1. אחרי דואק 

לאחר שגייס 24 מיליון שקל - איש העסקים רוני דואק ממשיך בפעילות מיזם "ושמרת". כזכור, מטרת המיזם שנולד בראשית משבר הקורונה הייתה להתמקד ולטפל באוכלוסייה המבוגרת, שחשופה יותר מכל לפגיעתו הרעה של הנגיף. במסגרת זו נעשו פעולות לספק משאבים, וציוד לטיפול באוכלוסיית המבוגרת, תוך חיזוק והעצמה של הגורמים המטפלים. בשני האחרון נערך בבית 'שיתופים', אירוע הוקרה לאנשי עמותת "אחריי", שדואק הוא בין מוביליה, אשר לקחו חלק מרכזי במיזם "ושמרת". כ- 200 מתנדבי "אחריי" עסקו  בחודשים האחרונים בהדרכות לצוותים, בהטמעת ידע בתחום ההתנהגות המניעתית, ושימשו כאנשי קשר בין מטה "ושמרת" למוסדות בתחום הטיפול באוכלוסייה המבוגרת.

עד כה תרמו למיזם יותר מ-30 גופים עסקיים, ביניהם: צ'קפוינט, בזק, סיילספורס, מגדל, ומקס. בין המשתתפים והנואמים באירוע היו יו"ר "אחריי" - אלוף (מיל') יורם יאיר (יה-יה); אחד מיזמי "ושמרת" ויו"ר א.ב.א - רוני עוזרי, ודואק עצמו. את התרומה הגדולה ביותר, על סך 5 מליון דולר, קיבלו מקרן פילנתרופיה ייחודית של משפחת שיינברג הקנדית־יהודית. הנואמים ציינו כי בימים אלו יוצא לדרך חלקו השני של המיזם, שיכלול בניית תו תקן למוסדות הגריאטריים, שיפור המוכנות של המוסדות למעבר משגרה לחירום קורונה, מתן כלים לניהול אירוע התפרצות, ויצירת תפיסה וכלים לחיזוק החוסן של דיירי המוסדות.

2. ההקרנה חייבת להימשך

בראשון בערב, במסגרת פסטיבל 'דוקאביב', וברוח ימי הקורונה, נערכו שתי הקרנות טרום בכורה, און-ליין, לצפייה מהבית, של הסרט 'מאיר אריאל שיר כאב'.  בין שתי ההקרנות נערכה שיחה קצרה עם היוצרים - אליאב לילטי ואריק ברנשטיין – שסיפרו על הסרט העוסק בחייו ובאישיותו של מאיר אריאל, כפי שמעולם לא נחשפו לציבור. את ההקרנה הלא שגרתית פתח במילות ברכה, רמי שלמור - יו"ר  הועד המנהל של פסטיבל 'דוקאביב'. את השיחה עם היוצרים ניהלה גליה דור - מקימת מועדון הידידים הצעירים של הפסטיבל.

רמי שלמור (צילום: פרטי)
רמי שלמור (צילום: פרטי)

3. ורד ופרץ מנציחים בכפר עידוד 

בשני התקיים בכפר עידוד - שבו חיים אנשים עם קשיי למידה, תפקוד והסתגלות על רקע נזק מוחי - טקס חנוכת מרכז רימון ע"ש אלירז פרץ ז"ל. אל חנוכת המרכז התקבצו ובאו אמו של אלירז – כלת פרס ישראל למפעל חיים – מרים פרץ; אודי ורד - מנכ"ל 'אלביט יבשה ותעש', שני אחדות - מנכ"לית כפר עידוד; מ"מ ראש עיריית נתניה - אלי דלל; ליליאן שפרן - מנהלת השרות לדיור תומך במשרד הרווחה; וקלרה חן - מנהלת אגף אזורי ומוגבלויות במנהל הרווחה בעיריית נתניה. 

מרכז רימון הינו מרכז תעסוקה בכפר עידוד, שבו עובדים כ-60 מדיירי המקום. העובדים מועסקים בקו ייצור להרכבת רכיב שאינו נפיץ ב'רימון אלירז', על שם אלירז פרץ ז"ל. הרימון הייחודי פותח ע"י מהנדסי חברת אלביט כמענה מבצעי לאחר מותו של לוחם גולני רס"ן אלירז פרץ כתוצאה מקליע שנורה לעברו בהיתקלות עם מחבלים אשר הפעיל את מנגנון הרימון שנשא באפודו. הרכבת הרימון המיוחד ועבודות נוספות שעושים עובדי המרכז עבור התעשייה הביטחונית בישראל,  מעניקה להם תחושת שייכות ופטריוטיות. למרות שהם אינם מתגייסים לצה"ל – ניתנת להם ההזדמנות לתרום משמעותית לביטחון ישראל. 

