1. שיפרין בשולחן השבת המקוון של הג'רוזלם פוסט

בשישי האחרון שודרה באתר הג'רוזלם פוסט, לרחבי העולם היהודי, קבלת שבת גלובאלית מקוונת – הראשונה מסוגה. את המשדר המיוחד במסגרתו שוחחו המשתתפים על משמעות השבת, הנחה העורך הראשי של הג'רוזלם פוסט - יעקב כץ. לקחו חלק במשדר ופרשו את משנתם בנושא השבת, יהדות וקבלה: איש העסקים - ד"ר אדוארד שיפרין, מחבר הספרים "מאינסוף לאדם: הרעיונות היסודיים של הקבלה במסגרת תורת האינפורמציה ופיזיקת הקוונטים", ו"מסע עם סושי בארץ התודעה"; רבה הראשי של רוסיה - הרב ברל לזר; פרופסור ישראל אומן - חתן פרס נובל לכלכלה; פיליס היידמן - נשיאת הכבוד של מצעד החיים; מנכ"ל רשות הטבע והגנים - שאול גולדשטיין; אורית ברוטניק - ארכיאולוגית וממונה על שימור מורשת במחוז דרום של רשות הטבע והגנים ואורחים נוספים. המשדר לווה בשירי שבת מפי להקה שעליה ניצח תום כהן - המנצח הראשי ומנהלה האמנותי של תזמורת 'ירושלים מזרח ומערב', ובשולחנות שבת שנפרסו על פני 'לוקיישנים' שונים בגלובוס.

2. זיסאפל מצפין

בחמישי האחרון סיירו בכירי קבוצת 'רד בינת' בפארק ההיי-טק בר לב הממוקם בין עכו לכרמיאל. בין היתר, ביקרו הבכירים במשרדי חברת הבת של הקבוצה - Kaleidoo - המתמחה בתחום הבינה המלאכותית והביג-דאטה, שמשרדיה ממוקמים במתחם המשותף WORKPORT שבפארק. משתתפי הסיור: יהודה זיסאפל - נשיא קבוצת 'רד בינת', מנכ״ל 'בינת תקשורת' - אלון בן צור, יעל יגרמן-לביא - יו״ר פארק ההיי-טק בר לב, יודי בר און - מנכ״ל Kaleidoo, מירב מצגר-משה - סמנכ״לית השיווק בפארק בר לב, יהודית אפרימי - סמנכ"לית משאבי אנוש בינת תקשורת, וטלי ברש-בוסקילה - מנהלת תכנית מושל ישראל, דנו בתכניות העתידיות להתפתחות הפארק ובפוטנציאל לשיתוף פעולה עתידי ביניהם.

יעל יגרמן-לביא ויהודה זיסאפל (צילום: בר גוטהרץ)
יעל יגרמן-לביא ויהודה זיסאפל (צילום: בר גוטהרץ)

3. הגינה לזכרה של פישר

בשבוע שעבר - במלאות שלושים לפטירתה, נערך טקס מקוון לזכרה של רודה פישר ז"ל, שכיהנה כנשיאת עמותת "עלה נגב-נחלת ערן" בשנים 2008-2013. בטקס נחנכה גינה טיפולית על שמה של פישר. השתתפו: בעלה פרופ' סטנלי פישר - לשעבר נגיד בנק ישראל, דידי ואלוף (מיל') דורון אלמוג – מייסד ויו"ר  הכפר השיקומי, והמנכ"ל אבי וורצמן. רודה פישר הקדישה שנים ארוכות מחייה להתנדבות בכפר השיקומי "עלה נגב-נחלת ערן" וקידמה את זכויותיהם של ילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים על מנת שיחיו חיים מאושרים ושמחים. משתתפי הטקס התחייבו שמורשתה ועשייתה ימשיכו ללוות את פעילות המקום.

