1. לסרי חוגג בקפסולות

חיליק לסרי, מבעלי 'גיפט קארד', חגג בשבוע שעבר את יום הולדתו ה-50. בשל מגבלות הקורונה המיר לסרי את מנהגו לחגוג לעצמו יום הולדת במסיבה אחת רבת משתתפים, בכמה חגיגות מצומצמות יותר. המסיבות נערכו בביתו בראשון לציון וכללו קייטרינג של השף גיא פרץ ותכנית מוסיקלית יוונית. הגיעו לאחל מזל טוב: הראל ויזל, אייל פישמן, גדעון ושלום מוליוב, צביקה שווימר ועוד. 

הראל ויזל וחיליק לסרי (צילום: רפי דלויה)
הראל ויזל וחיליק לסרי (צילום: רפי דלויה)

אייל פישמן (צילום: רפי דלויה)
אייל פישמן (צילום: רפי דלויה)

2. אדמס, גרנט ובניון באוניברסיטה 

אוניברסיטת תל אביב יזמה ואירחה לאחרונה מפגש מקוון ספורטיבי עם איש העסקים והפילנתרופ, סטיבן אדמס, מייסד 'מכון אדמס לספורט' באוניברסיטה. במפגש לקחו חלק מאמן נבחרת ישראל לשעבר, אברהם גרנט ומנג'ר בית"ר ירושלים ואחד מגדולי הכדורגלנים בישראל בכל הזמנים, יוסי בניון. בשנים האחרונות אדמס היה אחראי על הגעתו לישראל של טורניר הגירו ד'איטליה 2018 לישראל, משחק הראווה בין נבחרות ארגנטינה ואורגוואי בהשתתפות כוכבי על כמו ליונל מסי ולואיס סוארס, וכן על מימון הופעתה של הזמרת מדונה באירוויזיון שהתקיים בישראל. אדמס שיתף בהכנות של קבוצת רכיבת האופניים בראשותו Israel Start-Up Nation שתשתתף בשנה הקרובה לראשונה בתחרות הטור דה-פרנס היוקרתית.

סילבן אדמס (צילום: צילום מסך)
סילבן אדמס (צילום: צילום מסך)

יוסי בניון  (צילום: צילום מסך)
יוסי בניון  (צילום: צילום מסך)

אברהם גרנט (צילום: צילום מסך)
אברהם גרנט (צילום: צילום מסך)

3. סייבר בנמל

 יו"ר נמל אשדוד - אורנה הוזמן-בכור, ומנכ"ל הנמל - שיקו ז׳אנה, נפגשו לאחרונה עם ראש מערך הסייבר הלאומי - יגאל אונא, במרכז המבצעי של המערך בבאר שבע. 

בנוסף להנחיה הצמודה שמעניק מערך הסייבר לנמל, החלו השנה שני הגופים לשתף פעולה בקידום מיזמי טכנולוגיה וסייבר חדשניים עבור הנמל. בפגישה דנו המשתתפים באתגרי הסייבר במערך הימי, בדרכים לקדם הגנה בעולם של טכנולוגיה מואצת, ובקידום סביבת חדשנות בתחום הסייבר בנמל.   

אורנה הוזמן-בכור ויגאל אונא (צילום: יח''צ)
אורנה הוזמן-בכור ויגאל אונא (צילום: יח''צ)

4. השר ותאי השיליה

שר המדע והטכנולוגיה - יזהר שי, הגיע לבחון מקרוב את החדשנות הטכנולוגית באזור חיפה. במהלך הביקור הגיע השר לחברת פלוריסטם החיפאית, שמפתחת טיפולים רפואיים מתאים שמקורם בשליות עוברים שנתרמות לאחר הלידה.

לאחרונה החלה פלוריסטם בניסוי קליני נרחב בארה"ב, במסגרתו היא בוחנת את השפעת התאים בטיפול בחולי קורונה שהידרדרו לתסמונת מצוקה נשימתית חריפה. החברה אף דיווחה על תוצאות טובות בטיפולי חמלה במספר חולי קורונה קשים בישראל ובארה"ב אשר קיבלו מנות של תאים משליות שנתרמו על ידי נשים בישראל, ואשר עברו תהליך של גידול מבוקר במעבדה, ללא צורך בהתאמה גנטית בין התורמת למטופל.

במסגרת הביקור במפעל התאים של החברה, פגש יזהר שי את הנהלת 'פלוריסטם' ואת מנכ"ל החברה יקי ינאי.

יקי ינאי, יזהר שי (צילום: פלוריסטם)
יקי ינאי, יזהר שי (צילום: פלוריסטם)

5. מתדלקים בחריש

העיר הצעירה חריש התחדשה בתחנת דלק  של 'דור אלון' - הראשונה בעיר – שנמצאת בקניון More בכניסה לעיר. הגיעו לתדלק ראשונים: משנה לראש עיריית חריש - עידית ינטוב, יו"ר קבוצת More - חנן מור, מנכ"ל הקבוצה - אבי מאור, מנכ"ל קבוצת דור אלון - עמית זאב ומנכ"ליות משותפות בחברת 'ריטייל' - שירה שגב-מור וטל שניצר.

חנן מור, שירה שגב-מור וטל שניצר (צילום: מור שקיפי לאטי)
חנן מור, שירה שגב-מור וטל שניצר (צילום: מור שקיפי לאטי)

6. מאיצים טכנולוגיה

בשבוע שעבר נערך ערב ההשקות החגיגי של המחזור השני של WHIZZ, המאיץ הטכנולוגי בשיתוף המעו"ף, משרד הכלכלה ומרכז הצעירים של עיריית אשקלון, ובניהול מקצועי של ארגון 'פרזנטנס'.

שמונה יזמים ויזמיות מאשקלון השיקו במהלך האירוע המקוון שישה מיזמים, בפני קהל של יזמים, לקוחות, אנשי עסקים, שותפים ומשקיעים פוטנציאליים. האירוע נערך בהשתתפות ניסים בן דוד - מנהל מרכז הצעירים באשקלון, חזי שגיא - מנהל המעו"ף באשקלון, אריאלה רוזן וחולוד עיוטי - המנכ"ליות המשותפות של פרזנטנס, יפעת ליבוביץ' - מנהלת המאיץ מטעם פרזנטנס ועוד.

אופטימי

יעל יגלום, מנכ"לית רשתYOLO למתנות פופ וציוד לבית הספר:

ההתעסקות בעולם הילדים והפנטזיות, עולם של פיות, חדי קרן, גלידה וקשת בענן, הכל בגווני פסטל, עוזרים לשמור על השפיות והאופטימיות במיוחד בתקופה זו. להמשיך לעשות את מה שאתה אוהב, לשמור על שגרה ולתכנן קדימה, גם כשהכל מסביב כל כך לא ברור. לא לשכוח את הילדים, שבכל זאת, בין כל ההגבלות זה עדיין החופש הגדול שלהם. לחבק, לפנק אותם ובסוף בין כל העננים תגיע גם הקשת שלנו.

יעל יגלום  (צילום: יחצ חול)
יעל יגלום (צילום: יחצ חול)

אופטימי, לאונג' (צילום: יח''צ)
אופטימי, לאונג' (צילום: יח''צ)