1. אצל ברונפמן בחצר

בחמישי האחרון ציין איש העסקים מת'יו ברונפמן את יום הולדתו, במפגש עם בני משפחה וחברים קרובים שנערך בגינת ביתו בהמפטונס שבמדינת ניו יורק. על ההפקה המוקפדת והברכות ניצחה רעייתו האוהבת מלאני ברונפמן.

2. בייביסיטר בדירקטוריון 

יו"ר הדירקטוריון של חברת החשמל, אלוף (מיל') יפתח רון-טל, צרף לישיבת הדירקטוריון האחרונה את המשתתף הצעיר בתולדות הישיבות של דירקטוריון חברת החשמל הישראלית לדורותיה. מדובר בעומר רון-טל, הנכד הצעיר ביותר של רון-טל הסבא, בן ארבעה שבועות בלבד. הפעוט נכח בישיבה משום שהסבא שימש כבייביסיטר לשעה, בזמן החופש הגדול.

  יפתח רון טל ונכדו עומר (צילום: פרטי)
  יפתח רון טל ונכדו עומר (צילום: פרטי)

3. השר בתחנת הכח

מנכ"ל תחנת הכוח IPM באר טוביה - אסף ויטמן, ומנכ"ל 'סימנס אנרגיה ישראל' - אריאל פורת, אירחו בחמישי בבוקר את שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ, לסיור בתחנת הכוח, ולהצגת ההתקדמות בפיתוחה. 

לשר התלוו מנכ"ל משרדו - אודי אדירי, ומ״מ יו״ר רשות החשמל - יואב קצבוי. 

תחנת הכוח IPM באר טוביה, שנמצאת בשליטת 'גלובל פאוור', 'לאומי פרטנרס' וקרן נוי, מוקמת בימים אלה ע"י חברת סימנס שגם תפעיל אותה בתום שלב הקמתה. התחנה, בהספק של 450 מגה וואט, עתידה לפעול החל מסוף שנת 2020 וצפויה לספק כ-3.5% מצריכת החשמל בישראל ולייצר ביעילות של כ-60% שהיא הגבוהה ביותר מבין תחנות הכוח בישראל. בכך היא תתרום לשיפור איכות הסביבה ואמורה לתת מענה לגידול הצפוי בצריכת החשמל בישראל בשנים הקרובות. מרבית תפוקת התחנה (85%) תימכר לרשת החשמל הארצית והיתרה תימכר ישירות לצרכנים פרטיים גדולים.

 אריאל פורת, יובל שטייניץ ואסף ויטמן (צילום: יח''צ)
 אריאל פורת, יובל שטייניץ ואסף ויטמן (צילום: יח''צ)

4. עפים עם הגיבורים בסטרימינג של אפל

"בשבילה גיבורים עפים" - זוכת פרס הסדרה הטובה ביותר בפסטיבל קאן, נמכרה על ידי 'קשת אינטרנשיונל' לרימייק בינלאומי, בשירות הסטרימינג של אפל העולמית.

'קשת סטודיוס', שלוחת האולפנים של קשת בלוס אנג'לס, תפיק את הסדרה בשותפות עם אפל. 

סדרת הדרמה, שיצר עמרי גבעון עבור 'קשת', בהשראת החלק האחרון בספרו של אמיר גוטפרוינד ז"ל והופקה במקור על ידי 'ספירו סרטים', תעובד לתסריט בינלאומי תחת השם "Echo 3" על ידי הכותב זוכה האוסקר מארק בול ("מטען הכאב") שישמש כשואוראנר לצד ג׳ייסון הורביץ'.

עמרי גבעון (צילום: Oliver Vige'rie)
עמרי גבעון (צילום: Oliver Vige'rie)

5. נפלאות סופהשבוע 

בעקבות הזיגזוג בהחלטות הממשלה בנוגע לסגירת המסעדות בסוף השבוע העלתה ישראלה שטיר - נשיאת קבוצת שטיר לארגון תערוכות וכנסים, פוסט בחשבון הפייסבוק שלה:

"ליבי עם כל השפים ובעלי המסעדות. ליבי איתם ועם עוד אלפי עסקים שלא עובדים ולא יכולים לעבוד כרגע. אינני מסוגלת להבין את ההנחיות / חוסר הנחיות הברורות לציבור. ההתנהלות המזוגזגת, רגע תפתחו, רגע הי... תסגרו. ואחר כך שוב תפתחו. נותנת הרגשה של התנהלות חסרת אחריות וחסרת מחשבה וחסרת תכנון. התנהלות מבולבלת , מבוהלת, וגורמת ליאוש. והיא מסר נורא לציבור. הציבור רוצה לדעת שמנהלים ומוליכים אותו נכון, במחשבה, ולא לאבדון. לכאוס. זה נכון שהקורונה נפלה עלינו ועל העולם ואין מידע איך לנהל אותה. היא מנהלת אותנו. אבל מנהיגות אחראית חיבת לתת לאזרחים פתרון ולשדר מסר ברור ולהרגיע. לא להפחיד. מנהיגות אחראית חיבת לכל אזרח תחושה של בטחון לא של אבדון.

ישראלה שטיר (צילום: אביב חופי)
ישראלה שטיר (צילום: אביב חופי)

התערוכה "החיים שהשארנו מאחור" של האמן ניר הוד נפתחה בגלריית קוהן בלוס אנג'לס. 

ניר הוד וג'ייסון אריסון  (צילום: גיא יחיאל)
ניר הוד וג'ייסון אריסון (צילום: גיא יחיאל)

רגע של אופטימיות 

עינת יוזנט רביד, מנכ"לית אלטמן בריאות.

״מחשבה יוצרת מציאות״, זה המוטיב המרכזי בחיי. אני צולחת את התקופה הסוערת בעזרת מחשבות אופטימיות ולא רק כאלה הקשורות לעבודה ולהצלחת החברה. מחשבה אופטימית במיוחד מתמקדת בגעגוע שלי לניו יורק. העיר הסואנת, הקצבית הרועשת וגדושת האנשים, היא עבורי אי של שלווה. אני מתגעגעת לשדרות הארוכות, לגורדי השחקים, לקצב המהיר, לתרבות, לתערוכות, להופעות וגם לכוס קפה רגועה באמצע היום ב- Brynat Park. להתראות NYC.

עינת יוזנט רביד (צילום: עופר חג'יוב)
עינת יוזנט רביד (צילום: עופר חג'יוב)