דידי ודורון אלמוג (צילום: יח''צ)
דידי ודורון אלמוג (צילום: יח''צ)

4. הסר והסופרת מקליטים 

איש העסקים ואיל ההון הבריטי - סר רונלד כהן, והסופרת - יעל טבת-קלגסבלד, נפגשו בעיצומו של יום הקלטות ב- ICast - החברה לתכנים קוליים. קלגסבלד הגיעה למקום להקליט בקולה את ספרה החדש ׳חתן הפרס׳ שייצא לקראת ראש השנה, ופגשה בתא ההקלטות לידה את סר כהן שהגיע למקום להקליט בקולו את ההקדמה לספרו באנגלית Impact.

יעל טבת-קלגסבלד וסר רונלד כהן  (צילום: מתוך האינסטגרם)
יעל טבת-קלגסבלד וסר רונלד כהן (צילום: מתוך האינסטגרם)

5. נפלאות סופהשבוע

יזהר שי - שר המדע והטכנולוגיה העלה לפייסבוק את הפוסט הבא: "המלחמה בקורונה היא גם מלחמה בהרגלים הישנים שלנו. נפגשנו היום עם אלוף העולם ביצירת הרגלים חדשים על בסיס מחקר של דפוסי ההתנהגות שלנו - פרופסור דן אריאלי, כדי למצוא דרכים מדעיות שיעזרו לכולנו להתמודד עם שגרת הקורונה. רעיונות מעניינים בקנה, צפו לעדכונים".

בית החולים השיקומי אלי"ן המטפל בילדים ובבני נוער הסובלים מנכויות קשות, ממשיך בפעולותיו לקידום טכנולוגיה מסייעת, חדשנות והנגשת שירותים לילדים עם מוגבלויות במגוון תחומי החיים. הפעם מדובר בשיתוף פעולה עם חברת מיקרוסופט.

ירון גליצקי, אשר אחראי לפיתוח בקר ה-Xbox  לאנשים עם מוגבלויות,  הגיע לביקור בבית החולים השיקומי כשבידיו שש חבילות שנתרמו לילדי אלי"ן. כל חבילה הכילה קונסולת משחקים  Xbox, בקר שליטה מותאם, מחשב נייד, מנוי לחבילת משחקי Xbox, חבילת אופיס, ומגוון צעצועים, משחקי יצירה והפתעות נוספות.

יזהר שי תמונת ארכיון (צילום: אלעד מלכה)
יזהר שי תמונת ארכיון (צילום: אלעד מלכה)

דן אריאלי תמונת ארכיון (צילום: רן אליהו)
דן אריאלי תמונת ארכיון (צילום: רן אליהו)

עסק קטן

רותי מקבי, מנהלת מוזיאונים, ספריות ומורשת - בחברה העירונית ראשון לציון

שם העסק: החנות "חוה-כלים יפים לבית" שנמצאת ברחוב רוטשילד 71 בראשון לציון , נסגרה בסוף החודש בשל משבר הקורונה ופתחה חנות און ליין.

בעלים: חווה וניצן ניר

עוד כבחורה צעירה שאהבה עיצוב וכלים יפים, חוה הגשימה את חלומה ופתחה חנות לעיצוב ששמה יצא למרחוק. היא ובעלה תפעלו את העסק במשך 33 שנים, במהלכן נסעו לתערוכות עיצוב במילנו ובפריז והביאו לחנות פריטים מיוחדים ביופיים. לפני 20 שנים, פיתחו את העסק, והחלו לייצר גופי תאורה בסין. בני הזוג ועוד ארבע עובדות שירתו את קהל הלקוחות בנאמנות ובאהבה במשך כל השנים הללו.

עכשיו, עקב מגבלות הקורונה החליטו לעבור למסחר מקוון . לצערה של חוה, היא נאלצה להיפרד מהחנות האהובה ומהעובדות המסורות ולעבור ברוח התקופה למכירה אינטרנטית עם משלוחים לבית הלקוח. מזמינה אתכם לעקוב אחרי עמוד הפייסבוק – "חוה כלים יפים לבית" ולהיכנס לאתר החדש, בו נמכרים הפריטים הייחודיים.

רותי מקבי (צילום: רון שמחון)
רותי מקבי (צילום: רון שמחון)

צילומים מתוך עמוד הפייסבוק ''חוה כלים יפים לבית'' (צילום: פייסבוק)
צילומים מתוך עמוד הפייסבוק ''חוה כלים יפים לבית'' (צילום: פייסבוק)