1. רובין מביאה את הבימה לגינה

ציפי רובין - יו"ר אגודת ידידי תיאטרון 'הבימה', החליטה לעשות מעשה למען תמיכה בשחקני התיאטרון המושבתים מאונס מזה מספר חודשים. רובין שיגרה הודעת טקסט שכותרתה "הבימה תומכת באמנים", ובישרה על שתי הופעות של שחקני התיאטרון שיתקיימו בגינת ביתה, עפ"י הנחיות התו הסגול - עד 20 איש בגינה עם מסכות.
ההופעה הראשונה תהיה של ליה קניג ועמית פרקש, והשנייה של יעקב כהן ואשרת אינגדשט. ההופעות ילוו בנגן הפסנתר, ליאור רונן. מחיר כרטיס ליחיד לכל הופעה יעמוד על  200 ₪, במטרה לתמוך באמנים ולאפשר להם קיום בכבוד.

ליא קניג (צילום: אריק סולטן)
ליא קניג (צילום: אריק סולטן)

2. גלבוע מאמץ בחום

אי שם, בבסיס במרכז הארץ, התקיים הערב השנתי לציון סיום תקופה לחיילי פלגה ס'2 של יחידת יהל"ם - היחידה המיוחדת של חיל ההנדסה הקרבית. במעמד זה העניק מפקד הפלגה - סא"ל ח', תעודת הוקרה לניר גלבוע - המנכ"ל והבעלים של קבוצת האבטחה "צוות 3"  על אימוץ היחידה. התעודה הוענקה בשם כל הלוחמים והמפקדים של היחידה. "צוות 3", אימצה את יחידת יהל"ם כחלק מפרויקט "אמץ לוחם", של קרן לב״י והאגודה למען החייל, המופעל מזה 15 שנים, במסגרתו, חברות גדולות במשק ותורמים מהארץ ומחו״ל, תומכים בחיילי היחידות הקרביות בצה"ל. תמיכה זו נעשית באמצעות חיבור בין חברות עסקיות ותורמים ליחידות לוחמות, שאותן הם מאמצים. האימוץ כולל סל רווחה שנתי בסך 100 אלף שקלים, תוך התחייבות למתן סכום זהה במשך 3 שנים. התרומה מועברת  ליחידה המאומצת, ועומד לרשותה לצורך למימון פעילויות רווחה לחיילים. 'צוות 3' החלה לאמץ את יהל"ם לפני כשנה. 

ניר גלבוע ומפקד הפלגה (צילום: לירן מלכה)
ניר גלבוע ומפקד הפלגה (צילום: לירן מלכה)

3. פורסט מברך מרחוק

בראשון בבוקר פתחו חברי הנהלות החברות - אופקו, אנרג'יקס, מטריקס, מיטרוניקס וסאפיינס - את המסחר בבורסה לניירות ערך בתל-אביב, במסגרת טקס מקוון, וזאת לרגל הצטרפותן למדד "ת"א-35". 

שש החברות המצטרפות למדד היוקרתי ת"א-35, נכללות גם במדד "ת"א טק-עילית" הכולל חברות הייטק בעלות שווי שוק של מעל 75 מיליון ש"ח, והינו אחד ממדדי ההייטק המובילים בשנתיים האחרונות, גם ביחס למדדי ההייטק בעולם.

הטקס התקיים באופן מקוון והועבר בשידור חי ברשתות החברתיות. נציגיהן של חמש מתוך שש החברות עלו לברך על הצטרפותן למדד הדגל של הבורסה. ד"ר פיל פרוסט, מנכ"ל ויו"ר אופקו – בירך מארה"ב.

פיל פרוסט (צילום: עמוד הפייסבוק של הבורסה לניירות ערך)
פיל פרוסט (צילום: עמוד הפייסבוק של הבורסה לניירות ערך)

4. תיק מבוסקילה

חברת 'נילסן ישראל' החליטה לצאת במבצע לאיסוף ותרומת תיקי בית ספר, למשפחות שידן אינה משגת. פקודת המבצע הועברה ללמעלה ממאה המהנדסים והמהנדסות בחברה, שממוקמת בתל אביב, ושביומיום עוסקת בפיתוח טכנולוגיות למדידה בדיגיטל. עובדי החברה אספו תיקים ללא שימוש שנמצאים בבתיהם. התיקים נשלחו לתיקון מקצועי ולניקוי, כדי שיהיו מצוחצחים ומוכנים לקראת פתיחת שנת הלימודים. הם יועברו לרשות התלמידים והתלמידות באמצעות המיזם ההתנדבותי "תיק לכל תלמיד". מנהל מרכז הפיתוח של נילסן-ישראל, יקיר בוסקילה, קרא לחברות היי-טק נוספות להצטרף ליוזמות חברתיות.

יקיר בוסקילה (צילום: נאוה טרסי)
יקיר בוסקילה (צילום: נאוה טרסי)

5. עזריה-ברקוביץ' בצרפתית

מעצבת הפנים אריאלה עזריה-ברקוביץ' נבחרה להוביל את תכניות העיצוב של ערוץ A+  שתשודרנה במסגרת annatel tv - מגופי התקשורת הגדולים בצרפת.

התכניות החדשות פונות ליהודים תושבי צרפת ולמאות אלפי הצרפתים שחיים בישראל. במסגרתן תבצע המעצבת פרויקטי 'מייקאובר' ותשתתף בפאנלים שבמהלכם תיתן טיפים בנושא עיצוב. 

ברקוביץ' - בת טיפוחיו של האדריכל הצרפתי ג'ק גרסיה (Jacques Garcia) - עלתה ארצה לפני כשני עשורים והפכה למעצבת מובילה בקרב תושבי החוץ. מי שאחראי על ליהוקה לתכניות הערוץ הוא המפיק הצרפתי סטפן קאלבו. 

אריאלה עזריה-ברקוביץ' (צילום: OVLAC)
אריאלה עזריה-ברקוביץ' (צילום: OVLAC)

אופטימי 

דני פלד, מנכ"ל חברת JEUNESSE GLOBAL 

 אי הודאות היומית חצתה מזמן כל סקאלה קיימת או מדומיינת. בזמנים כאלו אנו מחפשים את הסלע שלנו, את המקום המוכר לנו, את מה שממלא אותנו ומעצים אותנו, את הדלק שנותן לנו את היכולת להמשיך במלוא העוז קדימה, גם אם זה אל הלא נודע.

התמונה שצירפתי משלבת שניים מאותם "סלעים", הילדים שלי והים. הים מרגיע אותי, מאפשר לי לנשום, לחשוב, לבהות, להתנתק ולהיפתח. הילדים שלי מזכירים לי מה חשוב באמת ועל מי צריך לשמור ולמי צריך לדאוג במיוחד בימים אלו, הם מזכירים לי שאני "אבא של...." לפני כל דבר אחר. וטוב שכך.

דני פלד (צילום: יח''צ)
דני פלד (צילום: יח''צ)

הלאונג', אופטימי (צילום: פרטי)
הלאונג', אופטימי (צילום: פרטי)