משבר הקורונה, בכל אתרי אינטל בעולם. במהלך אותו קמפיין נאספו בישראל כרבע מיליון שקלים – ולמעשה באינטל ישראל נרשם מספר התורמים הגבוה ביותר, מכל אתרי אינטל בעולם. 

בין 150 העמותות שקיבלו מענקי התנדבות בישראל, על-פי הנחיות קרן אינטל, ניתן למצוא את: מד"א - עבור חיזוק הצוותים הרפואיים באמצעות אספקת ציוד מגן, ערכות בדיקה וערכות למטופלים מעוטי יכולת; את קרן רש"י באמצעות 'בית יציב' עבור תכנית בפריפריה הדרומית לילדים מעוטי יכולת, שתספק להם תמיכה רגשית, לימודית וציוד; ואת ארגון לתת, עבור אספקת מוצרי מזון והיגיינה לרווחתן של משפחות מעוטות יכולת בכדי לסייע להן לצלוח את המשבר.

3. לרוסיה באהבה 

בשבוע שעבר הגיע לביקור באוניברסיטת חיפה שגריר רוסיה בישראל - אנטולי ויקטורוב. השגריר קיבל במהלך הביקור אות הוקרה על הסיוע והתרומה של ממשלת רוסיה לישראל במהלך השריפה הגדולה בכרמל בשנת 2010. את הביקור ליווה משה מנו, בעלי ויו"ר ״מנו ספנות״, המשמש כקונסול הכבוד של רוסיה בחיפה, ושימש משך מספר שנים כחבר בוועד המנהל של אוניברסיטת חיפה. כמו כן הגיעו הקונסול הכללי של רוסיה איגור פאפוב, נשיא אוניברסיטת חיפה - פרופ' רון רובין, וסגן הנשיא ויו"ר אגודת הידידים של האוניברסיטה - שירה בן אור.  

האירוע כלל נטיעת עץ רימון במדשאת מוזיאון הכט, סיור במוזיאון ומפגש עם חברי סגל אקדמי דוברי רוסית. 

 משה מנו, רון רובין, אנטולי ויקטורוב ואיגור פאפוב (צילום: יניב קופל)
 משה מנו, רון רובין, אנטולי ויקטורוב ואיגור פאפוב (צילום: יניב קופל)

4. כספי מעלה מודעות 

ברחבי העולם ציינו בשבת את יום הוולנס הבינלאומי (Global Wellness Day), יום שבו מעלים למודעות את חשיבות הבריאות הפיזית והמנטלית. בצל מגפת הקורונה קיבל היום הזה משנה חשיבות, ובשל מגבלות הבריאות התקיימו אירועי היום בצורה שונה מבעבר.

 במשך 24 שעות התקיימו שידורים רציפים ברשתות החברתיות ב-150 מדינות על פני 6 יבשות. את ישראל, שהופכת בשנים האחרונות למובילה בתחומי ה-welltech עם יותר מ-500 סטארט-אפים בתחום, ייצגו כדורסלן ה-NBA לשעבר וקפטן מכבי ת"א ונבחרת ישראל בהווה - עמרי כספי, שכיום גם מושקע בסטארט-אפ בתחום, לצד אמיר אלרואי, מייסד שותף של Welltech1, קרן ההשקעות והחממה לטכנולוגיות Wellness, שגם מונה לשגריר של גוף זה (GWD) בישראל. השניים שוחחו על מיזמים טכנולוגיים בתחום, על ספורט בכלל, ואף חלקו טיפים לחיים בריאים יותר.  

עמרי כספי ואמיר אלרואי (צילום: צילום מסך)
עמרי כספי ואמיר אלרואי (צילום: צילום מסך)

5. לנקרי מעודד תיירות 

ראש העיר עכו - שמעון  לנקרי הגיע  למלון 'אפנדי' בעיר כדי לפגוש את הדוגמנית רוסלנה רודינה שנבחרה להוביל צילומי קמפיין תיירות לעיר עכו. הקמפיין כלל צילומים בחמאם הטורקי של גטאס, בשוק הצבעוני, על חוף הים, במסעדות על רצועת החוף ובאולמות האבירים במרכז העיר העתיקה. בסרטון 'מתעוררת' רודינה במיטת קינג סייז מפנקת באולמות האבירים, כשסביבה אבירי המצודה, אשר מכוונים אותה לאטרקציות השוות בעיר.

רוסלנה רודינה ושמעון לנקרי  (צילום: חלי פרידמן)
רוסלנה רודינה ושמעון לנקרי (צילום: חלי פרידמן)

הקבינט 

נתי בירנבוים, מנכ"ל פורום יצרני החשמל הפרטיים:

עם אישורה של הרפורמה בחברת החשמל, הצהירו משרדי הממשלה כי גולת הכותרת של הרפורמה היא פתיחת משק החשמל לתחרות והוזלת מחירים לצרכנים בישראל. אולם, שנתיים עברו והציבור עדיין לא זכה להוזלה המיוחלת בתעריף החשמל. יתרה מכך, הרפורמה המבנית בחברת החשמל אשר מפרידה את ליבת משק החשמל, יחידת "ניהול המערכת" מחברת החשמל עדיין לא יצאה אל הפועל. במשבר הנוכחי, הצליח משק החשמל הפרטי לספק חשמל אמין הודות להחלטות מושכלות שקיבלה הממשלה לפני עשור בנוגע ליצרנות החשמל הפרטית. על מנת לקדם משק חשמל איתן, מתקדם ותחרותי ישנה חשיבות ביישום הרפורמה ובקידומה בהתאם ללוחות הזמנים שנקבעו ואושרו. 

נתי בירנבוים (צילום: יח''צ)
נתי בירנבוים (צילום: יח''צ)

עסק קטן

שחר עזרי, מנכ"ל חברת ייבוא והפצה Reisz Professional  ממליץ על רשת בתי הספר 'נייל סטודיו'

בעל העסק: בריאן לידן 

ההמלצה:  

נייל סטודיו, היא רשת בתי הספר למקצועות היופי, המנוהלת בישראל זו השנה ה-30, על ידי בריאן לידן ומרטין קופר, שני גברים שחרטו על דגלם לדאוג לעצמאות כלכלית לכל אישה בישראל באמצעות לימודים מקצועיים בעולם הביוטי. בימים בהם הרשת הייתה סגורה היא דאגה לתת מענה לכל הביקוש המטורף ולרשום תלמידות שרצו לשריין את מקומם ליום שאחרי, ליום בו יוכלו לבסס את מעמדן הכלכלי וללמוד עוד מקצוע שיוכלו להתפרנס ממנו בכבוד. היוזמה של הרשת לתת מענה בימים טרופים של חוסר וודאות ולהבטיח לכל נרשם או נרשמת שיהיה לו מקום עבודה לאחר סערת הקורונה – היא מבורכת.