שני אחדות, מרים פרץ ואודי ורד (צילום: טל שובל)
שני אחדות, מרים פרץ ואודי ורד (צילום: טל שובל)

4. גנטיקה בקצרין

היזמים יצחק חזות ולינוי בכור, השיקו לאחרונה את המותג MyGENES, תחת חברת 'לב חי גנטיקה'. מדובר בבדיקת רוק גנטית שנועדה להבטיח בעקבותיה התאמת תזונה ואורח חיים בריא, וירידה במשקל לטווח ארוך. בפיתוח הבדיקה לאורך חמש השנים האחרונות, הושקעו, עד עתה, כשמונה מיליון שקלים.

האירוע שבו ציינו את השקת המוצר התקיים במרכז הגנטי GGA שבקצרין, שם גם נמצאת המעבדה שמבצעת את הבדיקה עבור 'לב חי גנטיקה'. הגיעו לברך על המוגמר: מייסדי המעבדה: איש העסקים חיים אוחיון והמומחה לגנטיקה - ד"ר יורם פלוצקי; פרופ'  דני ברקוביץ - מומחה לגנטיקה, ופרופ׳ סנאית תמיר - מומחית לתזונה וספורט.

יורם פלוצקי, חיים אוחיון ויצחק חזות (צילום: יח''צ)
יורם פלוצקי, חיים אוחיון ויצחק חזות (צילום: יח''צ)

5. זינגבוים לעיניים 

 חוה זינגבוים, בעלת תאגיד הקוסמטיקה הנושא את שמה, השיקה השבוע את קרם העיניים החדשני PROPHECY EYES . זינגבוים קיימה צילומי ביוטי לצד נבחרת שגרירות חדשה, הכוללת את- מרינה מקסימיליאן, טהוניה רובל שהגיעה להצטלם בחודש תשיעי, סנדרה רינגלר ועומר נודלמן. הבנות הצטלמו לקמפיין נבחרו על ידי זינגבוים בשל מגוון הגילאים וסגנונות היופי שלהן.

טהוניה רובל, סנדרה רינגלר, חוה זינגבוים, עומר נודלמן, מרינה מקסימיליאן (צילום: שוקה כהן)
טהוניה רובל, סנדרה רינגלר, חוה זינגבוים, עומר נודלמן, מרינה מקסימיליאן (צילום: שוקה כהן)

עסק קטן 

הממליצה: ברברה ברזין, מנכ"ל ובעלים של 'ברברה ברזין- ביה"ס ללימודי עיצוב פנים'. 

שם העסק: ויטראז' 2000

בעלי העסק: חיים ותומר הורוביץ

מיקום: רחוב שדרות הסנהדרין 3, יבנה. 

את בית המלאכה שלו למסגרות ביבנה ייסד חיים הורוביץ כבר לפני 40 שנה. לפני כ-25 חבר לעסק בנו - תומר, וכיום הם מנהלים אותו יחד. השניים הגו ופיתחו פרופיל בלגי אלגנטי ומדוקק שהפך לשם דבר באדריכלות הישראלית. אני עובדת עם שניהם כבר למעלה משני עשורים ושיתוף הפעולה הוא לא פחות מפנטסטי (ואת זה אני אומרת כאישה דעתנית וביקורתית במיוחד). יתרה מכך, העבודה של צוות המתקינים באתרי הבניה היא חוויה שלא רואים כל יום בישראל, הם מגיעים מדוגמים ומתוקתקים בסרבלי העבודה, עובדים בדממה מוחלטת, מתקינים את המוצרים בצורה לא פחות ממושלמת ומנקים אחריהם את האתר כבמטה קסם בתום ההתקנה.

ברברה ברזין (צילום: גיא הכט)
ברברה ברזין (צילום: גיא הכט)

תומר וחיים הורביץ (צילום: חיים אפראייט )
תומר וחיים הורביץ (צילום: חיים אפראייט )