1. שטראוס הדור הבא 

סמסו מזל טוב לעירית שטראוס ולאון קופלר שהתחדשו בנכדה מבתם אלינור קופלר ובעלה רועי בן נתן. השם שנבחר לילדה – אלה, הוא על שמה של הסבתא-רבא שלה - אלה שטראוס ז"ל. האם נרגשת כתבה: "את נושאת את שם הסבתא-רבא שלך - אלה שטראוס ז"ל, שהייתה אישה חזקה ומיוחדת, ואנחנו גאים ומודים על הזכות להמשיך ולהנציח את זכרה דרכך". 

רועי בן נתן, אלינור קופלר (צילום: אור גפן)
רועי בן נתן, אלינור קופלר (צילום: אור גפן)

2. הזוכים של קולר

שלב הגמר ב'תחרות קולר לסטארט-אפים', שמקיימת הפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב, ומיועדת לסטארט-אפים בתחילת דרכם, נערך ביום שני האחרון. נציגי החברות המתמודדות התכנסו בבניין הפקולטה, וצוות של כשלושים שופטים מהארץ ומחו"ל – כולל מלונדון ומסינגפור, השתתפו באמצעות הזום וביצעו שיפוט מקוון.

את התחרות פתחו פרופ' משה צבירן - דקאן הפקולטה לניהול וד"ר אייל בנימין - חבר סגל הפקולטה לניהול שהוא גם ראש תחום  פרויקטים יזמיים במכון קולר ליזמות, ומנהל התחרות. מטרת התחרות היא לסייע ולקדם את המיזמים, באמצעות חשיפה, תמיכה, וליווי מקצועי וכן באמצעות גיוס השקעה כספית. הפרס לזוכים במקום הראשון בכל אחד מהמסלולים הוא השקעה ראשונית של 100,000 דולר המוצעת על ידי ג'רמי קולר - המייסד והמנכ"ל של קולר קפיטל, עם אפשרות להשקעות המשך. 

חמישה סטארטאפים עלו לשלב הסופי במסלול היזמות הטכנולוגית, ובמקום הראשון בתחרות, זכה הסטארט אפ  X-Trodes  שפיתח פתרון לביש ביתי לניטור גלי מוח בזמן שינה בלילה, על מנת למנוע הפרעות נוירולוגיות מסכנות חיים. הפרס הוענק ליזמת-מייסדת  ד"ר לילך אינזלברג-יפעה, ולאלון נצר – סמנכ"ל הפיתוח העסקי. מי שמכהן כמנכ"ל החברה הוא היזם המייסד - ד"ר זיו פרמן. 

משה צבירן, לילך אינזלברג-יפעה, אלן נצר ואייל בנימין (צילום: עומר לוי)
משה צבירן, לילך אינזלברג-יפעה, אלן נצר ואייל בנימין (צילום: עומר לוי)

3. קציר הקורונה של רימון 

עשרות חובבי מוסיקה ונכבדים הגיעו בשני להיכל התרבות בתל אביב, למופע מיוחד של בית הספר 'רימון' למוסיקה – זאת במסגרת פרויקט שיזם בית הספר יחד עם היכל התרבות, שהוקדש כולו לשירים שנוצרו בתקופת הסגר והקורונה. 

הביצועים המוסיקליים היו חלק מתחרות מיוחדת בשם RimOnline, שבמסגרתה סטודנטים של בית הספר נתבקשו ליצור עיבודים מקוריים לשירים מוכרים, ולבנות הרכב שיקליט ויצלם כל אחד מביתו קליפ וירטואלי המבוצע באופן מקוון. הזוכים בתחרות נבחרו על ידי צוות השופטים שכלל את רמי קלינשטיין - שגם היה נוכח באירוע, מירי מסיקה, עילי בוטנר, נציגת היכל התרבות ת"א, והקהל הרחב. הפרס הראשון היה הופעה באולם צוקר בהיכל התרבות. בין הנוכחים באירוע: אירינה שלמור - יו"ר אגודת ידידי רימון, רוני חיימובסקי - יו"ר היכל התרבות, דלית קורל - מנכ"לית היכל התרבות, משה סיני - מנכ"ל רימון, יהודה עדר - נשיא בית הספר, סמי וטובה סגול, אורה ואיתן סטיבה, יוסי שוב, יוני פרס ועוד.

