1. האומן ישראל חמד הוכרז כזוכה בפרס ע"ש חיים שיף לאומנות פיגורטיבית־ריאליסטית לשנת 2020. הפרס כולל מענק כספי בסך 10,000 דולר ותערוכת יחיד, מלווה בקטלוג, שתוצג במוזיאון תל אביב לאומנות. מעל ל־80 אומנים הגישו את מועמדותם לפרס השנה, והאומן הזוכה נבחר על ידי ועדת שופטים, שכללה את האוצר הראשי של מוזיאון תל אביב לאומנות - דורון רבינא; האוצרת עמנואלה קלו; מנהלת מוזיאון הרצליה - ד"ר איה לוריא; עו"ד גיל ברנדס; ואספן האומנות דורון סבג. המשקיפים בוועדה היו: מנכ"לית מוזיאון תל אביב לאומנות טניה כהן־עוזיאלי ונציג משפחת שיף דובי שיף.

דובי שיף  (צילום: אביב חופי)
דובי שיף (צילום: אביב חופי)

2. שר התקשורת יועז הנדל, מנכ"ל פרטנר איציק בנבנישתי וראש עיריית נהריה רונן מרלי נפגשו השבוע באתר חיבור סיבים אופטיים של פרטנר בשכונת נהריה הירוקה. השלושה עברו ברחובות השכונה, ראו איך משחילים את הסיבים בגוב התקשורת במדרכה, משם מוציאים סיבים אופטיים לבניינים - ובסוף לארון התקשורת. חיבור העיר נהריה לתשתית הסיבים האופטיים הארצית של פרטנר והתחלת פריסת התשתית בשכונות העיר נעשים לקראת פתיחתה של שנת הלימודים הלא שגרתית הצפויה, ונועדו לאפשר לרבים מהתושבים בעיר הצפונית מהירות גלישה של עד 1,000 מגה.

איציק בנבנישתי, יועז הנדל ורונן מרלי
איציק בנבנישתי, יועז הנדל ורונן מרלי

3. ד"ר ענת כרם־אנג'ל יוצאת למסע הרצאות בדרכים. ההרצאות יהיו אומנם פרונטליות, אך יתקיימו בהתאם להנחיות משרד הבריאות. בעמוד רכישת הכרטיסים לקראת ההרצאות כותבת כרם־אנג'ל: "זה 'בדם שלי', לבוא מול קהל, במיוחד בימים כאלה, ולדבר על הביולוגיה של הסטרס ולמצוא גם דרכים לנשום לרווחה. אני ד״ר ענת כרם־אנג׳ל, ולאחר שנים במדע, באקדמיה, ובהייטק - עשיתי הסבה לעולם הטיפול. לאחר שלושה עשורים שבהם אני נעה בין עולם המחקר הביולוגי לבין תחומי הפסיכותרפיה הגופנית, אני חוקרת כיום את תחום 'מדעי החיים' מהזווית המדעית והתרפויטית, כגוף אחד שלם. בהרצאה שלי, ובשיח המשותף לאחר מכן, אני מביאה את הידע המשולב שרכשתי, מדע־גוף־נפש, בגובה העיניים, תוך שילוב הסיפור האישי שלי.

ענת כרם אנג'ל (צילום: אביב חופי)
ענת כרם אנג'ל (צילום: אביב חופי)

"בזכות המסע האישי המרפא שלי, כילדה כמו גם כאמא, בזמנים של משבר, אני מרגישה שליחות לשתף בתובנות ובידע שצברתי.
"אני מזמינה את הנוכחים להקשיב לגוף, בתשומת לב, כמו גם להאיר את הדרך לאפשרויות לברוא חוסן נפשי ורגשי לבריאות מיטיבה יותר. רלוונטי תמיד, אך במיוחד בתקופה המאתגרת ומלאת אי־הוודאות שבפניה אנו ניצבים.
"ההרצאה מזמינה שיח על פחדים וחרדות, הן בילדים והן במבוגרים. אם נסכים להכיר ולהבין אותם מקרוב, אולי נפחד מהם קצת פחות".

