1. ויליגר פותחים שבוע 

האחים צבי ויוסי ויליגר, בעלי השליטה בחברת יבוא מוצרי המזון ״ויליפוד״, פתחו בראשון את שבוע המסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב עם השקת מסחר מקביל למסחר בנאסד״ק שם החברה נסחרת מאז 1997. צבי ויליגר ציין בדברי הפתיחה כי אביהם, אלכסנדר ויליגר ז״ל, היה ניצול שואה חסר כל כאשר עלה מאירופה לישראל בראשית שנות ה-50 והקים עסק למזון באזור רחוב לוינסקי בתל אביב. פתחו את הבוקר ביחד: מנכ״ל הבורסה לניירות ערך, איתי בן זאב, מנכ"לית "ויליפוד" עינת פלד ובכירי החברה, מנהלת יחידת ההנפקות במחלקה הכלכלית בבורסה לניירות ערך, דרורית וילנאי, מנכ״ל בית ההשקעות ״פסגות״ לשעבר, רועי ורמוס ועוד.

2. החגיגה הקולינרית של עומרי

מלון 'רמדה אוליביה' שבנצרת פתח מחדש את שעריו בסוף השבוע האחרון, בהשקת קונספט של חוויה קולינרית עלית, אותנטית ומוקפדת. 'רמדה אוליביה' הוא מלון אוריינטלי-מודרני, הממוקם בקו הרכס של נצרת וצופה לעיר העתיקה. את האורחים קיבלו בעלי המלון זיאד עומרי, רעייתו דועא, עם ילדיהם עלאא ורנד, ומנכ״ל המלון חיים סלאמה. 
אושיות הקולינריה שהוזמנו לאירוע נהנו מארוחות גורמה על טהרת המטבח הערבי הגלילי בניצוחם של השפים אליאס אבו מטר ורמי אבו ליל; מסדנת הכנת כנאפה; מסדנת עראק, ומסיור טעימות בעיר העתיקה של נצרת. 
בבר ה'רופטופ' של המלון נערכה חפלה בסגנון ״אלף לילה ולילה״ שכללה נגנים, רקדנית בטן, נרגילות ובר משקאות מפנק .בין הנוכחים באירוע נצפה גם הזמר אביב גפן.

זיאד ודועא עומרי (צילום: גילה שוסטר)
זיאד ודועא עומרי (צילום: גילה שוסטר)

עלאא עומרי ואליאס מטר (צילום: גילה שוסטר)
עלאא עומרי ואליאס מטר (צילום: גילה שוסטר)

רמי אבו ליל (צילום: גילה שוסטר)
רמי אבו ליל (צילום: גילה שוסטר)

3. זינגר מחבק את הפרילנסרים

WeWork בישראל יזמה תכנית למען 'פרילנסרים', הכוללת הנחה בתשלומי שכירות, ותכנים ייעודיים. על-פי דו"ח של ארגון העצמאים בישראל ישנם למעלה מ-300 אלף פרילנסרים. המהווים 7.8% מכוח העבודה במגזר העסקי, ותורמים 10% מהתוצר העסקי.  

בנג'י זינג'ר, מנכ"ל WeWork ישראל הסביר את המהלך: "ווי וורק ישראל מחבקת את קהילת הפרילנסרים, שמהווה חלק בלתי נפרד מקהילת ה'ממברים' שלנו. משבר הקורונה סיפק הזדמנות למנף את היתרונות המובנים בווי-וורק לטובת הממברים הקיימים וחדשים, בין אם מדובר בסביבת עבודה בטוחה ונוחה, ובין אם מדובר בגישה למידע מקצועי ורשת קשרים ענפה לקהילת העסקים הגלובלית של ווי וורק. לווי וורק יש ניסיון רב בחיבור פרילנסרים אחד לשני כדי לספק עבודות משותפות לחברות המובילות בארץ. המטרה שלנו היא להיות להם בית חם ולסייע להם להתאושש או להמשיך להצמיח את עסקיהם בתקופה מאתגרת זו".  