רמי קליינשטיין, דורית קורל ורוני חיימובסקי (צילום: אסף לב)
רמי קליינשטיין, דורית קורל ורוני חיימובסקי (צילום: אסף לב)

איתן סטיבה, יהודה עדר, אורה סטיבה ומשה סיני (צילום: אסף לב)
איתן סטיבה, יהודה עדר, אורה סטיבה ומשה סיני (צילום: אסף לב)

4. ברכת הדרך מאנג'לים 

אורי אנג׳ל - מנכ״ל XT ואודי אנג׳ל – יו״ר החברה, ערכו אירוע פרידה משרונה סנדרמן-מאירוביץ' שכיהנה כסמנכ״לית משאבי אנוש של קבוצת  XT(קבוצת עופר) בעשור האחרון. אורי אנג׳ל ציין כי מאירוביץ' הייתה יד ימינו לאורך השנים בניהול ההון האנושי הייחודי והמקצועי של הקבוצה, וכי התהליכים שנבנו בחברה היו הרבה בזכותה. מאירוביץ' התרגשה מאד והודתה למשפחת אנג’ל ולעובדים על האמון, הסיוע והשותפות לאורך השנים. היא סיפרה על תפקידה הבא כסמנכ"לית משאבי אנוש וחברת הנהלה, במכללה האקדמית עמק יזרעאל, והביעה את שאיפתה להביא ערך משמעותי שיאפשר למכללה המובילה בצפון להמשיך לקדם חדשנות ולקחת חלק בבניית דור העתיד של המגזר העסקי.

שרונה סנדרמן-מאירוביץ' ואורי אנג'ל (צילום:  יואב אלמוג)
שרונה סנדרמן-מאירוביץ' ואורי אנג'ל (צילום: יואב אלמוג)

5. רון טל ביתיר

בשני האחרון נערך ביקור של יו"ר חברת החשמל - אלוף (מיל') יפתח רון טל, וחברי הנהלה נוספים בחבל יתיר. הביקור נועד להתרשם מקרוב מהתקדמות פרויקט טורבינות הרוח של חברת "אנלייט" בחבל יתיר, כחלק ממדיניות חברת החשמל לקדם אנרגיות מתחדשות ואת פיתוח רשת ההולכה, תוך רצון לקלוט יצרני אנרגיות מתחדשות פרטיים נוספים. סיירו עם רון-טל וגם ביקרו ביקב יתיר: 

סמנכ"ל שיווק ורגולציה - אורן הלמן; היועצת המשפטית - עו"ד יעל נבו, מנכ"ל יקב יתיר -  יעקב בן דור; מנכ"ל אנלייט - גלעד יעבץ ומנהל מחוז ירושלים - משה כהן.

יפתח רון טל וגלעד יעבץ (צילום: חברת החשמל)
יפתח רון טל וגלעד יעבץ (צילום: חברת החשמל)

6. ביג דאטה לתמיכה נפשית

מרכז המו״פ של חברת נילסן-ישראל התגייס לסייע לעמותת סה״ר, המציעה תמיכה נפשית אנונימית, נגישה ומיידית לאנשים במצוקה, באמצעים דיגיטליים. נילסן היא חברת מדידה עולמית והמרכז בישראל מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות למדידה בדיגיטל. כחלק מהפעילות, סיפקה נילסן לעמותת סה״ר תשתית לפעילות הכשרות וכן ייעוץ טכנולוגי בעולמות הביג דאטה. החברה שדרגה את  היכולות הטכנולוגיות של העמותה  ובכך איפשרה מענה נגיש ויעיל אונליין, המסייע באופן משמעותי לפונים. מנכ״לית עמותת סה״ר, יעל לוי ומנהל מו״פ נילסן ישראל - יקיר בוסקילה, ציינו בסיפוק את השת"פ המשמעותי. 

יעל לוי ויקיר בוסקילה (צילום: יח''צ)
יעל לוי ויקיר בוסקילה (צילום: יח''צ)

עסק קטן 

ענת ששתיאל – מנכ"לית מועדון לקוחות POWER CARD
בעל העסק: ניצן יצחקי

מיקום: ראשון לציון
שם העסק:  new fit global

ניצן הוא מאמן כושר אישי שפיתח אימוני כושר לקבוצות של עד 12 איש,  בשיטת משולש הזהב: ליווי תזונתי, אימונים לחיטוב הגוף וליווי אישי לתוצאות!
ניצן מראה לכל המתאמנים שאפשר אחרת, ברגישות וסבלנות רבה. הוא הראה לי שאני יכולה להשיג כל מטרה שאני מציבה לעצמי בתחום הספורטיבי, ללא כל בעיה. במשך שנים החלפתי מאמנים וניסיתי. אך עם ניצן - הצלחתי. אני מתאמנת מעל שנה ורואה תוצאות. בשיטת משולש הזהב של ניצן, כל אימון הוא חוויה, תמיד יש חידושים ותרגילים שונים, ואני יוצאת בהרגשה שהזעתי ונהניתי - באווירה משפחתית וכייפית.
השילוב של ליווי תזונתי עם המון אכפתיות, מביאה לתוצאות  כשהתחושה היא של אימון אישי - למרות שהאימון קבוצתי.

ניצן יצחקי (צילום: יח''צ)
ניצן יצחקי (צילום: יח''צ)

ענת ששתיאל (צילום: סיון פרג')
ענת ששתיאל (צילום: סיון פרג')