4. אבי בלשניקוב נבחר פה אחד לקדנציה שלישית לכהונה כיושב ראש דירקטוריון חברת המים והביוב של ירושלים והסביבה - הגיחון. בלשניקוב מכהן בתפקיד שש שנים, והוא מונה כעת לשלוש שנים נוספות. בלשניקוב מילא וממלא את תפקידו כיו"ר ללא שכר.

אבי בלשניקוב (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אבי בלשניקוב (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

5. עו"ד ענבר אפק נכט, ממייסדי משרד עורכי דין MEI LAW, ושותפיה למשרד, עו"ד אלה בר־חיים ועו"ד מג'ד סאלמה - רשמו השבוע ציון דרך מרשים. עו"ד אפק נכט, שהיא גם רעייתו של איש העסקים מריוס נכט, פרסמה בחשבון הפייסבוק שלה: "ניצחנו. היום יום ענק לציבור העובדים, המעסיקים, ולמערכת הצדק בישראל. בג״ץ קבע כי האחריות הכלכלית לשאת בתשלום ימי הבידוד יורדת מהמעסיקים והעובדים וחוזרת לפתחה של המדינה! איזה אושר וגאווה להיות היוזמים והמגישים הראשונים של העתירה החשובה הזו. חשפנו אי־חוקיות של החלטת המדינה, שעלתה לציבור מיליארדים. והיום בג״ץ עושה צדק, וקובע כי ההחלטה דינה להתבטל והמדינה צריכה למצוא פתרון לטובת העובדים, המעסיקים והציבור בכללותו".

ענבר אפק נכט (צילום: אביב חופי)
ענבר אפק נכט (צילום: אביב חופי)

6. בועז ואיילה מולדבסקי רוו נחת מהילדים השבוע, וגם נהנו על הדרך. איילה מולדבסקי שיתפה את חבריה בפייסבוק: "הילדים המקסימים שלי הרימו את הכפפה והחליטו לקחת חלק במיזם המדהים של רן דנקר - הופעות ביתיות ואינטימיות, בהתאם להנחיות משרד הבריאות. תודה לרן דנקר המדהים שאפשר לנו למשך 45 דקות להתנתק ולהיזכר בדברים שכל כך אהבנו לפני תקופת הקורונה. היה ערב מדהים מקצועי, מרגש, מצחיק, אינטימי ומושלם. כיף גדול לתמוך בתעשיית המוזיקה בימים אלה". 

רן דנקר (צילום: אביב חופי)
רן דנקר (צילום: אביב חופי)

בועז ואיילה מולדבסקי (צילום: אביב חופי)
בועז ואיילה מולדבסקי (צילום: אביב חופי)

7. במסגרת סדרת ההרצאות המקוונות של בית הספר למינהל עסקים באוניברסיטה העברית בירושלים, "כל צבעי הקשת" - בהנחייתו של ד"ר מרים שוורץ־זיו - התארח השבוע קובי הבר, מנכ"ל חברת ביטוח ישיר, לשיחת זום עם סטודנטיות וסטודנטים, ודיבר בפניהם על החשיבות שביצירת ודאות בתקופה של אי־ודאות. הבר סיפר, בין היתר, על ניהול חברה עסקית בתקופת הקורונה, על המעבר לעבודה מהבית, החשיבות שבשמירה על ההון האנושי בתקופה זו, ועל ההחלטה להשקיע בסטארט־אפים דווקא עכשיו, כדי לנצל הזדמנויות עסקיות.

קובי הבר (צילום: ראובן קסטרו)
קובי הבר (צילום: ראובן קסטרו)

8. חברי קבוצת הרכישה של מוזיאון תל אביב לאומנות - "בוחרים אומנות", בראשות יעל בראון ובניהולה של עו"ד דינה פפו - ראש אגף קשרי ציבור במוזיאון - רכשו במהלך השנה עד כה 15 עבודות של אומניות ואומנים ישראלים עכשוויים, עבור אוספי האומנות של המוזיאון. עבודות אלו נוספו ל־13 עבודות שנרכשו במסגרת פעילות הקבוצה ב־2019. העבודות בשנים 2019–2020 נרכשו בסכום כולל של 621 אלף שקל. עד כה רכשה הקבוצה 93 עבודות של אומנות ישראלית עכשווית עבור אוספי מוזיאון תל אביב לאומנות.