בנג'י זינגר (צילום: wework)
בנג'י זינגר (צילום: wework)

4. הפנתרות מתכנסות

במתחם 'פנתרה' בתל אביב, נערך בשבוע שעבר, בפעם השלישית, ערב משקיעים שבמהלכו הציגו יזמיות מעוררות השראה, פיתוחים ומוצרים חדשניים. בין הפיתוחים שהוצגו:  אפליקציה לתקשורת בין הורים גרושים (Familist) שפיתחה עו"ד מילי אינדיג שגם הנחתה את האירוע; פלטפורמה אוטומטית לבדיקות תכנה בחברות תחת רגולציה (Validify) שהציגה עו"ד ורו"ח אביטל אביצור; מד הנקה לתינוקות (IsenseU) שהציגה המנכ"לית דינה נראון; ומכונה לייצור שוקולד ביתי (Chocomake) שפיתחה היזמית ליאורה עומר.
על הערב ניצחו  גלית בן שמחון - מייסדת ומנכ"לית "פנתרה  - חלל עבודה ומועדון לקידום נשים בעסקים", ושרון גולדמן – סמנכ"לית קשרי משקיעים ופיתוח עסקי​ בברוקס-קרת – חברת שירותים פיננסיים לחברות היי-טק וסטארטאפים. האירוע נערך במטרה לקדם נשים בעולם העסקים ולסייע להן ביצירת קשרים עסקיים עם משקיעים מובילים בתעשייה.

מילי אינדיג, גלית בן שמחון ושרון גולדמן (צילום: עדי אלון)
מילי אינדיג, גלית בן שמחון ושרון גולדמן (צילום: עדי אלון)

5. אילון דיגיטלי

 המפגש השישי בסדרת אירועי 'קהילת הראש הדיגיטלי' – הבית של מנהיגי הדיגיטל בישראל, נערך לאחרונה בהנחייתו של יעקב אילון שמשמש גם כעורך הראשי של סדרת התוכניות.

  מדובר בסדרת תכניות שבועית המתקיימת באמצעות אפליקציית 'זום' ומיועדת לבכירים, לחברי הקהילה וללקוחות ושותפי חברות איי-8 ואקסנצ’ר, תחת הכותרת "הראש הדיגיטלי לייב". הדיון הפעם עסק ב"האצת השינוי באופי העבודה בעקבות משבר הקורונה". השתתפו: אופיר קדוש – מנהל מערכות המידע (מנמ"ר), מכבי שירותי בריאות; שלי לב-אמדו - מנהלת משאבי האנוש של אקסנצ'ר ישראל; פרופ' ישע סיון - מייסד ומנכ"ל חברת i8  ventures –  פלטפורמה עסקית לחדשנות בחדשנות ומייסד קהילת הראש הדיגיטלי. 

יעקב אילון (צילום: צילום מסך)
יעקב אילון (צילום: צילום מסך)

6. תפסו ג'וב 

היהלומן ניסים זוארץ, חבר בורסת היהלומים ובעלי חברת DN  יהלומים,  נבחר 

לכהן כנשיא ה-13  של התאחדות תעשייני היהלומים בישראל. זוארץ,  נבחר ב 2016 כיצואן מצטיין של מדינת ישראל, הצטרף להנהלת הבורסה ליהלומים בשנת 2017 ובמהלך פעילותו כדירקטור בחברות הוביל מספר צעדים בולטים, שימש כיו"ר ועדת הביטחון, כגזבר הבורסה ותרם רבות לענף.

ניסים זוארץ (צילום: אסף לוי)
ניסים זוארץ (צילום: אסף לוי)

דנה רכטמן מונתה למנהלת האגף לפיתוח משאבים וקשרי חוץ במכללה האקדמית ספיר. קודם לכן היא שימשה כסמנכ"לית אגודת ידידי אוניברסיטת תל אביב. לרכטמן ניסיון רב שנים בקשרי חוץ ובפיתוח משאבים באקדמיה.

דנה רכטמן (צילום: איציק בירן)
דנה רכטמן (צילום: איציק בירן)

עסק קטן 

אבירם גנות מנכ"ל QUIK שירות סופר אונליין, ממליץ על סטודיו  Collectie מותג לעיצוב הבית 

בעלי העסק: יערה אשכולי, ענת אשכול ורועי חלוצי.

מיקום: הגיא 5 ,יקנעם מושבה 

ההמלצה: אני אוהב עסקים שאוהבים מה שהם עושים. בקולקטי ניכר השילוב של  עיצוב ליין רחב של מוצרים ייחודיים,  עם הקפדה על כל תמונה וכל אות באתר החברה, ושירות מעולה. והכל מתוצרת הארץ - כלל המוצרים הנמכרים באתר החברה ובסטודיו מיוצרים ברמת הגולן, תוצרת כחול לבן, ארץ ישראלית, מה עוד אפשר לבקש. ממליץ בחום.

אבירם גנות (צילום: חלי חדד)
אבירם גנות (צילום: חלי חדד)

ענת אשכול, רועי חלוצי ויערה אשכולי (צילום: טלי רז)
ענת אשכול, רועי חלוצי ויערה אשכולי (צילום: טלי רז)